Vraag

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Sinds een paar weken (ik kan geen aanwijsbare reden geven, behalve dat het gebeurt sinds ik een nieuwe baan heb) heeft mijn Apple Watch moeite mijn activiteiten te tracken, met name qua actieve minuten. Bij een stevige fietsrit van drie kwartier mag ik blij zijn als er 20 actieve minuten geregistreerd worden. En dat terwijl mijn rode cirkel wel accuraat volloopt.

Ik heb al eens geprobeerd mijn Watch te rekalibreren, maar ook dat heeft geen effect gehad. Ook zet ik sinds kort mijn workout pas aan als ik buiten ben, maar ook dat heeft geen significant effect.

Hoe los ik dit op? Ik hoop dat ik mijn fietsritten weer op de, ehh, rit kan krijgen.

Mvg Stijn

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:51
Er is niet toevallig een software update geweest vanuit Apple ongeveer tegelijkertijd? Want dat zou de makkelijkste oorzaak zijn.

Is dat niet de oorzaak, dan wordt het hersenskraken. De kunst is te begrijpen wat je Apple Watch herkent als start van de rit, is dat een verhoogde hartslag, een methode van bewegen? En die kennis vertalen naar jou gedrag.
Het zou bijvoorbeeld in een verschil in de fietsroute kunnen zitten. Bijvoorbeeld dat je heuvel of viaduct op moest in de oude situatie en nu vlak rijd.
Of dat je nu meer ontspannen rijd, of juist meer gespannen bent waardoor de meetwaarden anders getriggerd worden.

• Stijnhoofd
Ja maar je zou zeggen dat je dat ondervangt door opnieuw te kalibreren. Mijn vaste semidagelijkse route is dan wel veranderd (verdrievoudigd), maar voorheen waren langere ritten ook geen probleem.

Mijn vriendin heeft sindsdien ook nog langere routes gefietst en haar Watch hield wel alles goed bij.

Mvg Stijn

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-05 21:30
Ook niet een andere fiets of iets dergelijks, andere 'manier' van fietsen. Ik heb het hier bijvoorbeeld met een Samsung Watch zo dat fietsen al dan niet gedetecteerd wordt afhankelijk van het tempo, maar ook bijvoorbeeld de houding op de fiets en de wijze van vasthouden van het stuur die op de ene fiets anders is dan de andere.

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Ik heb vaak dat hij de eerste 10 minuten niet trackt. Hij registreert dan wel de complete tijdsduur, maar hij meet geen hartslag.

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:55

8bt

Zit je bandje even strak als voorheen? / Heb je een nieuw bandje? / Heb je een tatoeage op de plek van de sensor?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik merk het al jaren dat ik vind dat de Apple Watch niet altijd goed en accuraat werkt.

Als voorbeeld; handen wassen, ga alleen maar schudden met je handen zonder water en je bent volgens je Apple Watch je handen aan het wassen, ook al was ik mijn handen, dan merkt die dat niet tot nauwelijks.

Lopen buiten wordt vaak wel iets van gemerkt maar slaat ook regelmatig stukken over.

De asymmetrie met lopen bij mij is niet stabiel (komt door bepaalde invaliditeit en zak regelmatig door mijn knie), dat weet ik, volgens mijn Apple watch/telefoon is er niets aan de hand.

Apps komen vaak niet goed door. Registratie van bepaalde gezondheidsaspecten worden niet goed opgepakt. Ik heb nog een ouder Milanees bandje met een Apple Watch 5 en nu een 8.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Stijnhoofd
8bt schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:46:
Zit je bandje even strak als voorheen? / Heb je een nieuw bandje? / Heb je een tatoeage op de plek van de sensor?
Ik ben hem zelfs een tandje strakker gaan dragen, dus dat kan het ook niet zijn.

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Ik heb nu al een paar keer mijn activiteit pas aangezet als mijn Watch daarom vroeg. Tot nu toe (3x) is dat wel goed gegaan. Ben benieuwd of ik hem op deze manier kan 'opvoeden'.

Mvg Stijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een Apple Watch betreft, schopje richting het Apple hoekje.
Pagina: 1