HP Laptop icm HP Dock loopt vast na een tijdje werken

Pagina: 1
Acties:

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Ik heb momenteel een HP Pavilion 16-a800nd aangesloten op een HP USB-C dockingstation G5 met daarop 2 monitors aangesloten; een Samsung Odyssy G5 32" via displayport en een LG 29" Ultrawide via HDMI.

Welnu, met de laptop deksel dicht loopt de laptop regelmatig vast na 30 minuten of korter.
Als ik het deksel open dan is er wel beeld maar de laptop reageert nergens meer op.

Als ik de laptop dan hard uitzet (10 seconden de aan/uitknop ingedrukt hou) dan doen de schermen het niet meer op de dock.

Na 5 minuten weer wel.

Ik heb al alle driver- en firmware updates uitgevoerd van zowel laptop als schermen als docking station. Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is of de laptop ook vastloopt met het deksel open, maar dat is geen wenselijke situatie.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dan toch maar de open deur: probeer het eens met de laptop opengeklapt...

De reden daarvoor is dat laptops een aardig deel van de geproduceerde warmte kwijtraken omhoog door het toetsenbord, en door daar een scherm overheen te klappen kan de laptop de warmte minder goed kwijt. Als het probleem met het scherm open niet verder optreedt, vermoed ik dat het toch gaat om oververhitting van één of enkele componenten.

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
dcm360 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:28:
Dan toch maar de open deur: probeer het eens met de laptop opengeklapt...

De reden daarvoor is dat laptops een aardig deel van de geproduceerde warmte kwijtraken omhoog door het toetsenbord, en door daar een scherm overheen te klappen kan de laptop de warmte minder goed kwijt. Als het probleem met het scherm open niet verder optreedt, vermoed ik dat het toch gaat om oververhitting van één of enkele componenten.
Ja dat was ik ook al van plan. Het is niet ideaal in mijn opstelling ivm plaatsgebrek maar als het door de hitte komt kan ik er eventueel dan nog een cooler onder plaatsen. Je zou zeggen dat een laptop dan uit zelfbescherming helemaal uit zou moeten gaan in plaats van vast te lopen.

Ik ga ook even een tooltje installeren die de temperatuur laat zien (en de cpu/memory loads).