Beste,
Ons dak wordt geïsoleerd volgens het sarking-principe. Echter had ik graag een tweede mening over hoe het dak het best luchtdicht kan worden afgewerkt.
Huidige opbouw:
/f/image/BBwOrOtne5AH43ynmtYtYsZq.png?f=fotoalbum_large)
Echter, doordat de hulpkepers in lijn liggen met de bestaande kepers, loopt de dampfolie door tot aan de boordplank, terwijl ik zou verwachten dat de dampfolie tegen de muur zou moeten worden afgeplakt. Dit zou ervoor zorgen dat de dampfolie de bestaande gebinte volledig omhult en het geheel luchtdicht is. Een gelijkaardige opbouw staat ook op Buildwise:Voorstel van de dakwerker is/f/image/s0KNfNGDLDXBc5Mt5oBICuWw.png?f=fotoalbum_large)
Mijn bedenkingen:/f/image/fcoYyygzy5qqJ6XNKFavsadH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8GES4YFglsdNA7c57Vhtu3Qg.png?f=fotoalbum_large)
Bestaat er nog een andere manier om de huidige opbouw luchtdicht af te werken en koudenbruggen te vermijden?
Ons dak wordt geïsoleerd volgens het sarking-principe. Echter had ik graag een tweede mening over hoe het dak het best luchtdicht kan worden afgewerkt.
Huidige opbouw:
- Kepers
- Dampfolie
- 12 cm PUR
- Onderdak
/f/image/BBwOrOtne5AH43ynmtYtYsZq.png?f=fotoalbum_large)
Echter, doordat de hulpkepers in lijn liggen met de bestaande kepers, loopt de dampfolie door tot aan de boordplank, terwijl ik zou verwachten dat de dampfolie tegen de muur zou moeten worden afgeplakt. Dit zou ervoor zorgen dat de dampfolie de bestaande gebinte volledig omhult en het geheel luchtdicht is. Een gelijkaardige opbouw staat ook op Buildwise:Voorstel van de dakwerker is
- langsbuiten, een dampfolie plaatsen, startend van de boordplank tot aan de voorkant van de binnenmuur (zie afbeelding).
- tussen de kepers, en boven de spouw-isolatie, opvullen met isolatie
- kieren dicht puren
/f/image/s0KNfNGDLDXBc5Mt5oBICuWw.png?f=fotoalbum_large)
Mijn bedenkingen:
- Om condensatie aan de uiteinden van de kepers te voorkomen, lijkt het me noodzakelijk om extra isolatie rondom de dakoversteek aan te brengen, zie afbeelding hieronder (rode blokken):
/f/image/fcoYyygzy5qqJ6XNKFavsadH.png?f=fotoalbum_large)
- Nog beter zou zijn om de kepers af te zagen ter hoogte van de binnenmuur, en de methodiek van buildwise te volgen, hierbij gaan we echter een deel van de werken moeten afbreken en opnieuw moeten uitvoeren.
/f/image/8GES4YFglsdNA7c57Vhtu3Qg.png?f=fotoalbum_large)
Bestaat er nog een andere manier om de huidige opbouw luchtdicht af te werken en koudenbruggen te vermijden?
[ Voor 28% gewijzigd door stoasis op 10-09-2024 13:06 . Reden: resize image ]