• Avontia
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-09 15:26
Hi,

Een aantal maanden geleden zijn wij begonnen aan de verbouwing van onze jaren '30 tussenwoning. Eigenlijk hebben we het hele huis van top tot teen gestript. Beneden hebben we schuimbeton gestort en vloerverwarming aangelegd. We zitten nu voor de eerste verdieping een beetje in dubio wat wijsheid is om te doen qua verwarming. Initieel wilden we gaan voor radiatoren. Echter begin ik nu toch een beetje te twijfelen of er nog andere betere opties zijn, zoals vloerverwarming.

Ik ben benieuwd of er mede-Tweakers zijn die een soortgelijke verbouwing gedaan hebben en nuttig advies kunnen geven. :-)

Wat extra info:
- Qua gebruik hebben we eigenlijk op de slaapkamer nooit de verwarming aan, maar in 1 van de 3 slaapkamers komt een thuiswerkplek waar we wel verwachten dat de verwarming aan gaat.
- Alle plafonds op zowel de begane grond als eerste verdieping zijn geïsoleerd.
- We hebben op dit moment nog geen (hybride) warmtepomp, maar vlakken het voor de toekomst ook niet uit

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:41
Hoe is de optie om een airco te plaatsen die ook verwarmt indien nodig? Heb je in de zomer op de werkplek ook verkoeling.

Wij zelf verwijderen nu op de slaapkamers de radiatoren en plaatsen er airco's terug.

[ Voor 26% gewijzigd door jopie op 11-09-2024 11:52 ]

• Avontia
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-09 15:26
jopie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:52:
Hoe is de optie om een airco te plaatsen die ook verwarmt indien nodig? Heb je in de zomer op de werkplek ook verkoeling.

Wij zelf verwijderen nu op de slaapkamers de radiatoren en plaatsen er airco's terug.
Die hadden we ergens ook nog in ons achterhoofd inderdaad. Plaats je op elke slaapkamer een airco?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Avontia schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:57:
[...]

Die hadden we ergens ook nog in ons achterhoofd inderdaad. Plaats je op elke slaapkamer een airco?
In elke kamer waar die behoefte is plaats je een binnenunit, en je kan tot een max aantal binnenunits aan een multisplit hangen, volgens mij gaan de grootste consumentenmodellen tot 4.

Of, je gebruikt verschillende buitenunits, dat hebben wij hier. Werkt ook goed.

|>