Software-update: ScreenToGif 2.41.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:27
download: ScreenToGif 2.41.1

@Drobanir
Het resultaat kan eventueel worden bewerkt met de ingebakken editor en vervolgens worden opgeslagen als een geanimeerde gif-afbeelding of geanimeerd mp4-bestand.
geanimeerde gif-afbeelding → geanimeerdegifafbeelding

Want anders zegt geanimeerde iets over afbeelding, niet over gif. Vergelijk ook langeafstandsloper en kortetermijnplanning. Verder is gif een letterwoord (want het is de afkorting van graphics interchange format) en daarover is in https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=17-3, regel 17.C, artikel b2 het volgende te lezen:
Een letterwoord wordt daarna zonder koppelteken of apostrof opgenomen in een samenstelling* of afleiding*. Een letterwoord met een of meer hoofdletters behoudt het koppelteken en de apostrof.
Ik denk dat je het met me eens bent dat geanimeerdegifafbeelding nou niet echt gewenst is …

Dit kun je mijns inziens uiterst simpel oplossen door 'animated gif-bestand' te schrijven.
Het resultaat kan eventueel worden bewerkt met de ingebakken editor en vervolgens worden opgeslagen als een geanimeerde gif-afbeelding of geanimeerd mp4-bestand.
geanimeerd mp4-bestand → mp4-bestand (want mp4 is een videoformaat, dus per definitie heb je het dan over bewegend beeld en is geanimeerd daarom overbodig)

Echter, misschien was het in het verleden zo dat alleen opslaan als animated gif of mp4 werd ondersteund, maar ondertussen valt op https://www.screentogif.com/ te lezen:
Export to Gif, Apng, Video, Images, Project or PSD
Video lijkt te impliceren dat er meer videoformaten dan alleen mp4 worden ondersteund (als ik kijk, zie ik bijv. avi, mkv, mp4, webm en wmv). Er staan nog meer formaten in het rijtje. Ik zou er daarom voor willen pleiten om de zin te herschrijven naar:
Het resultaat kan eventueel worden bewerkt met de ingebakken editor en vervolgens worden opgeslagen als gif, apng, video, afbeeldingen, ScreenToGif-projectbestanden of psd.

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:27
@Drobanir

Twee dagen later zonder reactie …

Dus bij deze: BUMP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 18:05

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik had je eerdere bericht gemist. Het zijn goede suggesties, ik heb ze overgenomen, bedankt.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).