Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze machine zal hoofdzakelijk voor gamen gebruikt gaan worden. Veel meer hoeft geen rekening mee gehouden te worden aangezien er niet veel meer gedaan wordt met de machine.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een bedrag in mijn hoofd, maar tussen de 1000 en 1200 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn grootste zorg is of deze PC optimaal overweg zal gaan kunnen met de GPU's van enkele generaties vooruit. Op dit moment ga ik gebruik maken van een RTX 2080 en wil deze gaan vervangen door een RTX 5070Ti, mits die kaart loont natuurlijk. Anders zal het een RTX4070Ti worden.
Echter is het enige wat ik vervang in mijn builds de GPU, dus waarschijnlijk zal deze machine ook overweg moeten kunnen met de GPU's van volgende generaties van over een jaar of 4/5
De twijfel zit nu dus in het moederbord. Het gaat tussen de TUF Gaming X670E-PLUS WIFI en TUF Gaming B650-PLUS WIFI
De reden is dat de één PCIe5 x16 heeft en de ander niet. Met een prijsverschil van 75 EUR is dat een aardige gok.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar merken waar ik vertrouwd mee ben. Asus, MSI, etc.
Wat ik wel belangrijk vind is een stabiele ethernetverbinding (en systeem uiteraard). Hierdoor vallen keuzes zoals ROG Strix B650E-F GAMING WIFI helaas al weg.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek. Koel en relatief stil.
Ga je overklokken?
Nee, niet buiten de standaard EXPO
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf niet meer dagelijks bezig met het volgen van hardware trends en vind het dus moeilijk inschatten of het waard is om te investeren in PCIe5.0 voor toekomstige GPU's.
Deze machine zal hoofdzakelijk voor gamen gebruikt gaan worden. Veel meer hoeft geen rekening mee gehouden te worden aangezien er niet veel meer gedaan wordt met de machine.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een bedrag in mijn hoofd, maar tussen de 1000 en 1200 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn grootste zorg is of deze PC optimaal overweg zal gaan kunnen met de GPU's van enkele generaties vooruit. Op dit moment ga ik gebruik maken van een RTX 2080 en wil deze gaan vervangen door een RTX 5070Ti, mits die kaart loont natuurlijk. Anders zal het een RTX4070Ti worden.
Echter is het enige wat ik vervang in mijn builds de GPU, dus waarschijnlijk zal deze machine ook overweg moeten kunnen met de GPU's van volgende generaties van over een jaar of 4/5
De twijfel zit nu dus in het moederbord. Het gaat tussen de TUF Gaming X670E-PLUS WIFI en TUF Gaming B650-PLUS WIFI
De reden is dat de één PCIe5 x16 heeft en de ander niet. Met een prijsverschil van 75 EUR is dat een aardige gok.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar merken waar ik vertrouwd mee ben. Asus, MSI, etc.
Wat ik wel belangrijk vind is een stabiele ethernetverbinding (en systeem uiteraard). Hierdoor vallen keuzes zoals ROG Strix B650E-F GAMING WIFI helaas al weg.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek. Koel en relatief stil.
Ga je overklokken?
Nee, niet buiten de standaard EXPO
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf niet meer dagelijks bezig met het volgen van hardware trends en vind het dus moeilijk inschatten of het waard is om te investeren in PCIe5.0 voor toekomstige GPU's.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 389,- | € 389,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI | € 259,- | € 259,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 86,30 | € 86,30 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 116,90 | € 116,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 108,04 | € 108,04 |
1 | SSD's | WD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB | € 88,12 | € 88,12 |
1 | Overclocking | Noctua NT-H2 3,5 gram | € 11,90 | € 11,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.139,16 |