iMovie library backuppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb hier een behoorlijk gevulde iMovie library en mijn MacBook begint een beetje krap te worden qua storage. Tijd om wat ruimte te maken dus. Ik wil wat oude projecten backuppen, maar wel op zo'n manier dat ik ze later nog in z'n geheel kan terugkrijgen. Hoe doet ik dat?

Wat ik al geprobeerd heb: in een terminal naar de library gaan en de project-directories verplaatsen naar een andere disk. Ze verdwijnen dan inderdaad uit iMovie, maar ik krijg wel een dikke melding dat de library corrupt is. Ook het terugzetten lijkt niet helemaal fantastisch te werken.

Ook dacht ik slim te zijn en een extra library aan te maken in Dropbox en daar de boel naar te verplaatsen. Maar... MacOS vindt het niet leuk als ik op een cloud storage een library maak.

Ik ben vast niet de eerste die hier tegenaan loopt, maar ik kan nergens een (goede en robuuste) oplossing vinden.

omniscale.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20
Kan je in de instellingen van iMovie de plaats van de bibliotheek niet veranderen?
Op een Windows PC kon dat bij iTunes en nu bij de nieuwe apps iMusic en Apple TV ook.

Bij mij staat de hele Apple database i.i.g. op een aparte HDD, want de SSD systeemdisk is niet zo groot.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad je library op een andere disk zetten en nog een tweede als back-up.

Het is immers geen back-up als er niet minimaal twee versies zijn.

Hier staat mijn library (geen iMovie maar Final Cut) op een externe SSD en ook nog een kopie op de NAS.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Goed idee, maar ik vind het óók geen backup als het enkel hier in huis staat ;) ik heb bij Dropbox veel ruimte, maar Apple vindt het blijkbaar niet tof als ik het daar opsla…

Je noemt Final Cut, werkt die met een zelfde soort library? Of kan die wel in cloud storage bewaard worden (en belangrijker, ook offloaden naar die cloud storage om zo lokaal ruimte over te houden)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Hoezo vind Apple dat niet goed?
Je zal de bestanden in Dropbox niet rechtstreeks kunnen benaderen vanuit IMovies, maar kopiëren daar naar toe moet toch wel lukken?

• posttoast
  • Nu online
JukeboxBill schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:58:
Hoezo vind Apple dat niet goed?
Je zal de bestanden in Dropbox niet rechtstreeks kunnen benaderen vanuit IMovies, maar kopiëren daar naar toe moet toch wel lukken?
Nou, het wordt nogal een vervelende workflow. Ik kan niet direct een library in Dropbox aanmaken, dan krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSGZofs3JM3FokEHZfRl-woSjTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AhHgxvRSwkpFODLXshgtwZ47.png?f=user_large

"This document cannot be saved to the selected location. Select a local storage device.".

Dus wat ik dan moet doen om dit voor elkaar te krijgen:

1. Een nieuwe Library maken op mijn lokale disk
2. Projecten verplaatsen van de oorspronkelijke library naar die nieuwe library
3. De nieuwe library sluiten in iMovie
4. De nieuwe library verplaatsen naar Dropbox

En dat moet ik dan elke keer (handmatig) doen als ik wil backuppen. Dat voelt behoorlijk omslachtig. Of zie ik iets slims over het hoofd?

omniscale.nl

• JukeboxBill
Dropbox is in beginsel een sharing platform. Ik vermoed dat Apple niet wil dat je beschermde bestanden naar zo'n platform kopieert.

Je kan om te beginnen deze procedure volgen:
https://support.apple.com/en-us/102186
Dat hoef je maar eenmalig te doen. Dan krijg je i.i.g. ruimte op je systeemschijf.

Ik ben verder niet bekend met iMac, dus hoe dat verder moet om het ook nog in de cloud te krijgen, geen idee.

Pagina: 1