Eigenaar Facebook pagina onbekend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EstherBS
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-10-2024
Goedemiddag! :)

Dit forum heeft me al regelmatig geholpen door het lezen van topics, maar nu heb ik zelf een vraag waar ik niet uit kom.

In het verleden is er een facebook pagina voor mijn sportclub aangemaakt. Inmiddels zijn er al heel wat wisselingen van de wacht geweest en je raadt het misschien al... Het is niet meer bekend wie de pagina heeft aangemaakt. Er zijn wel beheerders geweest, maar die hebben hun rol opgeheven toen zij stopten met hun taken.

Inmiddels moeten er gegevens op de pagina worden aangepast. Hoe kan ik achterhalen wie er achter de pagina zit? Bij de pagina zelf is niets te zien, wel zie je dat er 1 beheerder is (maar geen naam). Via mijn eigen bedrijfsportfolio in Facebook heb ik toegang aangevraagd, maar daar wordt niet op gereageerd.

Of is het een idee om een nieuwe Facebook pagina aan te maken, met exact dezelfde gegevens? Is het dan mogelijk om de nieuwe en oude pagina door Facebook samen te laten voegen? Of kan dat alleen als je beheerder bent van beide pagina's?

Op internet en Facebook heb ik heel wat zitten zoeken, maar ik kom er gewoon niet uit. Het is ook niet dat het op FB allemaal zo duidelijk staat aangegeven. |:(

Mocht iemand een tip of idee hebben, heel graag! _/-\o_

Ps. Ik hoop dat het mijn vraag in het goede forum heb gesteld, anders hoor ik graag waar het wel moet.

[ Voor 2% gewijzigd door EstherBS op 11-09-2024 15:22 . Reden: Aanvulling ]

Alle reacties

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 11:44
Ik weet niet welke stappen je al gezet hebt.
Ze suggereren dat je met deze stappen kunt zien wie het beheer heeft:
https://kennisbank.webjon...-toevoegen-of-verwijderen

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

• EstherBS
Hoi CvP, dank voor je reactie!

Inmiddels heel veel gelezen en gekeken, maar helaas niet succesvol.

In de link die je hebt gepost gaat het om een pagina die van jezelf is, daarvan kan je inderdaad opzoeken wie toegang/beheer heeft. Ons probleem is dat niet bekend is wie de pagina van de club heeft aangemaakt.

Facebook wil uit privacy redenen ook niet aangeven wie het is.

Toevoeging, er is een Instagram account aan de Facebook pagina gekoppeld, zodat er automatisch berichten op FB komen. Daardoor lijkt de pagina actief. Er kan alleen niets worden aangepast (bv. een adres of telefoonnummer). Van het Instagram account hebben we wel inloggegevens.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vooropgesteld: ik heb nul ervaring met Facebook-groepen en ook als gebruiker slechts beperkt.

Dat Facebook de naam niet wil of mag zeggen begrijp ik, helaas. Enige wat ik zou proberen, is herhaald proberen toegang te vragen met kort maar krachtig de volledige situatie voor zover relevant (beheerder onbekend, u zult wellicht in logs kunnen zien dat die beheerder al lang geen beheer heeft gedaan, andere beheerder was XYZ die per ABC zichzelf ontdaan heeft van rechten, wel Insta gekoppeld en dat ik die beheer kan ik bewijzen bijv. door op uw verzoek een bepaald bericht te plaatsen).

Bij de nieuwe dan zorgen dat er nooit minder dan twee beheerders bekend zijn. En elk kwartaal in de agenda zetten dit te verifieren.

Samenvoegen o.i.d. zou ik niet verwachten, klinkt als maatwerk dat ze niet zullen ondersteunen. Alles kopieren, een tijd lang via de Insta-posts uitleggen wat er gebeurt, en iedereen in de groep uitnodigen in de nieuwe en vragen de oude te verlaten. Zou mijn tactiek zijn als contact zoeken met FB niet lukt.

Ik begrijp waarom je het hier plaatste. Ik zet het toch even door naar CSA omdat het niet echt over de privacy zelf gaat (en ik vermoed dat je er ook geen rechtszaak over wil gaan aanspannen), maar gebruik van de site. En, welkom!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EstherBS
Hoi F_J_K,

Nee, een rechtszaak zeker niet! Dat is echt niet nodig.

En het zal inderdaad op een nieuwe Facebook pagina uitdraaien. Maar we willen toch even het 1 en ander proberen. Het is wel heel jammer dat FB gewoon niet bereikbaar is voor vragen.