Tracker niet meer geüpdatet na 11:00

Pagina: 1
Acties:
  • 1.059 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 21:01

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
De tijden bij 'actieve topics' in de tracker kloppen allemaal niet. Ik heb ook het idee dat de links niet updaten, maar de topics zijn relatief actief (waarschijnlijk omdat ze de hele tijd hoog bij iedereen in de tracker staan 😂).
  1. Open de site
  2. Open de tracker
  3. Bekijk de actieve topics
  4. Raak in blinde paniek
https://i.imgur.com/YEiJ3h1.png

Ik gebruik Firefox 130 op Windows 11, maar ook getest in Chrome, Edge, Firefox for Android.

EDIT: Bij nader inzien, de hele tracker is gewoon stuk. Niet meer geüpdatet sinds 11:00 vanochtend zo te zien?

[ Voor 11% gewijzigd door Patriot op 11-09-2024 16:09 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Wellicht iets in je cache wat niet lekker zit, harde refresh al geprobeerd? Bij mij lijkt ie volledig up-to-date te zijn (al gebruik ik 'm verder niet).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
BM schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:34:
Wellicht iets in je cache wat niet lekker zit, harde refresh al geprobeerd? Bij mij lijkt ie volledig up-to-date te zijn (al gebruik ik 'm verder niet).
Ja, het is ook op meerdere apparaten op meerdere verbindingen.

EDIT: En ingelogd net zo goed als niet ingelogd.

[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 11-09-2024 16:35 ]

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 09:53
Hier heb ik hetzelfde probleem, precies ook tot 11:00! Ook het nieuws wordt niet meer bijgewerkt, het laatste artikel is van 10:37 over de Samsung S24.

[ Voor 74% gewijzigd door Pjotrofsky op 11-09-2024 17:00 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Pjotrofsky schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:49:
Hier heb ik hetzelfde probleem, precies ook tot 11:00! Ook het nieuws wordt niet meer bijgewerkt, het laatste artikel is van 10:37 over de Samsung S24.
Klopt, de hele tracker lijkt wel niet meer te worden geüpdatet sinds 11:00 vanochtend.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Titelfix op verzoek :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 14:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Daar hing even ongemerkt een cronjob...

Aanloopje genomen en hem weer in gareel geschopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kees op 11-09-2024 18:29 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Top, hij doet het inderdaad weer!

@BM ik vraag me nog even af: Heb jij toevallig in de sidebar op 'Actieve topics' geklikt en daar gecheckt? Die klopte inderdaad wel gewoon, maar is technisch gezien geen onderdeel meer van de tracker sinds de introductie van de sidebar. Die verwarring had ik ook met iemand anders, en is eigenlijk wel logisch omdat 'actieve topics' óók in de tracker staat en ik daar in eerste instantie op focuste :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Patriot schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:32:
Top, hij doet het inderdaad weer!

@BM ik vraag me nog even af: Heb jij toevallig in de sidebar op 'Actieve topics' geklikt en daar gecheckt? Die klopte inderdaad wel gewoon, maar is technisch gezien geen onderdeel meer van de tracker sinds de introductie van de sidebar. Die verwarring had ik ook met iemand anders, en is eigenlijk wel logisch omdat 'actieve topics' óók in de tracker staat en ik daar in eerste instantie op focuste :+
Uhh. Dat zou best wel eens kunnen kloppen :+

Mooi dat het weer werkt!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Kees schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:28:
Daar hing even ongemerkt een cronjob...

Aanloopje genomen en hem weer in gareel geschopt.
Volgens mij is ie weer blijven hangen, hier is de Nieuws-tracker niet meer bijgewerkt sinds het bericht van gisteren "Certificering wijst erop dat Apple iPhone 16-modellen met 45W kunnen opladen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
geenstijl schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:05:
[...]
Volgens mij is ie weer blijven hangen, hier is de Nieuws-tracker niet meer bijgewerkt sinds het bericht van gisteren "Certificering wijst erop dat Apple iPhone 16-modellen met 45W kunnen opladen"
Inderdaad, hier hetzelfde issue. De tracker heeft voor vandaag helemaal nog geen updates gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Reactie counts op de front page blijven ook op 0 staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3UUC6zq1yBnXk9xAKptMjayZnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p3jrvXjzRT34FUp8nPPNsB3K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-09-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Klaarblijkelijk moest dit topic een voortzetting zijn van dit topic. Excuus voor het ongemak, ik dacht dat het vanwege de tijd ertussen een apart topic moest zijn. Voor de volledigheid hier de OP van dat topic van vanmiddag:
Patriot schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:44:
Ik heb het eerder en veel eerder wel eens gezegd, maar is het feit dat de tracker stelselmatig zo achterblijft by design of moeten we dat als bug zien? Op mijn vorige topic is geen antwoord gekomen.

Nu is het het topic topic 2305756 dat 7 minuten is blijven hangen (als je dit leest zal het wel weg zijn). Dat is geen niet-bestaand topic maar was gewoon spam (kun je als devver vast wel zien) en is daarom verwijderd. Dan heb je dus gewoon 7 minuten lang een "niet bestaand" topic bovenaan de Actieve Topics staan. Dat is toch suf?
Dit gaat dus met enige regelmaat fout. Soms dus met gekke gevolgen, waarbij er enige tijd een gebroken link in de tracker staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

De tracker wordt serverside elke minuut bijgewerkt, en ook clientside elke minuut opnieuw opgehaald. Dat zie ik beide ook gebeuren, maar de inhoud lijkt inderdaad achter te lopen. Wellicht dat deze toch nog ergens onbedoelt gecached wordt.

@Kees heb jij een idee? Gaat om de POST requests naar https://gathering.tweakers.net/ajax/sidebar/tracker/

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik zie in mijn tracker niets dat achterloopt? De cron is ook niet gefaalt zie ik

excuses: ik zag zo snel alleen de titel, 'vanaf 11:00' en ik zag gewoon forum posts van 21:03.. maar het is ondertussen 21:07

[ Voor 44% gewijzigd door Kees op 21-07-2025 21:07 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het is nu 21:08 en ik zie nog steeds 21:03 in de active topics staan als meest recent. Ik heb het gevoel dat deze pas na ~ 5 minuten refreshed ipv na 1 minuut.

De cron gaat inderdaad goed, en de ajax request zie ik ook elke minuut gedaan worden met een 200 response.

Edit: gaat om de gecombineerde tracker, niet de losse actieve topics sidebar.

Edit2: om 21:10 zie ik hem geupdate worden en is de laatste entry 21:08 (dus zou wijzen op een cache van ~ 5 minuten)

[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 21-07-2025 21:11 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het is geen webserver cache (akamai, loadbalancer oid).

De cron geeft wel de correcte output (als ik hem draai en de topics laat dumpen, dan komen die overeen met een F5 op de active topics list)..

dan moet het wel de cache zijn in memcached

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik bedenk me dat het wellicht nog een serverside cache-invalidatie issue kan zijn vanuit de cron. Die code is nog niet zo heel lang geleden gerefactored. Misschien moet ik eerst daar eens naar kijken (morgen of overmorgen ;)).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kees schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:28:
Het is geen webserver cache (akamai, loadbalancer oid).

De cron geeft wel de correcte output (als ik hem draai en de topics laat dumpen, dan komen die overeen met een F5 op de active topics list)..

dan moet het wel de cache zijn in memcached
Jep, dat dus ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zo te zien is het inderdaad al langer stuk, dus dan zijn kantoortijden een mooie tijd om er naar te kijken en ga ik weer verder met mijn sudoku :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt inderdaad fout te gaan in de (dubbele) cache-layer; alleen de output-cache van de tracker met default settings wordt wel elke minuut geforceerd geupdate, maar de cache voor de losse entries niet. Die laatste krijgt een ttl van 5 minuten en wordt dan pas geupdate wanneer deze verlopen is.

Ik ga hier morgen een ticket voor maken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als het goed is is de oorzaak inmiddels opgelost :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.