Hoe ondertiteling NPO 2 verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views

Onderwerpen

Vraag

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 14:05
Mijn moeder heeft een Sony Bravia TV. Sinds enkele dagen is er opeens Nederlandstalige ondertiteling bij Nederlandstalige programma's. Dit is alleen bij NPO 2 het geval. Via instellingen/zenders/ondertiteling staat het gewoon op uit maar toch zijn ze er.

Weet iemand hoe dit echt uit kan? Het lettertype van de ondertiteling is nogal groot en lelijk en lijkt op wat je vroeger wel eens had als je ondertiteling aanzette met zo'n Teletekst pagina. Ik heb zelf geen smart tv en snap dus niets van al die functies en mijn moeder is 90% digibeet.

Alle reacties

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:28
Klinkt gewoon als de teletekst ondertiteling; had je dat al geprobeerd?
Start een Nederlandstalig programma op de tv.
Druk op de Teletekstknop op de afstandsbediening. Het symbool op deze knop is afhankelijk van de tv-aanbieder. Het is bijvoorbeeld een rechthoek met daarin drie liggende streepjes, TXT of TEXT. Raadpleeg eventueel de handleiding of de website van de tv-aanbieder.
Toets paginanummer 888 met de cijfertoetsen die u normaal gebruikt om naar een zender te gaan.
https://www.seniorweb.nl/artikel/ondertiteling-tv-aanzetten

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ondersteuning van Sony:Ondertiteling voor tv-uitzendingen, films en apps

^^^
Dit eens proberen? :)

[ Voor 32% gewijzigd door Han op 11-09-2024 14:08 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Nachtschade
assje schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:05:
Klinkt gewoon als de teletekst ondertiteling; had je dat al geprobeerd?

[...]

https://www.seniorweb.nl/artikel/ondertiteling-tv-aanzetten
Ik heb op pagina 888 geklikt maar daar staat verder niets over hoe het uit te zetten.

• Nachtschade
Dat is wat ik bedoelde met "instellingen/ (..) staat gewoon op uit".

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik heb zelf geen smart tv en snap dus niets van al die functies en mijn moeder is 90% digibeet.
*knip* niet nodig

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 15-09-2024 19:18 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nachtschade schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:03:
Mijn moeder heeft een Sony Bravia TV. Sinds enkele dagen is er opeens Nederlandstalige ondertiteling bij Nederlandstalige programma's. Dit is alleen bij NPO 2 het geval. Via instellingen/zenders/ondertiteling staat het gewoon op uit maar toch zijn ze er.

Weet iemand hoe dit echt uit kan? Het lettertype van de ondertiteling is nogal groot en lelijk en lijkt op wat je vroeger wel eens had als je ondertiteling aanzette met zo'n Teletekst pagina. Ik heb zelf geen smart tv en snap dus niets van al die functies en mijn moeder is 90% digibeet.
Tweakers is geen helpdesk. Wat zegt de handleiding?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.