Een nieuwe BMW (F70): nu kopen of nog even wachten?

Pagina: 1
Acties:

• YellowCloud
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-10-2024
Vrienden,

Ik ben van plan om de net geïntroduceerde BMW 1 Serie (F70) aan te schaffen (nieuw via bmw.nl). https://www.bmw.nl/nl/mod...e/5-deurs/highlights.html

Na dit soort (p)reviews word ik stiekem toch best enhousiast: YouTube: All-new BMW 1 Series Premiere REVIEW 2025 with M135

Deze auto wordt officieel pas op 14 oktober in Nederland onthuld, heb ik begrepen van een BMW-dealer, en we weten natuurlijk niet hoe die rijdt etc. Toch wil ik mijn vraag even stellen aan degenen die er verstand van hebben.

Mijn vraag is: als er een nieuw (BMW) model of een LCI/facelift wordt geïntroduceerd, kun je het gerust meteen kopen of is het toch verstandig om ongeveer een jaar te wachten totdat alle kinderziektes eruit zijn?

De F70 is gebouwd op het bestaande/betrouwbare platform, dus in principe kun je niet veel issues verwachten, vermoed ik. Toch lees ik hier en daar dat bij de aankoop van andere merken die net gelanceerd zijn, wordt geadviseerd om tenminste één jaar te wachten.

Wat kunnen jullie me aanraden? Je hebt natuurlijk sowieso 3 jaar garantie op een nieuwe BMW maar je wil ook meteen een ‘probleemloze’ auto hebben zonder problemen die men gaandeweg ontdekt en die nog opgelost moeten worden. Wat zijn jullie ervaringen met de F20/40-serie bijvoorbeeld?

Ik hoor het graag en alvast bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door YellowCloud op 12-09-2024 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 16:31
Ik zou je aanraden om een F20 LCI M140i te kopen, maarja wie ben ik... :-p

Haha nee gekkigheid, maar hier kan natuurlijk niemand een 100% zeker antwoord op geven.

Hoe ik het zie:

Over het algemeen zijn bij een facelift (of LCI bij BMW) juist de meest voorkomende problemen opgelost. De motoren in de LCI F70 zijn naar mijn weten ook gewoon doorontwikkelingen en geen volledig nieuwe, dus ik verwacht geen nieuwe aandachtspunten. Als je nu een nieuwe auto nodig hebt zou ik er dus gewoon een bestellen, kun je wachten dan zou ik wachten als dat je een prettig gevoel geeft.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een jong gebruikte BMW uit de premium selectie, dan heb je ook 24 maanden garantie.

Zelf heb ik alleen ervaring met de F20 1 serie. Een fijn rijdende auto, maar wel krap. Een A3 voelt een stuk ruimer aan. De F70 is door zijn voorwiel aangedreven platform wat ruimer van binnen.

• YellowCloud
Mr. Eddo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:32:
Ik zou je aanraden om een F20 LCI M140i te kopen, maarja wie ben ik... :-p

Haha nee gekkigheid, maar hier kan natuurlijk niemand een 100% zeker antwoord op geven.

Hoe ik het zie:

Over het algemeen zijn bij een facelift (of LCI bij BMW) juist de meest voorkomende problemen opgelost. De motoren in de LCI F70 zijn naar mijn weten ook gewoon doorontwikkelingen en geen volledig nieuwe, dus ik verwacht geen nieuwe aandachtspunten. Als je nu een nieuwe auto nodig hebt zou ik er dus gewoon een bestellen, kun je wachten dan zou ik wachten als dat je een prettig gevoel geeft.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een jong gebruikte BMW uit de premium selectie, dan heb je ook 24 maanden garantie.

Zelf heb ik alleen ervaring met de F20 1 serie. Een fijn rijdende auto, maar wel krap. Een A3 voelt een stuk ruimer aan. De F70 is door zijn voorwiel aangedreven platform wat ruimer van binnen.
Bedankt voor je reactie, Mr. Eddo! Het is heel nuttig. Bij deze facelift zijn de meeste problemen dus al opgelost volgens jou. Dat zou mooi zijn! :D

Ik zit natuurlijk ook te kijken naar de F40 serie uit de Premium Selection en ben daar al ruim een half jaar mee bezig, maar de prijzen zijn vrij hoog voor wat je krijgt. Een gebruikte F40 serie (120i) uit 2023 zonder elektrisch verstelbare voorstoelen en 2 jaar garantie voor €48.000 lijkt me geen goede deal vergeleken met de nieuwe F70 120 met die voorstoelen en andere extra’s, 3 jaar garantie en 5 jaar gratis onderhoud bij BMW voor €52.000. (die helaas geen iDrive knob meer heeft)

• YellowCloud
Verwachten jullie trouwens meer gebruikte F40-modellen op de markt, nu dat de release van de F70-serie steeds dichterbij komt?

Ik check de website van BMW met occasions bijna dagelijks maar het is niet zo dat iedereen nu (al) opeens zijn 118i of 120i wil verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
YellowCloud schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:12:
Verwachten jullie trouwens meer gebruikte F40-modellen op de markt, nu dat de release van de F70-serie steeds dichterbij komt? Ik check de website van BMW met occasions bijna dagelijks maar het is niet zo dat iedereen nu opeens zijn 118i of 120i wil verkopen.
De hoeveelheid mensen die een nieuwe BMW koopt omdat er een nieuwe versie is, zal heel gering zijn. Het is niet zoals met iPhones dat mensen de oude vekopen en een nieuwe kopen.

Verder: een nieuwe auto is qua investering extreem onverstandig. Toevallig was het afgelopen 2/3 jaar zo dat een auto nauwelijks afschreef doordat de de hoge inflatie. Maar dat is geluk. Inflatie is weer onder controle, dus gaat je auto gewoon weer hard afschrijven.

Je kan natuurlijk wel jezelf een nieuwe auto gunnen, gewoon omdat je graag bij de BMW dealer koopt, geen zorgen hebt qua onderhoud en garantie en omdat het lekkerder ruikt. ;)

Ik zou altijd gaan voor een jaar of 2/3 oud. Bij een goede dealer is de auto zo mooi opgepoetst en schoongemaakt dat je niks merkt dat de auto al wat km's heeft gehad.

• YellowCloud
t14wo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:15:
[...]

De hoeveelheid mensen die een nieuwe BMW koopt omdat er een nieuwe versie is, zal heel gering zijn. Het is niet zoals met iPhones dat mensen de oude vekopen en een nieuwe kopen.

Verder: een nieuwe auto is qua investering extreem onverstandig. Toevallig was het afgelopen 2/3 jaar zo dat een auto nauwelijks afschreef doordat de de hoge inflatie. Maar dat is geluk. Inflatie is weer onder controle, dus gaat je auto gewoon weer hard afschrijven.

Je kan natuurlijk wel jezelf een nieuwe auto gunnen, gewoon omdat je graag bij de BMW dealer koopt, geen zorgen hebt qua onderhoud en garantie en omdat het lekkerder ruikt. ;)

Ik zou altijd gaan voor een jaar of 2/3 oud. Bij een goede dealer is de auto zo mooi opgepoetst en schoongemaakt dat je niks merkt dat de auto al wat km's heeft gehad.
Ja, het klopt allemaal wat je zegt en is ook de reden voor mij om de website met BMW occasions te blijven checken totdat ik een F40-serie zie die ik graag wil hebben. Toch kosten ze als jong gebruikte BMW’s vrij veel en ik mis vaak bepaalde pakketten/features die voor mij belangrijk zijn.

Het wordt onze eerste BMW en daar moeten we volledig tevreden mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
YellowCloud schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:20:
[...]

Ja, het klopt allemaal wat je zegt en is ook de reden voor mij om de website met BMW occasions te blijven checken totdat ik een F40-serie zie die ik graag wil hebben. Toch kosten ze als jong gebruikte BMW’s vrij veel en ik mis vaak bepaalde pakketten/features die voor mij belangrijk zijn.
De vraag is natuurlijk waarom je alleen bij BMW kijkt. Dat kan gevoel zijn, maar er zijn veel garages die hele goede occasions te koop hebben. Maar dat is uiteraard aan jouzelf.

• YellowCloud
t14wo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:23:
[...]

De vraag is natuurlijk waarom je alleen bij BMW kijkt. Dat kan gevoel zijn, maar er zijn veel garages die hele goede occasions te koop hebben. Maar dat is uiteraard aan jouzelf.
Twee jaar Premium Selection garantie en de 360 degrees check van BMW (en het feit dat een BMW-dealer bij ons in de buurt zit) zijn aspecten die voor ons van groot belang zijn. Het wordt dus zeker een BMW en ook de 1 Serie (omdat we een aantal andere modellen ook hebben gereden/bekeken en ze te groot vinden) die we bij een officiële dealer gaan kopen, maar nu moeten we wel de juiste keuze maken:

een jong gebruikte F40 of een nieuwe F70? Hmmm… 8)7

Uiteraard kan niemand me met 100% zekerheid zeggen wat ik in dit geval moet doen, maar misschien zijn er doorgewinterde BMW- / autoliefhebbers die een paar nuttige tips voor me hebben. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCloud op 12-09-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCloud
Is de F70 1 Serie eigenlijk maar een LCI? BWM ziet het eigenlijk als een nieuw model. Als het een LCI was, zou ik die meteen kunnen kopen, denk ik. Dan zijn alle bestaande problemen waarschijnlijk opgelost. Als het echter een nieuw model is, kan ik misschien beter een jaartje wachten.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2024
Het is een Lci, enkel zijn alleen de voordeuren en het platform nog gelijk aan f40. Het onderstel ks compleet aangepast. Voor kinderziektes hoef je niet bang te zijn daar de techniek uit de X1 en Mini Countryman gebruikt worden.

Mocht je een goede deal zoeken doe me een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat een geweldige range met kleuren weer :F

Maar verder tof ding, En ik heb ook geen antwoord voor je, doe wat je gevoel zegt dat goed is.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58
Ik denk dat de meeste Mini's F40's lease auto's zijn, dus dat het niet zo is dat mensen die gelijk ruilen voor een nieuwe versie. Buiten dat al zou je hem wel ruilen, dan moet de nieuwe eerst geleverd zijn.

De review die je plaatst is van een M135, ik kan mijzelf indenken dat die heel anders is dan een 120.

offtopic:
En buiten dat sluit ik mijzelf blindelings aan bij @Mr. Eddo, ik zou voor een M140i LCI gaan voor minder. Al beginnen die natuurlijk ook ouder te worden.
Pagina: 1