Dag Tweakerscommunity,
graag een check op een voorstel voor een game desktop!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral ermee gamen, denk aan Cyberpunk 2077 en Starfield in 4K. Af en toe ook Adobe Suite gebruiken, zoals Photoshop en Illustrator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs rond de 2.500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al toetsenbord, muis, 2.1 geluidsset en 4K 60 Hz LG scherm. Ik neem ook een 2 TB SATA SSD en een 1 TB HDD over uit mijn oude systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem waar ik nu op aas:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekozen voor Fractal, ASUS ProArt en Noctua onderdelen omdat ik mijn PC duidelijk in het zicht wil plaatsen en ook esthetische wensen/eisen aan het zichtbare exterieur en interieur heb. Ik realiseer me dat dat zeker extra kost, maar in bovenstaande samenstelling vind ik het de investering waard. Noctua zal me ook goede koelprestaties opleveren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als ik met dit systeem de komende 5 jaar (vrijwel) alles op de hoogste instellingen kan spelen, tegen die tijd een GPU update kan doen en dan nog eens 5 jaar mee kan gaan. Ik heb minder hoge eisen over framerate; met minstens 30-40 fps ben ik al vaak tevreden.
Ga je overklokken?
overklokken is niet mijn plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een check willen op compatibiliteit van de componenten. Is de voeding voldoende? Is het moederbord compatibel met de rest van de componenten? Is een fan controller aan te raden? etc.
Hartelijk dank voor reacties!
graag een check op een voorstel voor een game desktop!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral ermee gamen, denk aan Cyberpunk 2077 en Starfield in 4K. Af en toe ook Adobe Suite gebruiken, zoals Photoshop en Illustrator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs rond de 2.500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al toetsenbord, muis, 2.1 geluidsset en 4K 60 Hz LG scherm. Ik neem ook een 2 TB SATA SSD en een 1 TB HDD over uit mijn oude systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem waar ik nu op aas:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 389,- | € 389,- |
1 | Moederborden | ASUS ProArt B650-CREATOR | € 209,- | € 209,- |
1 | Videokaarten | ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition | € 1.089,- | € 1.089,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 145,85 | € 145,85 |
1 | Kabels | Noctua NA-SEC1 chromax.black Zwart | € 6,66 | € 6,66 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (EN, OEM) | € 120,08 | € 120,08 |
1 | Casemodding | Noctua NA-SAVP1 | € 8,75 | € 8,75 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A chromax.black | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Fan-controllers en lcd's | Gelid Solutions 1-to-4 Pwm Fan Hub | € 5,95 | € 5,95 |
2 | Ventilators | Noctua NF-A12x25 PWM chromax.black.swap, 120mm | € 30,25 | € 60,50 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold i Multi | € 142,95 | € 142,95 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 117,99 | € 117,99 |
Totaal | € 2.525,53 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekozen voor Fractal, ASUS ProArt en Noctua onderdelen omdat ik mijn PC duidelijk in het zicht wil plaatsen en ook esthetische wensen/eisen aan het zichtbare exterieur en interieur heb. Ik realiseer me dat dat zeker extra kost, maar in bovenstaande samenstelling vind ik het de investering waard. Noctua zal me ook goede koelprestaties opleveren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als ik met dit systeem de komende 5 jaar (vrijwel) alles op de hoogste instellingen kan spelen, tegen die tijd een GPU update kan doen en dan nog eens 5 jaar mee kan gaan. Ik heb minder hoge eisen over framerate; met minstens 30-40 fps ben ik al vaak tevreden.
Ga je overklokken?
overklokken is niet mijn plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een check willen op compatibiliteit van de componenten. Is de voeding voldoende? Is het moederbord compatibel met de rest van de componenten? Is een fan controller aan te raden? etc.
Hartelijk dank voor reacties!