Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Het is me gelukt, na de 5de versie van de xcover is er nu aan het kapotgaan.
Er zit een vlek op het scherm die steeds een beetje groter en donkerder wordt.
Ik verwacht dat het scherm binnenkort niet meer goed bruikbaar zal zijn.

Dus tijd voor een nieuwe.

Meestal verving ik mijn xcover omdat bepaalde apps niet goed meer werkte of omdat hij toch wel te traag was.

Nu zit ik in een dilemma, de xcover 6 ziet er in de specs veel beter uit dan de xcover 7, maar de de laatste krijgt een langere ondersteuning..

Ik gebruik hem vooral voor bellen, internetbankieren en heel af en toe google maps (maar dit werkt in Spanje, lang niet zo fijn als in Nederland)
En natuurlijk email, sms en whatsapp.
Voor mij was de xcover 5 snel genoeg, ik heb nog nooit gehad dat een app te langzaam was en fotos maak ik eigenlijk nooit, behalve af en toe van onze kinderen, welke vervolgens eindeloos op mijn telefoon staan, zonder dat ik er ooit iets mee doe ;-)

Het grotere scherm is wel fijn, ik maak nu nog veel fouten omdat het toetsenbord op het scherm zo klein is.

Zie ik nu iets over het hoofd waarvan jullie zeggen daar moet je zeker over nadenken of maakt het met mijn gebruik niets uit.
In dat geval kies ik voor de xcover7 want die is goedkoper en ziet er wat leuker uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
waarom wil je perse een xcover?

• Zomaar iemand
  • Niet online
Tot nu toe hele goede ervaringen er mee gehad, nog nooit 1 kapot gekregen (tot nu dan) en ik ben erg onvoorzichtig met mijn telefoon.
Ben ook nogal onhandig, dus laat dingen regelmatig vallen en ik ben hem ook constant kwijt.

En misschien ook wel macht der gewoonte. Er is zoveel keus in andere toestellen icm stevige hoesjes. Waarvan je nooit zeker weet wat je koopt.
En ondanks dat ik echt een hekel heb aan mijn telefoon, heb ik hem wel nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Zomaar iemand op 12-09-2024 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:37

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zomaar iemand schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:42:
Het is me gelukt, na de 5de versie van de xcover is er nu aan het kapotgaan.
Er zit een vlek op het scherm die steeds een beetje groter en donkerder wordt.
Ik verwacht dat het scherm binnenkort niet meer goed bruikbaar zal zijn.

Dus tijd voor een nieuwe.

Meestal verving ik mijn xcover omdat bepaalde apps niet goed meer werkte of omdat hij toch wel te traag was.

Nu zit ik in een dilemma, de xcover 6 ziet er in de specs veel beter uit dan de xcover 7, maar de de laatste krijgt een langere ondersteuning..

Ik gebruik hem vooral voor bellen, internetbankieren en heel af en toe google maps (maar dit werkt in Spanje, lang niet zo fijn als in Nederland)
En natuurlijk email, sms en whatsapp.
Voor mij was de xcover 5 snel genoeg, ik heb nog nooit gehad dat een app te langzaam was en fotos maak ik eigenlijk nooit, behalve af en toe van onze kinderen, welke vervolgens eindeloos op mijn telefoon staan, zonder dat ik er ooit iets mee doe ;-)

Het grotere scherm is wel fijn, ik maak nu nog veel fouten omdat het toetsenbord op het scherm zo klein is.

Zie ik nu iets over het hoofd waarvan jullie zeggen daar moet je zeker over nadenken of maakt het met mijn gebruik niets uit.
In dat geval kies ik voor de xcover7 want die is goedkoper en ziet er wat leuker uit.
toon volledige bericht
Voor jouw gebruik is die Xcover7 ruim voldoende. Sowieso een stukje sneller dan je Xcover5 :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel. Helder en duidelijk antwoord, ik vind al die specs nogal nietszeggend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:37

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zomaar iemand schreef op donderdag 12 september 2024 @ 00:32:
Dank je wel. Helder en duidelijk antwoord, ik vind al die specs nogal nietszeggend.
Die MediaTek die erin zit is een beetje een 'instapmodel' 5G chipset, dus niet de snelste maar redelijk midrange. Van wat ik ervan heb gezien met mijn tests deed 'ie het netwerkstuk goed stabiel in een 'uitdagende' omgeving. Ik vond de UI wat laggy, maar dat vind ik al snel van OneUI op midrange-toestellen (ik ben nogal verwend). Vergeleken met een Xcover 5 (en al helemaal met een 4s) loopt het een stuk soepeler ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Duidelijk, maar ik speel er ook geen spelletjes op en kijk ook nooit filmpjes oid,
En hoe mijn bankapp eruit ziet, boeit ook niet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Xcover 7 is inderdaad een downgrade vergeleken met de Xcover 6 Pro, maar een prima upgrade vanaf de Xcover 5. De Xcover 7 is echter (net als de 6 Pro) wel bijna 70! gram zwaarder dan de Xcover 5. Ook ontbreekt op de Xcover 7 een vingerafdruk sensor. Je moet dus de onveilige gezichtsherkenning gebruiken of iedere keer een wachtwoord invullen.

[ Voor 27% gewijzigd door RepareerDroid op 13-09-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
dank je wel voor de toevoeging.
70 gram zwaarder, dat is wel een lachertje. Dat is het gewicht van een candybar. Denk niet dat ik dat ga merken of dat ik er spierpijn aan over hou.

Een vingerafdruk of gezichtsscan gebruik ik niet, volgens mij heeft de xcover 5 dit ook niet.
Ik hoef dat soort data ook niet perse te delen met Google.
Bovendien mag iedereen in mijn huis of op de zaak mijn telefoon gebruiken als ze hem nodig hebben.
Dat werkt wat lastiger met een vingerafdruk.
Een wachtwoord werkt dus voor mij prima.

Bedenk wel dat ik mijn telefoon gebruik om te bellen, niet voor social media of voor spelletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:18:
dank je wel voor de toevoeging.
70 gram zwaarder, dat is wel een lachertje. Dat is het gewicht van een candybar. Denk niet dat ik dat ga merken of dat ik er spierpijn aan over hou.

Een vingerafdruk of gezichtsscan gebruik ik niet, volgens mij heeft de xcover 5 dit ook niet.
Ik hoef dat soort data ook niet perse te delen met Google.
Bovendien mag iedereen in mijn huis of op de zaak mijn telefoon gebruiken als ze hem nodig hebben.
Dat werkt wat lastiger met een vingerafdruk.
Een wachtwoord werkt dus voor mij prima.

Bedenk wel dat ik mijn telefoon gebruik om te bellen, niet voor social media of voor spelletjes.
Die 70 gram is een gewichtstoename van 40% t.o.v. de Xcover 5. Spierpijn krijg je er niet snel van als je er enkel mee belt, maar voor velen is een telefoon van boven de 200 gram(en zeker 240g) toch minder prettig in gebruik.

De Xcover 5 heeft inderdaad ook geen vingerafdruksensor, maar 99% van de andere smartphones wel. Je vingerafdruk wordt veilig op je toestel opgeslagen en verlaat het toestel ook niet. Wat dat betreft is je data veilig. Met je vingerafdruk verdienen ze immers geen cent extra, wel met al je andere data. Je kunt trouwens als je een vingerafdruk hebt ingesteld op een telefoon ook nog gewoon met een wachtwoord inloggen. Je medegebruikers kunnen dus nog altijd in je telefoon als je besluit ooit een vingerafdruk aan een toestel toe te voegen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Bedankt voor de tip, dat van die pincode wist ik nog niet.
Desondanks ben ik niet overtuigd dat de vingerafdrukdata de telefoon niet zal verlaten. Misschien op dit moment niet, maar zolang dit soort data opgeslagen is, bestaat er altijd de kans dat de data, al dan niet door een hack of een fout in software, de telefoon verlaat en terecht komt bij verkeerde partijen.
Ik zal er daarom ook geen gebruik van maken.

Het gewicht tussen de xcover6 en xcover7 zijn kwa gewicht nagnoeg hetzelfde.

Het wordt dus de xcover 7, alleen nu nog even wachten tot ik weer in Nederland ben om hem te kopen ;-)
Pagina: 1