PVC plakvloer laten leggen, niet tevreden, te kritisch?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:09
Beste allemaal,

Gisteren en vandaag heeft een vloerenboer bij ons een PVC plakvloer gelegd inclusief plinten. Nou keek ik net naar het resultaat en ik ben toch erg telleurgesteld in het resultaat. Zij hebben de vloer zelf ook geegaliseerd. Ben ik te kritisch of is dit gewoon heel erg slecht gelegd? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Plank met grote rand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEICQxvv1WfIgLmHBbb-5vKsGOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PP3PMEscSN43OycamyGwDTZw.jpg?f=fotoalbum_large

Ook hoogteverschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EI2Fj3ZdUftslL5x9pm7X7YeclI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsMi585Uht3s7QVa2vrgq4WP.jpg?f=fotoalbum_large

Vloer krult op rond deurkozijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itMvhGFUKfm3Rku_n-jxbVD_zKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVEKRoR6cXbgpxvnXtenqFVy.jpg?f=fotoalbum_large

Vloer krult op tegen rand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58zMT0q8r9yK1U1uHfA57Oo_gJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooTvqtfiXzBoq8G6tvLUTVjK.jpg?f=fotoalbum_large

Kras:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVV37Sk8FX_t_oED6XLvK20nVkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUgZUSWSIoUgVg9KrjS3mPzy.jpg?f=fotoalbum_large

Vlek (er zijn veel meer van dit soort plekken. het lijkt gewoon lijm te zijn aan de bovenkant):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKAVeg1mofgnlWkwx39O2EphNSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHHs68qSNrZFV8BuMNdFZT0j.jpg?f=fotoalbum_large

Rand niet recht afgeknipt voor deur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-0Cnwwx7bNMjGwK-SD4DlZVUEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIxIHgjKDxfBk1DtS8Lkry3k.jpg?f=fotoalbum_large

Kier onder de plint, dit is ook op heel veel plekken zo. Het lijkt hierdoor bijna niet goed geegaliseerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m_mxxVesD4hQaKgcrBzXUopaeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ltp6J1xVBQmEN0C7nFvCeYlp.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt allemaal!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ben ik te kritisch of is dit gewoon heel erg slecht gelegd?
Je bent niet te kritisch èn en het slecht gelegd.
Laat ze maar terugkomen om het te fixen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

slecht geëgaliseerd; slecht gelegd.
Lijkt wel of ze alles met een haakmes hebben gesneden. Dat is leuk voor tapijt, maar niet iets vergevings-ongezind als PVC.

[ Voor 63% gewijzigd door paQ op 10-09-2024 18:24 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Prutswerk.

Enige wat kan gebeuren is dat laatste, als de bestaande ondervloer niet recht is, dan kan zoiets al snel een keer voorkomen. Als dezelfde partij ook geëgaliseerd heeft, dan zeker ook prutswerk. Anders hadden ze het ff netjes moeten kitten, dan was het ook praktisch onzichtbaar geweest.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
Dank voor de eerste reacties.

Vinden jullie dat er dan ook opnieuw geegaliseerd moet worden?
We hebben namelijk nauwelijks hoogte meer over omdat we een schuifpui hebben die een stuk naar binnen komt. Als daar weer een laag egaline over moet dan ben ik bang dat die gaat schuren over de nieuwe vloer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

aap1 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:28:
Dank voor de eerste reacties.

Vinden jullie dat er dan ook opnieuw geegaliseerd moet worden?
We hebben namelijk nauwelijks hoogte meer over omdat we een schuifpui hebben die een stuk naar binnen komt. Als daar weer een laag egaline over moet dan ben ik bang dat die gaat schuren over de nieuwe vloer.
Uiteindelijk is dat niet jouw probleem.

Als je hier om zekerheid moet vragen over dit prutswerk, dan lijkt het mij slim om de communicatie verder even aan een zakelijker ingesteld iemand over te laten. Vriend of familielid ofzo.

Laat je niet afschepen met een lulverhaal, maar stel ze officieel ingebreke en ik zou het serieus overwegen om het met een aangetekende brief te doen. Want dit gaat nog wel even duren vermoed ik, met misschien wel een juridisch traject.

Had deze pvc boer goede reviews? Onderzoek gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 10-09-2024 18:35 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Falcon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:33:
[...]

Uiteindelijk is dat niet jouw probleem.

Als je hier om zekerheid moet vragen over dit prutswerk, dan lijkt het mij slim om de communicatie verder even aan een zakelijker ingesteld iemand over te laten. Vriend of familielid ofzo.

Laat je niet afschepen met een lulverhaal, maar stel ze officieel ingebreke en ik zou het serieus overwegen om het met een aangetekende brief te doen. Want dit gaat nog wel even duren vermoed ik, met misschien wel een juridisch traject.

Had deze pvc boer goede reviews? Onderzoek gedaan?
Niks ingebrekestelling, gewoon meteen naar het Hooggerechtshof!

/s just in case.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Is dit door een echt vloerenbedrijf gedaan of zo'n 'Wij pakken alles aan wat geld oplevert.' bedrijf?

Als je dit zo achter durft te laten ben je niet met je werk bezig.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
De reviews waren goed en volgens mij betrouwbaar. Niet alleen maar 5 sterren zegmaar. Het bedrijf zit ook al jaren op de plek waar het zit, wat mij ook vertrouwen gaf. Maar goed. Het is duidelijk.

Ik bel ze morgen ochtend eerst om te kijken hoe ze reageren. Als ze gewoon snel langs willen komen dan wacht ik het juridische gedeelte nog heel even af. Als ze zeggen dat dit prima is ga ik naar mijn rechtsbijstand toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:18
nee dit is gewoon slecht, tenzij je 100 euro hebt betaald voor het leggen. Dan kon je dit verwachten, maar dan nog ligt het slecht

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:12
Ja, de gemiddelde diy legt het er strakker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
flaskk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:06:
Ja, de gemiddelde diy legt het er strakker in.
Ja, ik denk lekker uit besteden omdat het niet het meest prettige werkje is, maar ik had zelf in ieder geval meer de tijd genomen om het netjes erin te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
No Hands schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:58:
nee dit is gewoon slecht, tenzij je 100 euro hebt betaald voor het leggen. Dan kon je dit verwachten, maar dan nog ligt het slecht
Nee het was wat meer dan dat.
Inclusief vloerverwarming frezen(onderaannemer) , dichtsmeren(onderaannemer), egaliseren, leggen, plinten monteren en materiaal was het bijna 10k. We zijn ook vooral niet met de goedkoopste in zee gegaan en kregen een goed gevoel bij deze (verkoper).

Ik ben benieuwd naar de reactie van het bedrijf morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:12
Die laatste foto krijg ik error van, of is dit een vreemde hoek in de woonkamer? Want pvc ligt niet gelijk met de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:06

hbsJR

All rounder

Mijn vriendin is interieur ontwerper en is wel enorm geboeid met wat ze hier hebben gelegd. Welk merk PVC is dit? Het ziet er op de foto's enorm dun uit, lijkt net alsof je papier op de grond legt.

Dit is zeker niet okay, en het krullen van de vloer is ook een wonderlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
flaskk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:52:
Die laatste foto krijg ik error van, of is dit een vreemde hoek in de woonkamer? Want pvc ligt niet gelijk met de wand.
Dit is op heel veel plekken zo. Er zit gewoon een kier onder de plint omdat, denk ik, de vloer gewoon golft. Dat is nadat zij hebben geëgaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
hbsJR schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:02:
Mijn vriendin is interieur ontwerper en is wel enorm geboeid met wat ze hier hebben gelegd. Welk merk PVC is dit? Het ziet er op de foto's enorm dun uit, lijkt net alsof je papier op de grond legt.

Dit is zeker niet okay, en het krullen van de vloer is ook een wonderlijke.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aQ4yh_Yls36rzbyuQ0reKI02lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixzqcwCjOniZgktbW9vp14xz.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de label van de verpakking. Het is door een Joka vrachtwagen geleverd. Op de dozen staat LVT55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
flaskk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:52:
Ik zie nu ook het volgende op de achterkant van de doos staan: max 4mm hoogteverschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7A9wUCA_bsKsD7iXgB0om2TBmho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bO9jcSygxW7pp9WsOPtcsdxd.jpg?f=fotoalbum_large

Het is bijna 1 cm...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CskPkYpFlx3DIT2qaRSC4uELqBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuOeJvehwEcvp6aNR29SB5yW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:33
Dit is idd slecht. Zeker contacteren en weer langs laten komen.

Overigens betekent egaliseren niet dat de vloer ook waterpas wordt. De vloer wordt mooi vlak en glad. Als er al hoogteverschil is, bijvoorbeeld ‘kuilen’ langs de muur, dan houd je deze. Tenzij je egaliseert én waterpas maakt, maar daar zit best een flink kostenplaatje aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
Check ook effe of je winkel is aangesloten bij CBW wonen:

https://www.cbw-erkend.nl/

Kan je daar ook nog een geschillen commissie procedure starten eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:06

hbsJR

All rounder

Als je kijkt naar de specificaties is het een okay vloer: https://mvrjokadealer.nl/...omeline-55-eiche-gekalkt/ . Het ziet er alleen heel dun uit.

Paar punten:

- De kier tussen de plint is niet direct een defect. Je kan situaties hebben dat de vloer raar afloopt en dan krijg je zulke kieren. Je kan het afzagen (is lastig en ziet er vaak niet uit) of toch wat kit aanbrengen.
- Bij de dorpel is niet netjes afgewerkt, normaal kit je dat af en dan ziet het er goed uit.
- De kras kan je mogelijk weg krijgen met voorzichtig poetsen en warm maken.
- Het bollen / omhoog komen is wel een hoog raar gehalte.

de TLDR is: je hebt zeker een punt. Als ze klaar zijn laat in ieder geval je vloer afkitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
remzor schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:16:

Overigens betekent egaliseren niet dat de vloer ook waterpas wordt. De vloer wordt mooi vlak en glad. Als er al hoogteverschil is, bijvoorbeeld ‘kuilen’ langs de muur, dan houd je deze. Tenzij je egaliseert én waterpas maakt, maar daar zit best een flink kostenplaatje aan vast.
Dat ligt echt aan het materiaal/egaline.

Hier hebben ze beneden een verloop van ~2cm er volledig uitgehaald plus enkele gaten/hobbels etc. Veel van dat spul is zelf nivellerend.
Maar nu moet ik ook wel eerlijk zijn dat daarna de vloer nog net niet glad genoeg was voor plak pvc, iets teveel imperfecties. Daar zou dan nog een keer extra overheen moeten. (Een laag van een mm oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, prutswerk. Eruit, egaliseren en opnieuw. Dit kan echt niet.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Hoe gaan ze die kozijnen fixen dan?

Zo is 't bij mij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K9ZvyyZNdzgZPLQu-jbCTyskfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfCi7EbmBoXCyDzM2cfW75IQ.jpg?f=fotoalbum_large

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• aap1
TommyGun schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:10:

Zo is 't bij mij...

[Afbeelding]
Ja, dat ziet er mooi uit. Zoiets had ik ook wel verwacht. Loopt het tot je deur kozijn, of is daar een klein stukje onder weg gezaagd?

• aap1
joke_name schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:55:

Helaas niet

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

aap1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:40:
[...]

Ja, dat ziet er mooi uit. Zoiets had ik ook wel verwacht. Loopt het tot je deur kozijn, of is daar een klein stukje onder weg gezaagd?
Het volgt overal netjes de kozijnen, als je dat bedoelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHmbccc4CWm9V2G4MvIN5zaFWv8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkLEDsOTqeQ5X4hBW8MOClGh.jpg?f=fotoalbum_small (klik voor groter)

Beetje slechte foto, sorry, maar geeft denk ik wel de situatie weer.
En ja, de rest kan wel weer een lakbeurtje gebruiken...

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 11-09-2024 09:47 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap1
Ik heb contact gehad met het bedrijf. Vanaf de foto's was het niet goed te zien dus er komt iemand vanmiddag langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
joke_name schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:55:

Het enige nuttige van het CBW is misschien dat ze garant staan voor de aanbetaling. Voor de rest geldt het gezegde wiens brood men eet diens woord men spreekt. De geschillencommissie zal nooit zeggen dat hun lid een prutser is en dat alles eruit moet... je krijgt een paar nieuwe strookjes PVC, wat extra kit bij de plintjes en een beetje korting voor de kuilen. Daar mis je niets aan dus, gewoon naar een echte rechter gaan.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ooit zelf m’n plak-pvc gelegd. Op sommige plekken wat puntjes die ik achteraf gezien netter had willen doen, maar alsnog ziet het er 100x beter uit dan dit. Kortom, dit is broddelwerk, helemaal omdat ze ook zelf geëgaliseerd hebben.

• aap1
Nog een vraag: ze hebben nu de onderkant van de plinten niet gekit. Ik denk dat als je de plinten ook aan de onderkant kit, dat die gaten daaronder een stuk minder opvallen. Is dat een geschikte oplossing, of kan ik dan problemen krijgen als er vocht achter de plint komt?
Ik heb namelijk ook niet zoveel zin in dat alles er volledig weer uit moet en dat we nog weer 1,5 week zonder begaande grond zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
aap1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:55:
Ik heb contact gehad met het bedrijf. Vanaf de foto's was het niet goed te zien dus er komt iemand vanmiddag langs.
Dikke prima, noteer voor jezelf alvast alle punten die je wilt bespreken (of werk desnoods met stickers of post-its op de vloer) zodat je niets vergeet.

Probeer ook concreet te krijgen hoe / wanneer ze het komen oplossen.

Blijf vriendelijk, met stroop van je meer... etc.

Juridisch getouwtrek kan altijd nog.

Try SCE to Aux

• aap1
ImNotnoa schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:02:
[...]

Dikke prima, noteer voor jezelf alvast alle punten die je wilt bespreken (of werk desnoods met stickers of post-its op de vloer) zodat je niets vergeet.

Probeer ook concreet te krijgen hoe / wanneer ze het komen oplossen.

Blijf vriendelijk, met stroop van je meer... etc.

Juridisch getouwtrek kan altijd nog.
Precies. Dat is voor nu ook nog mijn instelling. Anders heb ik gelukkig een rechtsbijstandverzekering mocht het juridisch gaan worden, maar dat is voor beide partijen niet leuk.
Eerst vanmiddag maar afwachten.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij dit soort prutswerk heb ik altijd de vraag aan de uitvoerder 'wat vind je er zelf van?'. Hier kun je toch moeilijk trots op zijn?

• aap1
njitter schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:21:
Bij dit soort prutswerk heb ik altijd de vraag aan de uitvoerder 'wat vind je er zelf van?'. Hier kun je toch moeilijk trots op zijn?
Ik was aan het werk toen hij klaar was, dus heb het niet samen kunnen bekijken. Tevens sprak hij ook nog niet helemaal goed Nederlands.

Anoniem: 36835

aap1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:01:
Nog een vraag: ze hebben nu de onderkant van de plinten niet gekit. Ik denk dat als je de plinten ook aan de onderkant kit, dat die gaten daaronder een stuk minder opvallen. Is dat een geschikte oplossing, of kan ik dan problemen krijgen als er vocht achter de plint komt?
Ik heb namelijk ook niet zoveel zin in dat alles er volledig weer uit moet en dat we nog weer 1,5 week zonder begaande grond zitten.
Ik heb nog nooit gezien dat plinten aan de onderkant gekit zijn. Behalve in een badkamer.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:12
@aap1
Ziet er inderdaad niet echt netjes uit, helemaal niet omdat je een compleet nieuwe vloer heb gekocht, dus incl hele ondervloer. Dan had je gewoon een compleet vlakke vloer moeten kunnen hebben en de plinten netjes op de vloer kunnen zetten.

Ik zou minimaal aansturen op een flinke korting + het het netjes maken van alles. Gelukkig kan je met een goede kit op kleur veel van de lelijke zaken netjes krijgen. En als alles is ingericht zal je een hoop zaken niet meer zien. Maar dat zou ik alleen acceptabel vinden als je de vloer bijna gratis krijgt.
Voor het geld wat je betaald hebt, mag je gewoon een net gelegde vloer verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

chrisborst schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:40:
@aap1
Ziet er inderdaad niet echt netjes uit, helemaal niet omdat je een compleet nieuwe vloer heb gekocht, dus incl hele ondervloer. Dan had je gewoon een compleet vlakke vloer moeten kunnen hebben en de plinten netjes op de vloer kunnen zetten.

Ik zou minimaal aansturen op een flinke korting + het het netjes maken van alles. Gelukkig kan je met een goede kit op kleur veel van de lelijke zaken netjes krijgen. En als alles is ingericht zal je een hoop zaken niet meer zien. Maar dat zou ik alleen acceptabel vinden als je de vloer bijna gratis krijgt.
Voor het geld wat je betaald hebt, mag je gewoon een net gelegde vloer verwachten.
Als je 10k hebt uitgegeven wil je niet (althans ik niet) dat er langs 1 wand een kuil loopt van 1cm tov de rest.
Dat werk je ook niet naadloos bij op 1 plek; dat gaat zich vrijwel zeker op den duur aftekenen in de PVC.
die opstaande zijkanten is het gevolg van niet schuren voor het leggen. Dat kun je (eventueel later) er vast nog wel uitschuren en die stroken opnieuw leggen. En sowieso RECHT SNIJDEN goddomme :P

offtopic:
Als ze gewoon 4 zakken meer egaline hadden gebruikt had je hooguit wat lelijke afwerkpuntjes gehad

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 11-09-2024 10:59 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:14
Is de vloer geschuurd voordat geagliseerd is? Vaak laat egalisatie bobbeltjes achter en moet je de hele vloer schuren om het vlak te krijgen. Als je dat niet doet, dan gaat PVC natuurlijk op plekken omhoog (door de bobbels) en krijg je het nooit strak. Ik lees er niets van, is dat gebeurd?

Beetje mosterd na de maaltijd, maar vloerenboeren geven vaak alleen garantie bij de ondergrond + vloer leggen. Nu wordt het vaak een jij vs wij verhaal, en daarom doe je er slimmer aan dit voortaan volledig uit te besteden, dan heb je nooit gezeur. Nu geef je hun kans door te zeggen: het ligt (deels) aan jouw werk ligt en kom je er nooit uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:25
Ik krijg gelijk flasbacks bij jouw foto's. Wij hebben ook laten 'egaliseren' en plak pvc laten leggen door een zaak met een 4,6 op 5 en die voor kwaliteit gaan. De 'legger' die vooraf kwam checken had zelfs commentaar op de bestaande vloer en dat dergelijke mensen niet bij hem zouden werken. Resultaat: om te huilen. Echt waar, een hoop ellende en ook zaken zoals bij jou op de foto's. Hoe is het verder (af)gelopen?
  • Hij is 5/6 keer terug moeten moeten komen om te 'herstellen'
  • Je ruilde vervolgens het ene probleem in voor het andere
  • Partij gezeur en het heeft veel tijd en moeite van mijn kant gekost
  • Er zaten een hoop zaken tegen tijdens onze verbouwing (goede vaklui worden schaars!), dus uiteindelijk van ellende opgegeven en een zielige korting op het leggen gekregen. De vloer was al een stuk beter dan in het begin, maar reken er maar op dat deze niet perfect gaat worden als je het laat herstellen. Dit is immers ook al wat zij normaal vinden om in eerste instantie op te leveren. Dat zegt genoeg.
Ik laat nooit meer wat leggen, want ik kan het zelf beter (had alleen niet de tijd voor alles).

Met betrekking tot de ruimte tussen de plint en vloer: dat hadden wij ook. Zoals al eerder aangegeven is het egaliseren wat deze vloerboeren doen: een paar mm egaline. Hier krijg je grote hoogteverschillen/oneffenheden niet mee weg/vlak, maar ze maken de vloer glad zodat je pvc enigszins strak ligt. Deze hoogte afkitten is wel extreem. Dit los je op door de plint aan de onderkant te bewerken en wat meer de vorm van je vloer volgt. Ik heb de plinten onderaan met transparante kit afgekit en een sporadische gleufje van een halve centimeter valt dan niet meer erg op.

Succes verder! Jammer dat het zo moet lopen.

• paQ
  • Nu online

paQ

Je kan bij deze hoogtes eventueel ook een soort tochtsttrip onder de plint plakken. Daar zijn speciale plint strips voor. Of rugvulling en afkitten.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 14:48
ID-College schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:47:
en daarom doe je er slimmer aan dit voortaan volledig uit te besteden, dan heb je nooit gezeur. Nu geef je hun kans door te zeggen: het ligt (deels) aan jouw werk ligt en kom je er nooit uit..
Euh, dat heeft TS toch ook laten doen:
aap1 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:18:
Zij hebben de vloer zelf ook geegaliseerd.
Vanaf de foto's was het niet goed te zien dus er komt iemand vanmiddag langs.
Zelfs ik als leek zie dat het niet mooi ligt.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33

Honesty

kattenneus!

TommyGun schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:10:

Zo is 't bij mij...

[Afbeelding]
Toen ik de foto zag dacht ik is toch niks mis mee, maar idd niet van TS.

Op een paar kieren na(die kan je afkitten, plint is mooier.) ziet het er heel slecht uit, zeker als het door 1 partij is gedaan sta je heel sterk.

Festina lente

• aap1
paQ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:47:
[...]

Als je 10k hebt uitgegeven wil je niet (althans ik niet) dat er langs 1 wand een kuil loopt van 1cm tov de rest.
Dat werk je ook niet naadloos bij op 1 plek; dat gaat zich vrijwel zeker op den duur aftekenen in de PVC.
die opstaande zijkanten is het gevolg van niet schuren voor het leggen. Dat kun je (eventueel later) er vast nog wel uitschuren en die stroken opnieuw leggen. En sowieso RECHT SNIJDEN goddomme :P

offtopic:
Als ze gewoon 4 zakken meer egaline hadden gebruikt had je hooguit wat lelijke afwerkpuntjes gehad
Ja, m'n dochter die kan nog beter knippen en plakken dan dit werk.

• aap1
ID-College schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:47:
Is de vloer geschuurd voordat geagliseerd is? Vaak laat egalisatie bobbeltjes achter en moet je de hele vloer schuren om het vlak te krijgen. Als je dat niet doet, dan gaat PVC natuurlijk op plekken omhoog (door de bobbels) en krijg je het nooit strak. Ik lees er niets van, is dat gebeurd?

Beetje mosterd na de maaltijd, maar vloerenboeren geven vaak alleen garantie bij de ondergrond + vloer leggen. Nu wordt het vaak een jij vs wij verhaal, en daarom doe je er slimmer aan dit voortaan volledig uit te besteden, dan heb je nooit gezeur. Nu geef je hun kans door te zeggen: het ligt (deels) aan jouw werk ligt en kom je er nooit uit..
Het is allemaal bij 1 partij ingekocht. Zij hebben een onderaannemer gebruikt voor het frezen van de vloerverwarming en het dichtsmeren van de leidingen. Daarna hebben zij zelf een primer op de vloer aangebracht en geëgaliseerd. Na 3 dagen hebben ze in een half uurtje de egaline geschuurd en weer 3 dagen is er iemand gekomen voor het leggen van de vloer.

• aap1
Kan je enkele vloerplanken bij plak pvc er eigenlijk na het leggen nog uit krijgen?

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04 19:57
aap1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:29:
Kan je enkele vloerplanken bij plak pvc er eigenlijk na het leggen nog uit krijgen?
Ja.. ons werd verteld dat bij schade bij 1 plank, je bijv met een fohn kan verwarmen en zo die plank los kan krijgen en vervangen.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:14
aap1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:27:
[...]

Het is allemaal bij 1 partij ingekocht. Zij hebben een onderaannemer gebruikt voor het frezen van de vloerverwarming en het dichtsmeren van de leidingen. Daarna hebben zij zelf een primer op de vloer aangebracht en geëgaliseerd. Na 3 dagen hebben ze in een half uurtje de egaline geschuurd en weer 3 dagen is er iemand gekomen voor het leggen van de vloer.
Ah oké, ja dan sowieso terug.. dit is niet goed. En ja, je kan plakken naderhand verwijderen.. opwarmen en eruit halen, zodat je een nieuwe erin kan leggen!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

bij ons is onlangs ook de pvc vloer gelegd en omdat dit pas kon gebeuren nadat de aannemer min of meer al z'n werk had afgerond - inclusief zetten van de plinten - is er bij ons voor gekozen om de vloer dus tegen de plint aan te laten leggen.

Was iets duurder, maar dat is echt veel strakker gedaan, en idd afgekit. Dus ook op deze manier kan dit echt wel netjes gebeuren. Dit zou ik zeker niet accepteren. Bij ons is het wel nieuwbouw, met een hele strakke dekvloer wat ongetwijfeld ook een stuk prettiger egaliseren was.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Zoek even naar de aflevering 'Gevloerd' van de Rijdende Rechter, augustus 2017.

Die aflevering betreft een geschil over egaliseren vooraf aan het leggen van een pvc vloer en wat een consument wel/niet mag verwachten. Geen idee of die normen nog steeds van toepassing zijn in de branche en in dat geval ging het vooral over hoog/laag verschillen.

Zie ook art. 7:754 lid 1 BW (of art. 7:754 BW (oud) als je overeenkomst tot stand kwam voor 1 januari 2024, maar gelijkluidend was aan het huidige art. 7:754 lid 1 BW):
1 De aannemer is bij het aangaan of het uitvoeren van de overeenkomst verplicht de opdrachtgever te waarschuwen voor onjuistheden in de opdracht voor zover hij deze kende of redelijkerwijs behoorde te kennen. Hetzelfde geldt in geval van gebreken en ongeschiktheid van zaken afkomstig van de opdrachtgever, daaronder begrepen de grond waarop de opdrachtgever een werk laat uitvoeren, alsmede fouten of gebreken in door de opdrachtgever verstrekte plannen, tekeningen, berekeningen, bestekken of uitvoeringsvoorschriften.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
Chaos schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:59:
[...]

Het enige nuttige van het CBW is misschien dat ze garant staan voor de aanbetaling. Voor de rest geldt het gezegde wiens brood men eet diens woord men spreekt. De geschillencommissie zal nooit zeggen dat hun lid een prutser is en dat alles eruit moet... je krijgt een paar nieuwe strookjes PVC, wat extra kit bij de plintjes en een beetje korting voor de kuilen. Daar mis je niets aan dus, gewoon naar een echte rechter gaan.
Heb je hun uitspraken gelezen?

Ze hebben meerdere malen uitgesproken dat alles eruit moet.

Mooi voorbeeld hier:
https://www.uitgesprokenzaak.nl/uitspraken/download/370

Maar dit is verder off-topic omdat hier geen sprake is van CBW keurmerk.

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:13

Roi

Zal wel niet een al te positief bezoek zijn geweest, gezien het uitblijven van een update. O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aap1
Roi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:23:
[...]

Zal wel niet een al te positief bezoek zijn geweest, gezien het uitblijven van een update. O-)
Nee valt gelukkig allemaal wel mee. De man gaf mij met vrijwel alles gelijk. Hij zag zelfs nog meer dingen waarvan hij zij dat het niet correct was gedaan. Er is mij verzekerd dat ze gewoon een vloer gaan opleveren waar ik tevreden over ben.
Alleen over de golven in de vloer, en dus de kieren onder de plinten, werd mij verteld dat dit altijd zo is bij egaline. Dat volgt altijd de grote golven in de constructievloer. Dat zou nooit, zonder veel meer egaline, helemaal recht kunnen worden. Ze willen de plinten eerst aan de onderkant kitten en dan het resultaat bekijken. Dat wordt morgen gedaan

Er is 7 m2 nieuw pvc besteld om alle kieren en randjes opnieuw te leggen. Dat word maandag of dinsdag. Dus ben benieuwd hoe het er dan uitziet.

Al met al ben ik tevreden met hoe ze het oppakken. Ik heb ook geen zin om opnieuw te egaliseren, plus dan kom ik in de knel met de schuifpui. Even afwachten met hoe het er straks uitziet.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:54

dragonhaertt

@_'.'

aap1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:51:
[...]

Nee valt gelukkig allemaal wel mee. De man gaf mij met vrijwel alles gelijk. Hij zag zelfs nog meer dingen waarvan hij zij dat het niet correct was gedaan. Er is mij verzekerd dat ze gewoon een vloer gaan opleveren waar ik tevreden over ben.
Alleen over de golven in de vloer, en dus de kieren onder de plinten, werd mij verteld dat dit altijd zo is bij egaline. Dat volgt altijd de grote golven in de constructievloer. Dat zou nooit, zonder veel meer egaline, helemaal recht kunnen worden. Ze willen de plinten eerst aan de onderkant kitten en dan het resultaat bekijken. Dat wordt morgen gedaan

Er is 7 m2 nieuw pvc besteld om alle kieren en randjes opnieuw te leggen. Dat word maandag of dinsdag. Dus ben benieuwd hoe het er dan uitziet.

Al met al ben ik tevreden met hoe ze het oppakken. Ik heb ook geen zin om opnieuw te egaliseren, plus dan kom ik in de knel met de schuifpui. Even afwachten met hoe het er straks uitziet.
Klinkt goed, behalve dat verhaal over de plinten.
1 cm afkitten gaat niet mooi worden, nu ze nog niet vastgekit zitten zou ik adviseren ze te vormen naar de vloer.
Dit kan je doen door de golving van de vloer af te tekenen (blokje hout van de 1cm gebruiken) en daamee met een potlood even de plinten af tekenen parallel aan de vloer.

Die kan je dan schaven of zagen naar de juiste vorm om ze beter aan te laten sluiten.

Na het kitten is dit een stuk lastiger >:)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:40
remzor schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:16:

Dit is ook de reden dat er in sommige gevallen eerst plinten geplaatst worden en daar het PVC strak tegen aangelegd wordt, daar los je qua zicht ook weer 5mm hoogteverschil mee op.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• aap1
dragonhaertt schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:49:
[...]

Klinkt goed, behalve dat verhaal over de plinten.
1 cm afkitten gaat niet mooi worden, nu ze nog niet vastgekit zitten zou ik adviseren ze te vormen naar de vloer.
Dit kan je doen door de golving van de vloer af te tekenen (blokje hout van de 1cm gebruiken) en daamee met een potlood even de plinten af tekenen parallel aan de vloer.

Die kan je dan schaven of zagen naar de juiste vorm om ze beter aan te laten sluiten.

Na het kitten is dit een stuk lastiger >:)
Dit vroeg ik ook maar dan wordt er beweerd dat de plinten niet overal even hoog eindigen.
Ik laat ze het lekker kitten en als het heel lelijk is mogen ze het op een andere manier gaan doen.

• aap1
RobbieB schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:31:
[...]

Dit is ook de reden dat er in sommige gevallen eerst plinten geplaatst worden en daar het PVC strak tegen aangelegd wordt, daar los je qua zicht ook weer 5mm hoogteverschil mee op.
Nou, als je ziet hoe sommige randen zonder plint er hier uit zien ben ik blij dat ze dat niet hebben gedaan.
Pagina: 1