Celverwijzing met waarde EN opmaak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransWilbers
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09-2024
Beste mensen,

Is er een celverwijzing mogelijk zoals:

= A3 die de waarde in A3 weergeeft

maar dan een die de waarde EN opmaak weergeeft?

Bedankt alvast,
Frans

Alle reacties

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Geef eens een concreet voorbeeld, want wat je wil bereiken begrijp ik niet helemaal.
Bedoel je dat bv. =A3 en =A4 in 1 cel moet worden weergegeven?
Indien ja, dan kan dat met =A3&A4 of (als je er een spatie tussen wil): =A3&" "&A4

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15:59
Ik verwacht dat je iets bedoeld mbt voorwaardelijke opmaak. Bekijk daar maar eens filmpjes van!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
dix-neuf schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:27:
Geef eens een concreet voorbeeld, want wat je wil bereiken begrijp ik niet helemaal.
Bedoel je dat bv. =A3 en =A4 in 1 cel moet worden weergegeven?
Indien ja, dan kan dat met =A3&A4 of (als je er een spatie tussen wil): =A3&" "&A4
Tdv98 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:42:
Ik verwacht dat je iets bedoeld mbt voorwaardelijke opmaak. Bekijk daar maar eens filmpjes van!
@FransWilbers vraagt naar een formule die naast de inhoud van een andere cel, ook de opmaak overneemt.

Die formule bestaat niet, maar misschien kan je met voorwaardelijke opmaak wel hetzelfde resultaat bereiken.

@FransWilbers wat zijn mogelijkheden wat betreft opmaak? Kan je voorbeelden geven?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

• dix-neuf
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:20:
@FransWilbers vraagt naar een formule die naast de inhoud van een andere cel, ook de opmaak overneemt.
Het zal wel niet gaan om louter kopiëren, want bij 'normaal' kopiëren van een cel wordt de opmaak automatisch mee overgenomen.
g0tanks schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:20:
Die formule bestaat niet, maar misschien kan je met voorwaardelijke opmaak wel hetzelfde resultaat bereiken. @FransWilbers wat zijn mogelijkheden wat betreft opmaak? Kan je voorbeelden geven?
Het zou inderdaad wenselijk zijn dat de vragensteller wat meer duidelijkheid geeft over wat hij precies wil.
Ik begrijp nooit de vragenstellers die hun vraag niet opvolgen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
dix-neuf schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:33:
[...]
Het zal wel niet gaan om louter kopiëren, want bij 'normaal' kopiëren van een cel wordt de opmaak automatisch mee overgenomen.
Alleen gaat het hier niet om kopiëren. Er wordt gezocht naar een formule.

Als jij in A4 iets hebt staan met rood lettertype, dan is er geen enkele formule die jij in A3 kan zetten waardoor A3 ook rood wordt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• dix-neuf
  • Niet online
g0tanks schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:50:
Alleen gaat het hier niet om kopiëren. Er wordt gezocht naar een formule.
Uit het eerste bericht begrijp ik dat het wel om kopiëren gaat, maar met behoud van de opmaak.
g0tanks schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:50:Als jij in A4 iets hebt staan met rood lettertype, dan is er geen enkele formule die jij in A3 kan zetten waardoor A3 ook rood wordt.
Dat is juist, met een werkbladformule gaat dat niet. Het kan wel met een korte macro, waarin eerst wordt gevraagd welke cel(len) je wil kopiëren en waarheen, waarna je via copy dat kunt laten gebeuren. De opmaak (ook de fontkleur) blijft daarbij behouden.
Pagina: 1