Dell Laptop TFT Schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 23:39

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik wil zo'n inspiron laptop aanschaffen, ik vraag me alleen af welk scherm: 15,1" 1400x1050 of 1600x1200. Ik zou zeggen de eerste want ik denk dat 1600x1200 te klein wordt voor zo'n schermpje. Wat zijn jullie ervaringen ?

Probleem is dat dell niet een winkel heeft ofzo waar je even kunt gaan kijken.

Woont er in utrecht misschien iemand met zo'n ding? Kan ik even kijken....

Maar belangrijker: jullie eigen ervaringen...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb een 15,1" 1400x1050 en bevalt prima.

Tjielp... een vogel.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 23:39

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Iemand ervaring met de 1600x1200 resolutie?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Ik werk zelf al ruim een jaar met zo;n 15"scherm op 1600x1200 en kan zeggen dat het gewoon perfect is: haarscherp en perfect leesbaar.

In het begin was het wel even wennen aan die "kleine" lettertjes, maar eigen valt het reuze mee! Ze zijn perfect te lezen.

Als ik me niet vergis heb ik een aantal weken terug een folder ontvangen waarin stond dat DELL een showroom/winkel heeft geopend in de buurt van A'dam. Misschien kun je daar ook als particulier een kijkje nemen.
Wanneer een laptop niet bevalt kun je deze terugsturen (zie leveringsvoorwaarden). Je bepaalt in dat geval alleen de retourneringskosten.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

Bel of mail met DELL en vraag of je in Amsterdam mag langskomen.
Ze zitten vlak bij het station Sloterdijk en in het zelfde gebouw als UPC/CHELLO

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het leuke aan een TFT is dat ze op iedere resolutie 'goed' blijven, dus heel anders dan bij CRT... hoe hoger hoe beter vaak dus, en je kan altijd nog de lettertypegrootte instellen...

Mother, will they like this song?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32
Op donderdag 13 september 2001 10:06 schreef TheLunatic het volgende:
Het leuke aan een TFT is dat ze op iedere resolutie 'goed' blijven, dus heel anders dan bij CRT... hoe hoger hoe beter vaak dus, en je kan altijd nog de lettertypegrootte instellen...
moet je teleurstellen. TFT is gemaakt voor één vaste resolutie, de optimale resolutie. Ga je kleiner dan deze resolutie, dan wordt het beeld opgerekt en aangezien een TFT vaste pixels heeft in tegenstelling tot CRT, wordt het beeld verrekend en dus iets minder scherp. Heb zelf ook een laptop. 800x600 op een scherm voor 1024x768 is nog te doen, maar 640x480 :R. Die 1400 x.... resolutie lijkt misschien voor je gevoel raar, maar dat valt best mee.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:30
Op donderdag 13 september 2001 08:10 schreef BS het volgende:
Bel of mail met DELL en vraag of je in Amsterdam mag langskomen.
Ze zitten vlak bij het station Sloterdijk en in het zelfde gebouw als UPC/CHELLO
hmm, ff off topic, maare ze zitten in het coengebouw, 2 gebouwen naast UPC...
werk namelijk voor Dell..
enne, die 1600x1200 schermpjes zijn echt haarscherp...
Pagina: 1