Waar onderdelen kopen? (T-con) [2]

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 00:23
Omdat mijn vorige topic niet uitgebreid genoeg was en daarom gesloten werd hierbij een uitgebreid lul verhaal.

MIjn Philips 55PUS7334/12 TV serienummer beginnend met FZ2 gaf eerst een dun verticaal streepje. Na 2 weken schiet nu het scherm naar dit toe:
Afbeeldingslocatie: https://www.visioneclick.com/wp-content/uploads/2021/12/how-to-fix-vertical-lines-on-a-tv-screen-1.jpg
En na enkele secondes wordt het beeld dan weer normaal. Ik heb alle soft en hard resets inmiddels wel uitgevoerd. Van alle onderdelen die kapot kunnen gaan in een TV: Scherm, T-Con, Moederbord en voeding lijkt dit probleem duidelijk haar oorsprong te vinden in de T-con.
De TV is bijna 5 jaar oud, dus volgens de lijst van UNETO-VNI is deze TV einde levensduur.
Nu lijkt het mij niet zo moeilijk en duur om de T-con te vervangen, alleen waar koop je die?

Veel sites lijken toch vooral oude onderdelen te verkopen met een beperkt assortiment, sites als;
www.plasma-lcd-led-onderdelen.nl
www.tvonderdelen.nl

Het lijkt of ebay en aliexpress de beste opties zijn. Zijn er nog andere winkels waar je dit soort onderdelen kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

MeTooPV schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:40:
Omdat mijn vorige topic niet uitgebreid genoeg was en daarom gesloten werd hierbij een uitgebreid lul verhaal.
Ja. Nee.
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.