Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-10 19:11
Ik zoek een?
Tv 65inch, dacht zelf aan een Oled of dergelijke

Wat is je budget?
+- 1500, mag zeker ook minder zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral gewoon tv kijken, waaronder gewoon tv, Netflix, Streams

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel al een tien jaar in bezit van een Philips 55 inch met ambilight. Ergens moet ik wel toegeven dat de gewoonte om ambilight te hebben toch terug triggerd om weer een model met ambilight aan te schaffen. Echter lijkt het budget dan wel een probleem, al had ik wel volgend model gevonden '65oled848' nu te vinden rond de 1550 euro. Echter wel een model van 2023. Wat mij ook opvalt is dat het beeldscherm enorm last heeft van wemeling, ook het nieuwere model (boven budget) die ik in de winkel zag heeft daar enorm last van. Precies of je voor zo een vervorming spiegel staat, valt natuurlijk het meeste op wanneer de tv uit staat. Maar zelf vind ik dit wel vrij storend. De modellen van Samsung of LG hebben dit veel minder tot niet.

Verder viel mijn oog ook op de volgende twee modellen van Samsung:
QE65S90C
QE65S92C
Deze twee modellen komen vrij mooi uit de test (test aankoop) geen idee of dit een goeie referentie is. Echter probleem is wel dat deze natuurlijk geen ambilight hebben.

Of de LG:
OLED65B36LA

Ook reeds in het bezit van een soundbar (Samsung).

Verder ook geen echt idee of een OLED een 100% must is of zoek ik dan beter een deftig model zonder OLED scherm met ambilight?

Alle hulp meer dan welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:38
Als je eenmaal Ambilight gewend bent dan is het moeilijk om weer terug naar normaal te gaan denk ik. Ik heb nu zo'n Govee ledstrip met een camera maar dat is het toch net niet (kleuren) terwijl de extra verlichting om de tv wel fijn is en toch wat extra brengt.

Ik ben momenteel niet op zoek naar een tv dus kan je daar niet mee helpen. Denk wel dat je Ambilight zou gaan missen indien iemand iets anders voorstelt.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bij dit budget zeg ik "OLED, tenzij...". Het is zeker geen must, maar het is gewoon mooier, en bij deze bedragen wil je het beste beeld. Zo'n "tenzij" zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de zon op het beeld schijnt, maar daar lees ik niets over in je bijdrage, dus zou ik gewoon op OLED mikken.

Ik zou niet bang zijn om een televisie uit 2023 te kopen, 2024-modellen zijn gewoon een stuk duurder. Ik denk dat verreweg de meesten hier van mening zijn dat een 2023-model een betere besteding je middelen is.

Philips koop je voor het Ambilight of als je Android als besturingssysteem wilt. De prijs-/prestatieverhouding van de LG B3 is niet te kloppen, als er dus druk op het budget staat, is dat de televisie die je wilt hebben. De S9xC zou ik adviseren als je je tot een bepaalde eigenschap van die televisie aangetrokken voelt, maar gegeven je situatie dat je zit te dubben tussen Ambilight of een goedkopere televisie, zie ik geen specifieke reden waarom je de S9xC zou moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:07
Verder heb je nu een samsung soundbar, als dit een wat nieuwer/duurder model is kan die koppelen met je tv speakers.
Dit zou ook misschien ook nog een reden kunnen zijn waarom je dan samsung zou willen.
Ik verwacht wel, dat zodra je geen ambilight neemt, er na een paar dagen van baalt dat je dat toch niet hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
Bedankt voor jullie meedenken!

Hierdoor kan ik voor mezelf enkel maar bevestigen dat het toch beter een Philips tv zal worden met ambilight. De optie met de Govee ledstrip is zeker een goed idee, maar ben geen voorstander van de camera die altijd wel zichtbaar zal zijn. De Soundbar van Samsung die ik bezit zou inderdaad ook wel handiger zijn om samen te laten functioneren met een Samsung tv, eerlijk gezegd was dit de enige reden waarom ik zou twijfelen om richting Samsung te gaan, daar dit de enige reden is lijkt me Samsung toch terug uitgesloten. Is zeker geen dure soundbar, maar ben er wel tevreden over. De soundbar is de HW B550, deze zal toch ook functioneren met de Philips tv? Wat zou het betere verschil dan zijn indien ik toch een Samsung tv zou nemen? De soundbar heeft een format 'DTS virtuel: X' hoop dat de Philips Tv dit ook kan aansturen?

De 'Philips 65oled848' draait nu om en bij de 1550 euro, maar zie dat deze niet meer overal te verkrijgen is, zou ik dan beter snel kopen of eventueel wachten tot black friday? Met risico dat deze niet meer te verkrijgen is en zal deze wel nog onder de 1550 gaan? Eventueel wachten op black friday om een nu duurder model te kopen die tegen dan rond de 1550 zou komen? Moeilijke keuze, voorlopig werkt mijn tv nog perfect, dus er is eigenlijk geen directe drang om nu nu een tv te kopen, tenzij jullie zouden denken dat er geen verandering zou komen op de markt (i.v.m. black friday)?

Nog even de vraag ook i.v.m. de wemeling van het beeldscherm, lijkt jullie dit normaal? Is dat bij alle OLED Tv's? In de winkel viel me het meeste op bij de Philips tv's, soms wel enorm vervormd, natuurlijk best te zien wanneer de tv uitstaat, valt toch goed op vind ik zelf.

Bijvoorbeeld:
https://tv-sound-monitors...5E4&refid=0EM68000005PtQE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
Zopas even contact opgenomen met HelloTv.

De 65oled848 kunnen ze niet goedkoper aanbieden dus deze zit rond de 1550 euro.
Ze stellen nu wel een ander model voor, namelijk '65OLED809'.
Op hun site staat deze voor 2499 euro, echter na contact op te nemen met hen kunnen ze een voorstel doen voor 1889 euro. Deze prijs kan ik elders nergens vinden, klopt dit dan wel?
Ergens anders wel het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23

rg-mohwa

Phoe Hé

op een samsung oled kan je wel de Ambilight app aanschaffen, die kan je dan weer koppelen met je andere HUE lampen en zo toch een soort van ambilight creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Psil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:41:
Zopas even contact opgenomen met HelloTv.

De 65oled848 kunnen ze niet goedkoper aanbieden dus deze zit rond de 1550 euro.
Ze stellen nu wel een ander model voor, namelijk '65OLED809'.
Op hun site staat deze voor 2499 euro, echter na contact op te nemen met hen kunnen ze een voorstel doen voor 1889 euro. Deze prijs kan ik elders nergens vinden, klopt dit dan wel?
Ergens anders wel het overwegen waard?
Er zitten grote marges op televisies. Soms is het even telefoneren en een paar minuutjes later kan er ineens 400 euro van de prijs af. Die prijs vind je dan niet elders geadverteerd, maar bij andere winkels kan het vaak ook.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1