Reepje isolatie aanbouw repareren/afwerken + muizen weren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MerlijnD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 18:59
Hi iedereen,

Heb de volgende kwestie. Aan de achterkant van het huis zit een stuk aanbouw parallel gezien.
Hier loopt een stuk gevelbekleding niet tot aan de grond.

Dit stuk wat overblijft kijkt men recht tegen een deel gevelisolatie (gok ik?) piepschuim 5cm dik gemeten.
Hierover heeft men een stuk zwart plastic zijl met spijkers tegen aan gemaakt.

Nou vinden de muizen het in de hoek tussen de aanbouw en het "echte" huis echt geweldig, daar is het inmiddels wel goed vergaan en de grond verzakt. Zij kunnen daar blijkbaar de kruipruimte inkomen als ze bij het open stukje de grond ingaan.

Ik zit er aan te denken om iniedergeval deze hoek beton oid in te storten of waaltjes in te leggen zodat ze niet zomaar de kruipruimte in kunnen graven.

Betreft de isolatie repareren en opnieuw afwerken weet ik de aanpak niet aangezien dit dan direct in het zand komt te liggen. Zou ik gewoon de piepschuim laten zitten en iets strak hier tegen aan maken? Of langs de gehele rand een dun bandje waaltjes leggen (maar dan is er nog steeds kans op optrekkend vocht). Zo ja wat lijkt jullie hierin de beste gang van zaken. Hoor graag!

Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Rs9BN8NoH51uPKbHpVsGmI2dJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvgN3By9fKKhpdBFGNUjOedr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UO6LH6uZASPurBYVcGoJNmJzxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ca5KraOsisp5Q2IUXrty5EKu.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:21
Haal een stuk vezelcementplaat, zaag op maat, zet vast en klaar.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• MerlijnD
Ik dacht dat vezelcementplaat niet constant tegen vocht en regen etc konden? Bij een snelle google wordt vaak vermeld Ja voor vochtige toepassing maar Nee voor exterieur gebruik.

Graag correctie als ik het verkeerd zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:21
Vezelcementplaten worden gebruikt om kantplanken te maken die normaliter half in de aarde zitten tegen de gevels van woningen bijvoorbeeld. Ik mag toch hopen dat die tegen water kunnen. Daarnaast wordt het verkocht als gevelpaneel, dakbedekking, terrasplanken noem maar op. Dat is echt waterbestendig en geschikt voor buiten.

[ Voor 27% gewijzigd door No Hands op 11-09-2024 20:31 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:50
Trespa plaat (soort kunstof) zou moeten kunnen. Grind- of betontegels vertikaal rechtop ook.
Persoonlijk zou ik een betonnen kantbandje in de grond doen tot ongeveer 5cm boven het maaiveld en daarboven een strook Trespa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:03
vogelmans schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:24:
Trespa plaat (soort kunstof) zou moeten kunnen. Grind- of betontegels vertikaal rechtop ook.
Persoonlijk zou ik een betonnen kantbandje in de grond doen tot ongeveer 5cm boven het maaiveld en daarboven een strook Trespa.
Omslachtig, gewoon een geisoleerde kantplank van XPS met een vezelcementplaat nemen en er tegen aan kleven.

• MerlijnD
Hartelijk dank voor jullie reacties. De vezelcementplaat met kantplank klinkt als de beste optie.

Betreft de muizen in het hoekje; zal ik gewoon waaltjes leggen of een vierkantje beton storten in het hoekje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:20
Rechtboven even weer vullen met wat PUR.
Onderin inderdaad wat aansmeren met wat snelbeton of snelmortel.

Joe

Pagina: 1