Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space_lion
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 16:10
Hi Tweakers,

Ik weet niet zeker of ik in het juiste subforum zit, maar ik hoop dat iemand toevallig dit hele niche stukje kennis bezit :)

Ik ben aan het onderzoeken hoe een koppeling gemaakt kan worden met Exact HR & Salaris Gemak. Dit is een los stukje software wat ooit is overgekocht van Unit 4... de SDKs voor globe en online zijn hiervoor niet geschikt, dus ik ga uit van een API, maar er is geen documentatie over te vinden. Exact zelf ook geprobeerd, maar die willen/kunnen niet helpen als je geen klant bent.

Ik heb geen toegang tot de omgeving, want het betreft een externe salarisadministrateur. Ik heb ze al gecontacteerd, maar ze lijken qua techniek niet helemaal te weten wat er mogelijk is. Ik wacht nog even af of ze ergens iets van API gegevens kunnen vinden in het pakket, maar intussen probeer ik het hier ook.

Heeft iemand heel toevallig ervaring met dit pakket als beheerder en weet waar gegevens te vinden zijn hierover?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 20:23
Voor zover ik weet is er vanuit Exact geen koppeling tussen beide pakketten. Exact heeft wat uitdagingen op dit gebied omdat ze op dit moment 4 verschillende salarispakketten leveren en er keuzes gemaakt gaan worden wat er uitgefaseerd gaat worden. Naar wat ik begrepen heb is de kans dat Salaris Gemak over 5 jaar nog bestaat vrij klein, maar hoe betrouwbaar die geruchten zijn weet ik niet. Wat ik wel zie, is dat veel administratiekantoren Salaris Gemak verlaten en iets anders zoeken, dus als de koppeling inderdaad niet bestaat zou ik wel even nadenken hoeveel werk je zelf in een eventuele koppeling wil steken...

• space_lion
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 16:10
DCV191283 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:35:
Voor zover ik weet is er vanuit Exact geen koppeling tussen beide pakketten. Exact heeft wat uitdagingen op dit gebied omdat ze op dit moment 4 verschillende salarispakketten leveren en er keuzes gemaakt gaan worden wat er uitgefaseerd gaat worden. Naar wat ik begrepen heb is de kans dat Salaris Gemak over 5 jaar nog bestaat vrij klein, maar hoe betrouwbaar die geruchten zijn weet ik niet. Wat ik wel zie, is dat veel administratiekantoren Salaris Gemak verlaten en iets anders zoeken, dus als de koppeling inderdaad niet bestaat zou ik wel even nadenken hoeveel werk je zelf in een eventuele koppeling wil steken...
Lastig zeg... De vraag komt vanuit een klant, dus ik wil ze graag helpen bij hun wens, maar dit is blijkbaar een hele lastige. Wat ik vooral vervelend vind is dat er geen eenduidig antwoord is vanuit Exact zelf over of het kan of niet, en zo ja, hoe dan. Ik heb hun 'Gemak' afdeling aan de lijn gehad, maar ook die kon dus geen antwoord geven, behalve dat ik me moet aanmelden als 'partner' via een pagina waar het formulier onzichtbaar is :+

Ik heb inmiddels de salarisadministrateur gesproken en die gaf een voorbeeld van een andere partij die een koppeling met Salaris Gemak heeft kunnen realiseren, maar hiervoor moest dus een Exact Consultant ingehuurd worden van Exact zelf en uiteindelijk is dit een SFTP koppeling geworden waar waarschijnlijk iets van een CSV klaargezet wordt...

Bedankt voor je inzichten in elk geval, de salarisadministrateur heeft de vraag bij Exact neergelegd over hoe dit aan te pakken, dus ben benieuwd... als ik mijn klant maar kan informeren iig, dan kunnen ze zelf de overweging nog maken wat betreft de kosten/baten.

[ Voor 6% gewijzigd door space_lion op 11-09-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirschbaum
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09 06:07
Ik ben ook wel heel benieuwd of het lukt de Web API aan te spreken. Ik weet dat deze er is, maar er is erg weinig informatie te vinden.

In de software kan je gebruikers aanmaken voor de API, maar hier moet ook een externe applicatie worden opgegeven. Waarschijnlijk dien je eerst te registreren bij Exact.
Helppagina Web API gebruiker.

Ik heb ook een Swagger pagina gevonden: HRSG Swagger

Zojuist een call ingediend bij de supportafdeling, wellicht dat ze me/ons verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirschbaum
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09 06:07
Goed nieuws van de supportafdeling:
Bedankt voor je vraag over de HRSG API. Bij het aanmaken van een WebAPI gebruiker staan een aantal voor gedefinieerde opties in het lijstje. Als jij een eigen koppeling wil gaan bouwen, kunnen we in jouw database een eigen record toevoegen aan het lijstje externe applicaties. Graag verneem ik daarvoor welke naam we mogen geven aan dat record.

Op de volgende pagina tref je de swagger API documentatie: https://api.hrsg.nl/swagger/ui/index#/
Inmiddels heb ik bericht dat er een applicatie is aangemaakt in onze database en ik heb aanvullende informatie ontvangen m.b.t. url's en te gebruiken scope voor de OAuth autorisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTCC
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-10-2024
Mag ik vragen welke urls er gebruikt moeten worden voor de authenticatie of welke support je hebt gecontact? Ik ben ook bezig met een koppeling, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Pagina: 1