Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitje007
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-12-2024
Goedenavond,

Een vriendin van mij doet een cursus Photoshop. Echter krijgt ze een huiswerkopdracht maar die is voor ons niet duidelijk. Hierin moeten wij het zelf uitzoeken maar na veel geGoogle helaas ook geen oplossing om de opdracht juist uit te voeren.

Wie is hierin handig en kan ons op de goede weg helpen? Zie hieronder de opdracht.

Open het bestand “huiswerkopgave_1”.

Maak een nieuwe laag aan met de naam Banner, en houdt deze actief.
Maak aan de linkerkant van de foto een rechthoekig selectiekader van de gehele hoogte en een breedte van 1 cm.
Kleur deze selectie in met het Penseel en de kleur R:255 G:0 B:0, zet daarna de overvloeimodus op Vermenigvuldigen.
2-2
Maak een snelmasker van het fietsslot dat door het wiel heen zit. Geef dit fietsslot een waarde van --30 bij kleurtoon en 30 bij verzadiging.
2-3
Kopieer de laag van de foto en geef deze de overvloeimodus Bedekken, en zet de dekking op 50%.
Sla dit bestand op als “huiswerkopgave_2” en lever het Photoshop bestand in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw-axhIEVYNiSwDfkQteTVevv14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ju0W388QR84mxsChDSytGreh.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welk deel is precies niet duidelijk? Ligt het aan de terminologie? Ik moet vaak ook even schakelen als ik dit soort dingen in het Nederlands benoemd zie, omdat ik zo gewend ben aan de Engelse versie van de software...
Hoe dan ook, het ziet er allemaal niet heel ingewikkeld uit dus vroeg ik me af waar het misgaat?

Edit: Ik ga ervan uit dat je stappen hebt weggelaten in de opdrachten, als ik dit 100% letterlijk moet nemen wordt het een zootje...

[ Voor 17% gewijzigd door hfos op 11-09-2024 13:48 ]

• Smitje007
hfos schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:42:
Welk deel is precies niet duidelijk? Ligt het aan de terminologie? Ik moet vaak ook even schakelen als ik dit soort dingen in het Nederlands benoemd zie, omdat ik zo gewend ben aan de Engelse versie van de software...
Hoe dan ook, het ziet er allemaal niet heel ingewikkeld uit dus vroeg ik me af waar het misgaat?

Edit: Ik ga ervan uit dat je stappen hebt weggelaten in de opdrachten, als ik dit 100% letterlijk moet nemen wordt het een zootje...
Ik heb geen stappen weggelaten in deze opdracht. Dit is letterlijk de opdracht zoals ik heb gekregen van de NTI. De vertaling is inderdaad lastig soms van Engels naar NL en andersom maar met Google komen wij een heel eind.

Ik loop eigenlijk vast bij de laatste stap. Ik snap er niks van.
Het slot is wel iets verkleurt maar kan mij niet voorstellen dat dit dan de opdracht is.

Ik hoop dat iemand met ervaring in Photoshop mij de juiste stappen en het eindresultaat kunnen laten zien.

Overvloeimodus gaat prima links, inkleuren ook, met snelmasker het slot maskeren ook prima en daarna gaat het voor geen meter. 8)7

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is 'bedekken' niet 'overlay'? Dat zou het effect hebben dat het de lichte delen lichter maakt en de donkere delen donkerder, dus zoiets als het verhogen van het contrast. Door de transparantie aan te passen zwak je dat effect wat af.

Maar wat een rare omschrijvingen dan. In stap 1 moet je een laag maken en die actief houden, daarna moet je een selectie vullen met je penseel (??) en daarna moeten we blijkbaar iets in een andere laag doen (fietsslot) ondanks dat dat niet uitdrukkelijk is gezegd? Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitje007
Zeker apart. We gaan de leraren nogmaals vragen hoe en wat. Hardstikke bedankt in ieder geval voor je feedback 😃