Lange HDMI kabels 4k120hz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ivolutio
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-05 15:10
Ik ben op zoek naar een lange HDMI kabel (of advies waar op te letten) om mijn desktop aan te sluiten op mijn LG TV. Ik heb op zijn minst een 10 meter lange kabel nodig om mijn TV te bereiken van de andere kant van mijn kamer.
Ik had een paar jaar terug ook een (merkloze) HDMI kabel besteld die aangaf dat hij HDMI 2.1 was, hopende dat dit goed was voor 4k120hz, maar de TV of mijn computer had vreemde issues met dat de computer soms wel, soms niet de TV zag, maar dat de TV daarna ook steeds het signaal verloor. Ik vond deze kabel destijds erg duur (zo'n €100), dus ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die wél goede ervaringen hadden met lange HDMI kabels voor gaming op hun TV - zodat ik niet nog een miskoop doe.

Dus in het kort; ik zoek een 10 meter HDMI kabel die stabiel 4k120hz aan zou kunnen.

Beste antwoord (via Ivolutio op 22-09-2024 09:11)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zoek naar een "HDMI active optical cable" en ja, dat kan geld kosten, al kun je ze tegenwoordig ook op AliExpress krijgen voor zinniger bedragen. De hoeveelheid data die over een dergelijke kabel moet is de groot om koper te gebruiken op lange lengte. Het apparaat moet de actieve kabel van energie kunnen voorzien, maar meestal gaat dat wel goed.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Als ik hier kijk: https://www.techreviewer....ch/hdmi-cable-max-length/

Dan hebben "ultra high speed HDMI" kabels (4k 120Hz) een max lengte van 3-5m.
Wil je langer, dan moet je eigenlijk naar HDMI optische kabels kijken, mits dit aan beide kanten wordt ondersteunt.

Je kan ook kijken naar alternatieven.
Stel je hebt een PC met een Nvidia kaart en een Nvidia Shield bij je TV staan, dan kan je met GeForce NOW je game streamen (over netwerk) naar je Shield die het dan weer op je TV weergeeft.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zoek naar een "HDMI active optical cable" en ja, dat kan geld kosten, al kun je ze tegenwoordig ook op AliExpress krijgen voor zinniger bedragen. De hoeveelheid data die over een dergelijke kabel moet is de groot om koper te gebruiken op lange lengte. Het apparaat moet de actieve kabel van energie kunnen voorzien, maar meestal gaat dat wel goed.