Mijn SHIFT toets werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fergy12345
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09-2024
Geachte dames, heren en alles daartussenin.

Mijn shift knop werkt niet.

Wanneer ik bijvoorbeeld SHIFT + 2 doe. Krijg ik gewoon een 2 in plaats van een apenstaartje.
Wanneer ik bijvoorbeeld SHIFT + 5 doe. Krijg ik gewoon een 5 in plaats van een procent tekentje.
Wanneer ik bijvoorbeeld SHIFT + een letter doe. Wordt het geen hoofdletter. Het is gewoon een kleine letter dan.

Ik denk niet dat mijn shift toets kapot is. Want bij zowel mijn linker - als rechter shift knops doet die het niet.
Mijn toetsenbord instellingen heb ik helemaal onderzocht en die staat gewoon goed op Nederlands - Verenigde Staten Internationaal.

Dit toetsenbord is al ingebouwd op mijn laptop dus het is geen extern - aangesloten toetsenbord.

Heeft iemand enig idee. U zou mij echt heel erg uit de brand helpen. Het betreft een HP Pavilion - Windows 10.

Ik heb zelfs vandaag alles teruggezet naar Fabrieksinstellingen maar dit mocht niet helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het zou een slecht contact kunnen zijn van de platte kabel, die kan je opnieuw erin steken, misschien helpt dat. Of het toetsenbord vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Wat zie je met een USB extern toetsenbord (of bluetooth)?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:09
Wat geeft dit als resultaat?

https://www.keyboardtester.com/
Soldaatje schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:49:
Het zou een slecht contact kunnen zijn van de platte kabel, die kan je opnieuw erin steken, misschien helpt dat. Of het toetsenbord vervangen.
Als het echt een slecht contact is met de kabel werken er normaal gesproken ook andere toetsen niet meer.

[ Voor 60% gewijzigd door The_Doman op 10-09-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 01:31
Qua hardware is de shift gelijk aan de letters, cijfers en bijna alle alle toetsen. Als je niks mechanisch voelt (vuil, gebroken scharniertje of iets) dan zal het inderdaad wel softwarematig zijn, met name omdat beide shift keys niet werken. Caps lock doet het wel?

Je schermtoetsenbord (Ik heb engels: On-Screen-Keyboard) doet het wel normaal neem ik aan? Heb je gekeken bij Stickey, Filter of Toggle keys? (Plak,...?, ...?) Bij toegankelijkheid > toetsenbord.

Misschien kan je een rebooten in Windows safe modus. (Ik dacht direct/meteen/voordat het windows logo te zien is op F8). Of even booten vanaf een rescuedisk USB stick ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 18:15
heb je wel eens een extern toetsenbord aangesloten,dan weet je eigenlijk wel meteen of het een instelling is
Pagina: 1