Omgevingsloket Regels op de kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:33
Voor alle bouwkundigen; Zijn er meer mensen die een ongelofelijk hekel hebben aan deze website?

Wat een draak, een gedrocht van een site. Als je weet waar je moet zoeken is het simpel, toch? Als je niet weet waar je moet zoeken, dan is het werkelijk geen doen om dat ene stukje info te vinden. Ik raak altijd zo gedeprimeerd als ik iets moet opzoeken, en het na een uur opgeef om het aan een vriendelijke bouwaccountmanager te vragen.

Er is totaal geen filtering van informatie. Er is geen logische presentatie van informatie. Je klikt vaak in rondjes (je eindigt waar je begon). Er is veel dubbelzinnige informatie op te vinden.

Er lijkt zoveel geld tegenaan gegooid te zijn, maar gebruiksvriendelijkheid stond helemaal onderaan het lijstje. Kan hier zo snel niets op google over vinden, over andere gebruikers die hier tegenaan lopen. Kan toch niet de enige zijn? Wil met dit topic peilen wat andere gebruikers ervan vinden, of welke workarounds ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:43
Zelf vind ik het ook een onduidelijke site.
Vaak kan je ook beide uitkomsten naar voren toveren (wel of niet vergunningsplichtig) door een vraag die niet helemaal relevant is maar toch beantwoord moet worden net even anders te beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:19
Herkenbaar, enige hulp kun je hier krijgen: https://iplo.nl/digitaal-stelsel/omgevingsloket/helpcentrum/
Nu was het oude olo in het begin ook een drama. Net zoals de eerste bestemmingsplannen die digitaal gepubliceerd zijn. Maar alle jaren voorbereiding ten spijt, echt fijn is het nog lang niet. Daarbij hebben de lokale overheden ook veel invloed op de inhoud. Niet elke gemeente of provincie geeft hieraan prioriteit.

Waarschijnlijk is elke uitkomst van een zoekpoging: “bel de gemeente…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 20:57
Het is echt super vervelend aan aanvraag te doen. Alles moet dubbel. Bij de oude web kon de gemeente (project inspecteur) zaken bundelen. Dat mag blijkbaar niet meer. Want de computer says no. Nu krijg je het weer terug met het verzoek om aanvullende gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
Tja, er moest iets worden opgelost wat geen probleem was
Wensdenken en overschatting van de digitale mogelijkheden plus het idee dat iedereen bij de lagere overheden een whizzkid was hebben geresulteerd in het gedrocht dat omgevingswet heet
Sterkte ermee als je er mee moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:33
Mijn oplossing is om een vriendelijke bouwaccountmanager te vragen naar dat stukje info.

Info die dan vaak niet te vinden is, maar waar nergens wordt verwezen om contact op te nemen met de overheid. Want de helpdesk stuurt je vaak net zo goed terug met een kluitje in het riet.
Pagina: 1