Displayport geeft op G34WQC geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 13:56

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Topicstarter
Ik heb een oude HP 8200 SFF pc, waar nog geen besturingsysteem op zit, via displayport naar displayport aangesloten op een Gigabyte G34WQC monitor.

Het scherm blijft echter zwart, ik zie geen boot sequence en kan niet in de bios.

Mijn eerste gedachte was een defecte displayport op de HP. Omdat ik geen VGA naar HDMI kabel heb maar wel een andere monitor met een displayport heb ik deze andere monitor op de HP aangesloten via dezelfde displayport kabel. Via de andere monitor krijg ik wel beeld.

Zodoende geen defecte displayport.
Als ik vervolgens de displayport kabel uit de andere monitor trek en in de G34WQC monitor stop geeft deze wel beeld.

Zet ik vervolgens de HP uit en weer aan blijft het beeld op de G34WQC zwart.

Beetje vreemde situatie? Heeft iemand tips om dit werkend te krijgen? Bvd!

XBOX 360 Gamertag

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 17:22
Misschien dom gezegd, maar heb je ook het input kanaal gecontroleerd op de G34WQC?
Staat hij daar op Displayport of misschien op een andere poort nog ingesteld?

Verder heb ik wel eens meegemaakt dat monitoren een aparte optie hebben om Displayport 1.2 mode of 1.4 mode te activeren. Als deze uit staat, krijg je geen beeld. Mogelijk dat je dit ook nog kan controleren bij de instellingen op je monitor.
EDIT: Handleiding opgezocht en op pagina 35 van de handleiding staat dit vermeld: https://download.gigabyte...1d77da48420d60900e8ee0817
Ook staat hier vermeld hoe je Auto Switch Enabled kan activeren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 13:56

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Die dingen had ik inderdaad al gechecked. Zowel auto switch als handmatig the input geswitched. Verder heb ik alle displayport versies al geprobeerd 1.1, 1.2 en 1.4.

Zoals ik al aangaf werkt het wel als ik de kabel uit de andere monitor MET beeld trek en dan in de G3WQC plug.....

XBOX 360 Gamertag