Toon posts:

Kan mijn mobo een 133mhz TB aan?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mobo zie sig.

Kan ik in mijn socket ook een TB met 133mhz fsb gooien?
Aangezien mijn TB afgelopen zondag is overleden :'( R.I.P.
ben ik van plan dus binnenkort een nieuwe aan te schaffen. En omdat een 133mhz processor makkelijker te vinden een meestal goedkoper is wil ik dit toch graag even weten.

Mijn fsb gaat tot 133, maar op de site van MSI staat dat er alleen 100mhz processors in kunnen.

Verwijderd

Nee, gaat niet lukken, volgens http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=K7T+Pro2-A gaat je FSB ook maar tot 100 (of 200 dus).
Je kunt wel proberen om er een 133 FSB CPU in te doen en hem dan bijvoorbeeld op 12 x 100 te laten draaien.
Succes ermee.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, kan niet. Je MB is gebaseerd op de VIA KT133 chipset, die kan alleen 100 FSB aan. Voor 133 FSB heb je de VIA KT133A versie nodig. Jouw Mainboard is verder identiek aan die van mij (K7TPRO) alleen ondersteunt die van jou ook multiplier adjustments.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Ehm.. Het andwoord moet eigenlijk zijn..

JA, je kunt zo'n processor plaatsen, maar hij zal niet op 133MHz FSB kunnen werken met jouw bordje..

Als je hem dus unlocked, en gewoon de multiplier insteld gaat het wel werken.. Tot op zekere hoogte dan..

Als jij bijv. een 1333 of een 1400 erop zet: multiplier instellen als 12.5x .. Dat wordt vertaald naar 13x..

Als je dan de FSB 100 MHz laat zit je toch al op de 1300MHz.. Als je de FSB nog iets omhoog kunt gooien kom je redelijk dicht in de buurt bij de 1400MHz..

Maar beter is het gewoon een proc voor de 200MHz bus te kopen!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet goed gelzen dus. Ofcourse kan er een 133 in, die dan handmatig op 100 gezet moet worden.

Maar 100 FSB kun je nog wel vinden hoor, en duurder zijn ze niet.

http:\\www.gistron.com
Daar haal ik binnenkort mijn 1,2 100FSB

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 12:03 schreef KillerAce_NL het volgende:
Nee, kan niet. Je MB is gebaseerd op de VIA KT133 chipset, die kan alleen 100 FSB aan. Voor 133 FSB heb je de VIA KT133A versie nodig. Jouw Mainboard is verder identiek aan die van mij (K7TPRO) alleen ondersteunt die van jou ook multiplier adjustments.
Ik heb wel degelijk de kt133a chipset en de fsb gaat ook tot 133.

Verwijderd

Topicstarter
Laten we dan toch maar gewoon een 100mhzetje kopen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Op woensdag 12 september 2001 13:38 schreef marcell het volgende:

[..]

Ik heb wel degelijk de kt133a chipset en de fsb gaat ook tot 133.
Nee, de K7T Pro 2A is gebaseerd op de KT133 chipset..

Dat je in je bios tot 133MHz kunt instellen wil niet zeggen dat het bordje dat ook echt aankan..

Ik kan op m'n A7V133 ook freq's instellen tot de 199MHz o.i.d. Maar mooi datie dat dus niet haalt!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 13:56 schreef Twynn het volgende:

[..]

Nee, de K7T Pro 2A is gebaseerd op de KT133 chipset..

Dat je in je bios tot 133MHz kunt instellen wil niet zeggen dat het bordje dat ook echt aankan..

Ik kan op m'n A7V133 ook freq's instellen tot de 199MHz o.i.d. Maar mooi datie dat dus niet haalt!
Damn, you are so right. I was wrong. |:(
Sorry my fault.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14

4x2

lộn xộn quá

Kan gebeuren, je bent niet de eerste ;).

leeg

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 11:48 schreef marcell het volgende:
Voor mobo zie sig.

Kan ik in mijn socket ook een TB met 133mhz fsb gooien?
Aangezien mijn TB afgelopen zondag is overleden :'( R.I.P.
ben ik van plan dus binnenkort een nieuwe aan te schaffen. En omdat een 133mhz processor makkelijker te vinden een meestal goedkoper is wil ik dit toch graag even weten.

Mijn fsb gaat tot 133, maar op de site van MSI staat dat er alleen 100mhz processors in kunnen.
Lullig dat je Procje eraan is! Iets te warm geworden? :7
Pagina: 1