Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:31
edit: weg voor privacy

[ Voor 99% gewijzigd door 259tim op 10-09-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Klinkt eerder dat het niet goed gaat met het bedrijf financieel.
Waardoor ze nu alles moeten omschakelen om het bedrijf in leven te houden.

Belangrijkste is, heb je recht bijstand voor werk gerelateerde zaken? Schakel die in om te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga niet alles lezen <knip> reageer dan niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Ardana op 10-09-2024 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

als dit de bedrijfscultuur is kan je ook alvast je eigen conclusies trekken en je CV uit de mottenballen gaan trekken. en vergeet niet je oprotpremie mee te nemen.

discl.: geen juridische kennis, opmerkingen uit boerenverstand

d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Tja als ik voor elke beslissing van hoger management waar ik het niet mee eens ben ontslag had genomen dan had ik 10 verschillende banen gehad in 10 jaar tijd. Je bent een werknemer met maar net 2,5 jaar ervaring wat in mijn ogen niet veel is. Als de bazen het zo willen dan moet je het gewoon zo doen punt. Niet mee eens dan ben je altijd vrij om iets anders te zoeken.

Mijn inziens dus 2 keuzes, of je accepteert de verandering en laat zien wat je waard bent door er vol voor te gaan of je zoekt iets anders.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:13
Het lijkt me veel te vroeg om juridische hulp in te schakelen. Het enige wat ik lees zijn de vaak gebruikelijke ontevredenheid, roddels en conclusies indien dit soort rigoreuze wijzigingen worden gemaakt.

Ik zou het vooralsnog even aankijken, niet teveel meegaan in de weerstand en het negatieve en goed je best blijven doen.

Er zal vast een reden voor de wijzigingen zijn, het management zal nooit alles delen met het hele bedrijf.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-10 01:02
Even een vraag. werk je ook pas 2,5 jaar? of heb je hiervoor veel op andere klussen gezeten?

Dit gedrag is vrij normaal binnen bedrijven.
Advies dat ik kan geven is ga mee in de flow en laat je niet te veel beinvloeden door je collega`s.

Het probleem is dat niemand van veranderingen houdt. Ze werkte voorheen prima en hadden het naar hun zin en nu moeten ze wat anders gaan doen en daar worden ze bang.
Ga niet meteen complot theorieen maken want hier wordt je alleen maar gek van. En als het je niet bevalt moet je zelf een nieuwe baan zoeken. je wordt echt niet zomaar ontslagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een reorganisatie is niet altijd leuk, maar ik zie geen reden om juridische hulp in te schakelen als je inhoudelijke gelijkwaardig werk blijft doen tegen voortzetting van bestaande contractvoorwaarden.

Ik lees dat TS, als kennishouder, naar een ander team verhuist. Dan kan TS een transitieperiode voorstellen waarin kennisoverdracht plaatsvindt. Wil men dat niet -> niet probleem van TS.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:33

greatgonzo

schit-te-rend!

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door greatgonzo op 10-09-2024 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Heel lang geleden zei een schotse collega in dit soort gevallen: Head down, keep on grinding

Jij hebt gewoon je contract en salaris. Jij meldt je vrolijk op kantoor en gaat daar lekker programmeren, in welk team dan ook. Zo'n reorganisatie kan altijd tegenvallen en richting afgrond gaan, maar het kan ook veel beter worden. Je weet namelijk nooit precies wat het bestuur gaat doen en welke kansen er komen. Misschien sorteren ze al voor op een grote investeerder, klant, fusie of overname. Al die interne politieke discussies zijn leuk bij de koffieautomaat, maar je hebt er verder nul controle over. Je hoeft jezelf ook niet in te dekken of bang zijn voor dossieropbouw.

Het klinkt wel alsof er een hoop wordt gekletst. Allemaal heel gezellig, maar ik zou gewoon lekker aan het werk gaan. Elke baan kan ophouden op elk moment. Sommige zien het aankomen andere zagen geen vuiltje aan de lucht. Misschien stort de boel over 2 jaar wel echt in elkaar en is er een goochemerd die jou en collega's eruit pikt om weer heel fijn door te gaan.

Als je salaris goed is en er zijn nog volop kansen, gewoon doorgaan. Zeker na 1,5 jaar. Niet bij elk hobbeltje de kar uit springen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:14
Als het bedrijf in Nederland is gevestigd zijn ze wettelijk verplicht een OR te hebben (vanaf 50 werknemers). Heeft de OR ingestemd met de plannen van het herverdelen van de teams? Vraag aan één van de OR leden of die de besluiten kan toelichten.

Verder wat @jnr24 zegt. Laat je niet leiden door koffieautomaatpraat.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:47
Ik lees heel vaak 'lijkt' in je verhaal. Het nieuws is pas een dag oud, je weet eigenlijk vrijwel niets, maar doet ondanks dat gebrek aan kennis wel gretig flinke aannames, tot complottheorieën aan toe. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor je mentale stabiliteit. Zoals al gemeld: mensen houden niet van verandering, en voor IT'ers geldt dat vaak nog net wat sterker dan gemiddeld. Dat levert dan begrijpelijke maar niet erg rationele reacties op, zoals je nu al merkt.

Ga eerst eens uitzoeken in hoeverre al die aannames hout snijden. Maak bijvoorbeeld eens een praatje met iemand van de OR (je bedrijf heeft 250 medewerkers, dus er zou een OR moeten zijn - wat is hun rol bij deze reorganisatie?). Zoek even uit of notulen van MT/DT-vergaderingen wellicht intern openbaar zijn en zo ja, wat je daarin terug kunt vinden over deze kwestie. Bel de baas van de IT-afdeling, vertel dat er vanwege het nieuws opeens nogal wat rare theorieën de ronde doen op de afdeling maar dat je ook wel snapt dat mensen nou eenmaal snel nerveus worden van verandering. Vraag dan (zonder die theorieën inhoudelijk te benoemen) of hij/zij eens wil toelichten welke voordelen verwacht worden van de nieuwe indeling, en welke rol jouw nieuwe team daarin speelt. Allemaal manieren om even te ontsnappen aan die waandenkbeelden die de ronde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaaaaaaaabc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:33
Zoals eerder benoemd in andere comments lees ik eigenlijk niet direct een probleem, anders dan roddels, complottheorieën en zaken die mij van afstand onwaarschijnlijk lijken. Ik ben zelf leidinggevende op directieniveau in een grotere divisie. Ik snap dat een reorganisatie wat onzekerheid met zich mee kan brengen, maar ik zie geen hele gekke dingen in deze situatie als ik eerlijk ben.

Bij een reorganisatie heb je te maken met allerlei regels, uitwisselbaarheid, indeling enz. Veel reorganisaties gebeuren daarom op rol, functieniveau, inschaling etc. en zijn dus soms niet perfect sluitend op het individu. Dat kan er dus voor zorgen dat hoewel een reorganisatie op papier perfect uitgedacht lijkt, in de praktijk soms niet perfect te implementeren is. Dat lijkt hier ook het geval te zijn, ik zou dus eerder denken dat iemand die het organogram tekende dat dus erg vanuit een papierenrealiteit heeft gedaan en wat minder de praktijk. Vaak is het daarom belangrijk om de rationale te snappen achter het organogram, kortom, hoe is de teamindeling tot stand gekomen?

Als men van medewerkers af wil is een reorganisatie vaak echt makkelijker dan de door jou beschreven methodiek. Die kost een organisatie heel veel tijd en geld en lijkt me daarmee onwaarschijnlijk. Ik denk dat je de verandering beter kunt accepteren en dus gewoon elke dag weer goed je werk moet doen. Dan kom je het verst en nadenken over dit soort complotscenario's maakt je leven niet leuker...

wel blij om te zien dat de meeste mensen hier ook rustig en reageren en dus ook in dezelfde lijn redeneren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
En weer iemand die z'n TS leeg haalt...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:55
Ik zou niet door gaan met geruchten versterken maar gewoon gesprek aangaan met iemand die hoog in de boom zit en eens vraagt hoe de vork aan de steel zit, en liefst onvoorbereid zodat je kunt zien of ie het meent.

Want dit is beetje sneeuwballen effect en geeft alleen maar onrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
LAD93 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:41:
Ik heb zojuist alles weer weggehaald omdat ik privé bericht kreeg dat het iets te makkelijk was om mijn werkgever te vinden. Ik wilde gewoon wat feedback op de situatie en schreef ook vanuit emotie, vandaar dus verstandiger om het toch weg te halen nu ik reacties heb gekregen.

Om te reageren op alle berichten: Ik waardeer de reacties en ik denk dat jullie wel gelijk hebben. Ik heb rechtsbijstand maar zal die nu zeker nog niet inschakelen, zo ver is het echt nog niet. Wel ga ik beter opletten wat er gebeurt en ga ik mijzelf wat stiller houden binnen het bedrijf. Liever gewoon stil je werk doen en niet opvallen en de reorganisatie aankijken, als het echt uit de hand loopt kan ik altijd nog rechtshulp inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-10 14:07
LAD93 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:41:
Inderdaad, zou eigenlijk een ban op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
corporalnl schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:43:
Klinkt eerder dat het niet goed gaat met het bedrijf financieel.
Waardoor ze nu alles moeten omschakelen om het bedrijf in leven te houden.

Belangrijkste is, heb je recht bijstand voor werk gerelateerde zaken? Schakel die in om te informeren.
Dit is zeker mogelijk. Het bedrijf draait nog geen zwarte cijfers en doet investeringrondes bij ook particuliere investeerders. Er is ook al eerder door CEO gezegd dat er nog x maanden geld is en wel weer investeringen nodig zijn, maar de bestaande investeerders zijn niet zo blij met de voortgang. Zolang het salaris gestort wordt zal ik er niet achteraan gaan, maar zodra dat gebeurt gaat er zeker een jurist komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
259tim schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:45:
[...]

Ik heb zojuist alles weer weggehaald omdat ik privé bericht kreeg dat het iets te makkelijk was om mijn werkgever te vinden. Ik wilde gewoon wat feedback op de situatie en schreef ook vanuit emotie, vandaar dus verstandiger om het toch weg te halen nu ik reacties heb gekregen.
En je casus volledig geanonimiseerd herschrijven was niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien TS z'n openingspost heeft leeg gehaald, heeft dit topic geen nut meer. Daarom gaat 'ie op slot. Dit is dus niet de bedoeling. Je kan ook overleggen met de moderatoren over wat je beter kan doen in privacy-gevoelige zaken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.