MBP 2017 onderste helft keyboard verlichting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29
Ik heb een gebruikte MacBook Pro 2017 13 inch zonder touchbar gekocht. De laptop werkt opzich prima, alleen werkt de onderste helft van de toetsenbord verlichting niet. De bovenste helft werkt wel gewoon zoals verwacht.

Ik heb de laptop open geschroefd (om de accu te vervangen) en de stickers om vloeistof te detecteren waren niet verkleurd.
Voor de duidelijkheid: het probleem met de verlichting bestond al voor het openen, de laptop is voor de tijd nooit open geweest.

De fan en het toetsenbord werken verder zonder problemen, de oude batterij was niet opgezwollen of anderszins beschadigd.

Heeft iemand een idee hoe de keyboard verlichting voor dit type laptop werkt? (Zijn er 2 circuits, meerdere flatcables enz), of wat hier het probleem en mogelijke oplossingen zouden zijn?

Ik heb de smc reset en nvram reset al uitgevoerd, zonder het gewenste resultaat.

Ik hoop dat iemand me opweg kan helpen met wat er hier mis kan zijn!

Beste antwoord (via Jordan op 11-09-2024 12:28)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

De backlight van het toetsenbord is een folie onder het toetsenbord met een enkele ribbon cable.

Je kunt ze ook los kopen en vervangen voor een paar tientjes, denk dat dat je beste optie is. Het is dat, of een complete topcase.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evers97
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 21:26
Heb je al gekeken of je verlichting het doet als je in safe mode zit? Als je keyboard werkt dan is het een issue door een applicatie. Verder kun je ook proberen om bestand com.apple.keyboardtype.plist te verwijderen, hier staan alle instellingen voor je toetsenbord opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
Bedankt voor je reactie, maar heeft helaas geen soelaas geboden. Ik ga er ook vanuit dat dit een hardwarematig probleem betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNVfKOmY6r0g0Lxd615mlG1eUnQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/B1ggnPCv2LSWBVSCMLw57xIa.gif?f=fotoalbum_large

omdat het echt lijkt alsof de bovenste helft het wel doet en de onderste niet dacht ik aan een aparte aansturing oid, wellicht wel een aparte flatcable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er zijn geen software instellingen ofzo waarmee je gedeelten van het keyboard kan verlichten. Dan is het logisch om aan te nemen dat er iets in de hardware defect is geraakt en vervangen moet worden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
Daar ging ik ook vanuit; maar de vraag is dan nog of iemand me meer zou kunnen vertellen over hoe het verlichtings circuit werkt

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

De backlight van het toetsenbord is een folie onder het toetsenbord met een enkele ribbon cable.

Je kunt ze ook los kopen en vervangen voor een paar tientjes, denk dat dat je beste optie is. Het is dat, of een complete topcase.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1