Maar weer een nieuw probleem met de savage 4

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
nadat dit forum hulp had geboden op mijn vorige proleem ben ik weer toe aan een nieuw :(

eigenlijk zijn t er een paar, om te beginnen loopt de savage vrij snel vast in agp 4x mode en gezien de (ongelofelijke) performance winst met 4x mode wil ik toch eigenlijk daarvoor gaan. weet iemand hoe ik dat ding stabiel kan krijgen ?

verder heb ik nog een probleem, als ik rallymasters speel dan loopt ie zeg maar om de seconde ff moeilijk, dwz de fps teller geeft aan dat ie gewoon doorteld soms wel tot zo'n 300fps !! maar terwijl dat gebeurt staat t beeld stil :?

ik weet dat ik het erug moeilijk heb omschreven maar ik snap t nu eenmaal niet als jullie specefieke vragen hebben hoor ik t wel alvast bedankt ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:47
AGP 4X? Op een VIA chipset?
Wees er zeker van dat Sidebanding uitstaat en dat je het nieuwste BIOS voor je kaart hebt.

Voor de Savage4 is dit 21D29 of 21D32 (laatste is gelekt door Gainward)
Voor een Diamond is dat degene die je bij www.hastec.nl kunt halen

BTW: Gebruikte je mijn drivers al?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ja, ik gebruik jouw drivers en ben er opzich zeer tevreden over afgezien op dat fps probleemje dan :Y)

max payne 1024x768x32 alles max behalve texturen, die staan op medium :9~

totdat ie vastloopt :'(

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
misschien een beetje newbie vraag, maar met welk prog kan ik die savage's bios flashen ?

• _JGC_
AGP 4X en sidebanding voegt alleen maar problemen toe aan je Savage4.

BIOS kan je flashen met s3flash. Let er wel op dat dit met een schone DOS gebeurt en dat je de goede BIOS image hebt.
Probeer desnoods "vgabios" om een VideoBIOS als TSR te testen (KON je halen op m3dzone :( )

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb em gevonden en ga em zometeen testen, maar agp4x voegt toch echt meer dan alleen problemen toe, van 1223-3dmark punten naar 2101 is best een verschil...

sidebanding heb ik sowieso uitstaan want dan doet ie echt niks dan vastlopen.

zou iemand me kunnen vertellen wat agp strength is en wat dit voor de performance doet ?

verder zit ik ook nog steeds met die rare fps grapjes weet iemand daar nog wat van te maken ?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

zou je nie es een andere video kaart aanschaffen, meschien een geforce ofzo, ben je van een hoop gezeur af en een geforce 1 is ook nie meer zo duur nu.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• _JGC_
Op woensdag 12 september 2001 18:49 schreef Atgast het volgende:
Ik heb em gevonden en ga em zometeen testen, maar agp4x voegt toch echt meer dan alleen problemen toe, van 1223-3dmark punten naar 2101 is best een verschil...

sidebanding heb ik sowieso uitstaan want dan doet ie echt niks dan vastlopen.

zou iemand me kunnen vertellen wat agp strength is en wat dit voor de performance doet ?

verder zit ik ook nog steeds met die rare fps grapjes weet iemand daar nog wat van te maken ?
W00T, dat ligt aan AGP texturing, dat weet ik zeker...
Die kaart is gelimiteerd door z'n slome geheugen. Nu jij em op AGP 4X zet, trek je een heel stuk bandbreedte open voor texturegeheugen. Mijn driver lust wel wat AGP bandbreedte.

Ik heb de drivers zo ingesteld dat ie helemaal nix meer te maken heeft met het onboard videogeheugen. Of je dus 8, 16 of 32MB hebt, het maakt geen klap uit :)

BTW: Als je strax weer iets met die Savage4 hebt, zet dat dan ook in dit topic.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Voor de Savage4 is dit 21D29 of 21D32 (laatste is gelekt door Gainward)
die laatste kan ik niet vinden, maar met vgabios heb ik 39529a6.rom en s419agp6.rom al eens geprobeerd, ik weet niet welke beter is maar het maakte voor mijn problemen niks uit.

wat zijn overigens de beste instellingen voor d3d ? (s3 savage tweaker 3.11)

ik vind t echt jammer dat hij zo lam doet met sommige spellen, want aan de snelheid ligt t niet :(

• _JGC_
S3ST moet je afblijven. Das van een idiote VB programmeur die een heleboel fouten in dat ding heeft gemaakt (hij is zelfs zo erg dat ie ontkent dat het van hem is :P )

S3ST is niet echt lekker om mee te werken, het verbergt een heleboel opties, of zet een heleboel opties anders zonder dat je dat wilt. Neem gewoon mijn driver, daar zit S3Tweak in. Gebruik S3Tweak om evt AGP sidebanding en AGP4X in te stellen.
Pagina: 1