[w98] ip adres dynamisch binden aan nic?

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Weet iemand hoe (indien mogelijk) je net zoals onder unix systemen je ip-adres dynamisch kunt binden aan je nic? Onder nt4, sp6 en hoger kan het inmiddels (d.w.z. je hoeft niet te rebooten).
Er moeten toch (shareware)tooltjes zijn die dit onder '98 voor elkaar kunnen krijgen. Kan win98 anders meerdere ip-adressen aan een adapter binden (wederom zoals in nt en unix)?

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Dat doe je toch gewoon in de properties van TCP/IP protocol (onder properties van network neighborhood).

Volgens mij is niet mogelijk om meerdere ip's aan een nic te koppelen onder w98.

Geen beurs, geen tempo

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Volgens mij niet.

Win98 valt onder een workstation model en hoeft/hoort did soort dingen niet te doen.

I believe what I want to Believe

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waat je vraagt kan voor zover ik weet niet in een Win9x versie, gewoon door de structuur van de kernel die anders is. Win9x is dan ook geschreven voor de consument en dan is dat in princiepe ook niet nodig.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Win9x is dan ook geschreven voor de consument en dan is dat in princiepe ook niet nodig.
Is wel heel kort door de bocht. Er zijn genoeg consumenten die met bijv. een laptopje op verschillende netwerken werken (hetzij thuis, op het werk, vul maar in).

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

DHCP op je werk: Win98 DHCP instellen..
thuis geen DHCP server... TOCH DHCP laten staan.. dan pakt win98 zelf een ip uit een bepaalde range..

als je meerdere win9x machine in 1 netwerk hebt staan die allemaal op DHCP staan ingesteld, ZONDER dhcp server dan pakken ze dus allemaal zelf een IP uit 1 en dezelfde range.. zodat ze elkaar over IP toch kunnen benaderen..

zo werkt dat met werk/thuis etc :)

Die tools die uitzoeken in welk netwerk je zit en aan de hand daarvan een IP adres toekennen heb ik voor win9x nooit gezien..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1