Sinds een paar maanden zijn we met ons huishouden teruggekeerd bij Ziggo, na een uitstapje van 3 jaar glas bij KPN. Ik hoefde niet per se terug naar Ziggo, maar financieel was de terugkeer een redelijke no-brainer.
Het modem staat in bridge-modus; achter het modem staat een gevirtualiseerde OPNsense firewall op een n100 te zoemen. Onder KPN nooit last gehad. De KPN aansluiting was ook "direct" op de OPNsense doos aangesloten.
Wat is er aan de hand: wij kijken televisie via de Ziggo Go app op een chromecast met Google TV. Net zoals we daarop Netflix en Formule 1 kijken. Die laatste twee geven gewoon soepel beeld. Ziggo Go hapert af en toe.
Dat haperen uit zich op de volgende manieren:
- paar seconden stilstaand beeld, alsof je even op pauze drukt
- terugschakelen naar mindere beeldkwaliteit; ook dat duurt een aantal seconden.
De Chromecast is bekabeld aangesloten, we hebben een 200/20 Mb abbo (hetgeen met glas altijd ruim voldoende bleek).
Mijn vragen aan de Tweakers gemeenschap:
- herkent iemand bovenstaande symptomen?
- wat kan ik allemaal aan de appzijde instellen om dit evt te minimaliseren?
- zijn de streams die je via de app bekijkt hetzelfde als de streams die de Next Mini gebruikt?
- zijn er specifieke instellingen die ik op de firewall kan toepassen?
Ik heb me het schompes gezocht op het forum, maar kan geen coherent antwoord vinden op deze vragen.
Het modem staat in bridge-modus; achter het modem staat een gevirtualiseerde OPNsense firewall op een n100 te zoemen. Onder KPN nooit last gehad. De KPN aansluiting was ook "direct" op de OPNsense doos aangesloten.
Wat is er aan de hand: wij kijken televisie via de Ziggo Go app op een chromecast met Google TV. Net zoals we daarop Netflix en Formule 1 kijken. Die laatste twee geven gewoon soepel beeld. Ziggo Go hapert af en toe.
Dat haperen uit zich op de volgende manieren:
- paar seconden stilstaand beeld, alsof je even op pauze drukt
- terugschakelen naar mindere beeldkwaliteit; ook dat duurt een aantal seconden.
De Chromecast is bekabeld aangesloten, we hebben een 200/20 Mb abbo (hetgeen met glas altijd ruim voldoende bleek).
Mijn vragen aan de Tweakers gemeenschap:
- herkent iemand bovenstaande symptomen?
- wat kan ik allemaal aan de appzijde instellen om dit evt te minimaliseren?
- zijn de streams die je via de app bekijkt hetzelfde als de streams die de Next Mini gebruikt?
- zijn er specifieke instellingen die ik op de firewall kan toepassen?
Ik heb me het schompes gezocht op het forum, maar kan geen coherent antwoord vinden op deze vragen.