Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels vele topics en searches verder, maar ik kom er niet helemaal uit voor mijzelf.

We hebben een nieuwe LG OLED G4 65" ontvangen, uiteraard direct uitgepakt en vervangen op de oude plek van de LG OLED BX 55". Het is even wennen, dat snap ik, maar ik vind het een joekel van een ding.

We zitten nu 4 meter van de tv af on onze huidige woning. De tv is gekocht voor onze nieuwe woning aan de muur. Ook daar zitten we er 4 meter vanaf, dat kan helaas niet anders, de woning is 15 meter lang en 4 meter breed. Ik merk dat het met 4K prachtig is, maar ik merk ook dat ik vaak moet scannen naar ondertitels of waar de focus in een programma op ligt.

Bij 55" vind ik dat prettiger, ik kan het beeld goed zien, ik hoef niet de hele tijd te scannen. Natuurlijk is de beleving iets anders dan hoe velen het hier graag zien: de film in worden getrokken.

We kijken veel 1080p content (NLZIET, Videoland) en af en toe Apple TV+, HBO Max of Netflix.

Is het echt een domme keus om niet voor 65" te gaan of toch mijn gevoel volgen en kiezen voor 55" wat we nu ook gewend zijn en voldoet? Iets zegt mij dat je met 65" ook kiest voor de toekomst... wennen is lastig vanwege de retourtermijn en het aantal branduren.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Statistiek en gemiddelden zeggen altijd maar een deel van het verhaal. Er komt ook een stuk beleving bij kijken. Als jij het niet fijn vindt dan kan het zijn dat je er wel aan went, maar het kan ook ongemakkelijk blijven. Ik ging destijds van 32"naar 55" en was heel snel gewend. Kun je wat variëren in hoogte? Wellicht verandert dat nog iets aan je ervaring.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-06 11:14
Eens met @Jorgen dat je gewoon op je eigen gevoel af moet gaan.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om een 65 inch tv in mijn eigen woonkamer te zetten en ik zit er ~5 meter vanaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jep gewoon op je eigen gevoel af gaan. Indien te groot omruilen voor een maatje kleiner.

Ik zit aan de andere kant van het spectrum: sindskort 77" op 4.5m en wil eigenlijk wel minimaal 85" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En kennelijk hebben massa's mensen hun tv op lage kastjes staan. Die van mij staat op een 90 cm hoog dressoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mijn gevoel was dat - als je een nieuwe tv koopt - je er echt op vooruit moet gaan. En dat merk je het meest met een groter formaat. Nu blijkt dat toch niet zo fijn te zijn als gedacht. Ik kan het natuurlijk maar kort testen, maar nu eenmaal terug bij 55" is dat gewoon geen vervelend formaat.

Misschien toch maar kijken of de LG OLED G4 65" nog geretourneerd kan worden...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb persoonlijk het standpunt dat televisies inmiddels zo groot zijn, dat groter niet altijd beter is. Ik zou zeggen dat 65" op 4 meter prima moet kunnen, maar soms is een wat kleinere televisie een betere optie. Ik verwacht niet dat 55" minder gangbaar zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
dmantione schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:34:
Ik heb persoonlijk het standpunt dat televisies inmiddels zo groot zijn, dat groter niet altijd beter is. Ik zou zeggen dat 65" op 4 meter prima moet kunnen, maar soms is een wat kleinere televisie een betere optie. Ik verwacht niet dat 55" minder gangbaar zal worden.
Ik deel gelukkig je mening. Het is een wip waar we op zitten, wederhelft kan ook voor mij geen beslissing maken, haha. Die paar honderd euro boeit me niet, als ik me ga ergeren aan een uitgerekt 1080p scherm wel. Ik vind dat echt verschil maken tussen 55" en 65".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:09:
Jep gewoon op je eigen gevoel af gaan. Indien te groot omruilen voor een maatje kleiner.

Ik zit aan de andere kant van het spectrum: sindskort 77" op 4.5m en wil eigenlijk wel minimaal 85" :+
Kan me voorstellen dat het fijn is, misschien moet ik er ook aan wennen. Maar is best lastig als je veel 1080p content kijkt. Voor 4K was het inderdaad een fijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hij blijft echt lastig. De winkelier geeft aan dat het een kwestie van wennen is. Alleen geef ik mijzelf nooit de tijd óm te wennen en is dat lastig bij een tv.

Misschien een goed idee om een beeld te geven van de woonkamer van ons nieuwe huis. Lastig te zien, maar links naast de haard komt de tv te hangen, 65” voelt dan heel groot, maar misschien valt het dan toch best mee? Ook het feit dat we met de G4 55” niet veel verschil merken met een BX 55” voor ons gevoel speelt natuurlijk wel mee. Door het grotere scherm wel het idee een mooie nieuwe tv te hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door THE_BASE op 10-09-2024 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 198% gewijzigd door THE_BASE op 10-09-2024 22:18 ]

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06 12:12
THE_BASE schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:16:
Hij blijft echt lastig. De winkelier geeft aan dat het een kwestie van wennen is. Alleen geef ik mijzelf nooit de tijd óm te wennen en is dat lastig bij een tv.

Misschien een goed idee om een beeld te geven van de woonkamer van ons nieuwe huis. Lastig te zien, maar links naast de haard komt de tv te hangen, 65” voelt dan heel groot, maar misschien valt het dan toch best mee? Ook het feit dat we met de G4 55” niet veel verschil merken met een BX 55” voor ons gevoel speelt natuurlijk wel mee. Door het grotere scherm wel het idee een mooie nieuwe tv te hebben.
Gewoon gek doen en de 83 inch pakken :+ nee maar zonder gekheid het went echt super snel. Ging ook van 55 naar 65 en zijn nu aan het kijken voor 83 inch G4, heb bij iemand een 98 inch TCL gezien echt wow als dat oled was :o ging ik echt nooit meer naar de bioscoop :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cyclonic schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:04:
[...]

Gewoon gek doen en de 83 inch pakken :+ nee maar zonder gekheid het went echt super snel. Ging ook van 55 naar 65 en zijn nu aan het kijken voor 83 inch G4, heb bij iemand een 98 inch TCL gezien echt wow als dat oled was :o ging ik echt nooit meer naar de bioscoop :9
Oké. Misschien dan toch te snel opgegeven, ziet er echt uit als een joekel. Ook omdat er nu een te klein meubel onderstaat wellicht.

• Luverg
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-04 14:00
Hoi, Ik zou binnenkort ook een LG G4 model willen aanschaffen. Ik vind online niet onmiddellijk of de 55 of 65" versie met een stand komt om de televisie op een tvmeubel te plaatsen. Heeft u deze apart moeten aankopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:37
@Luverg de G serie komt standaard zonder standaard (pun intended). De C serie heeft er wel een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:37
@THE_BASE Ik zou je adviseren om het geld in je zak te houden en lekker bij 55" te blijven. Niks mis mee.En zeker niet als je groter niet fijn vindt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Luverg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:26:
Hoi, Ik zou binnenkort ook een LG G4 model willen aanschaffen. Ik vind online niet onmiddellijk of de 55 of 65" versie met een stand komt om de televisie op een tvmeubel te plaatsen. Heeft u deze apart moeten aankopen?
Het klopt volledig wat @Homer-Simpson zegt: de tv-stand kun je los aanschaffen voor 119,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anzaya
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-05 05:25
Wet iemand waar ik een voet kan vinden voor de 55" versie?

Ik heb er geen ervaring mee, en met Google kom ik niet echt verder.. zoveel hits..

Deze heb ik:

uitvoering: LG OLED evo G4 55" Zwart

[ Voor 33% gewijzigd door anzaya op 23-09-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anzaya
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-05 05:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:13
Volgens mij is de beslissing al gevallen maar hier een 65" LG C3 op 3,5 meter afstand en dat bevalt uitstekend. 55" zou ik echt te klein vinden. Kan ook zijn dat de tv te hoog staat voor 65"?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:35:
Volgens mij is de beslissing al gevallen maar hier een 65" LG C3 op 3,5 meter afstand en dat bevalt uitstekend. 55" zou ik echt te klein vinden. Kan ook zijn dat de tv te hoog staat voor 65"?
Ik moet eerlijk bekennen dat we inderdaad gewend zijn. Ik kan altijd nogal moeilijk wennen, maar het klopt wat men zegt: niemand heeft spijt van te groot, wel van te klein. Nu kreeg ik er nog geen 77" door, over zoveel jaar vast wel. :)

PS: Dat was het interieur van de oude bewoners.

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 24-09-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:42
Ik heb van muur tot muur een zithoek van ook 4 meter en ben van een 48" naar een 55" gegaan. Deze stond op het TV meubel. Bij de eerste stap van 32 naar 48 was de vrouw al teleurgesteld dat er geen lampje meer naast de tv kon staan en van 48 naar 55 moest het spreekwoordelijke bloemetje ook wijken :P Echter sinds de kleine er rondloopt een hele verzameling speelgoed in de kamer, daardoor het tv-meubel vervangen voor een wandbrede opberger met een houten blad er over en de tv aan de wand gehangen. Dat maakt hem optisch al een stuk kleiner en zou een 65 gevoelsmatig ook totaal niet misstaan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 30% gewijzigd door NoepZor op 30-09-2024 13:43 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
Wij zijn van 50 naar 65 gegaan en ja, het is even wennen. Tegelijkertijd willen we echt niet meer terug.
Ik denk dat het wel van belang is om goed te kijken naar de hoogte waarop je hem ophangt, ik vind het prettig om ooghoogte op ca. 1/3 tot 2/5 van bovenkant scherm te hebben. Ik zie bij heel veel mensen dat de TV (veel) hoger hangt, dan kijkt dat voor mij echt niet prettig!

Daarnaast is aan de muur sowieso minder 'in your face' dan een TV op een voet. We hebben nu een W7, die is mega plat, waardoor het ook niet zo'n lomp ding is om te zien zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:09
Erg persoonlijk allemaal. Sommigen vinden 85" op 2 meter afstand prettig en jij twijfelt over 65" op 4 meter afstand.

Ikzelf ging van 42" naar 55". Door de dikke randen van de oude en dunne randen van de nieuwe was het apparaat qua formaat niet heel veel anders. Vorig jaar van 55" naar 65" gegaan (LG C3). Weer iets groter en we waren ook bang dat het misschien te groot zou zijn.
Bij het uitpakken en installeren zeiden we echter al tegen elkaar dat het qua formaat best mee viel.

De volgende hoeft niet perse groter te zijn, maar dat zeiden we de vorige keer ook....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:45:
Erg persoonlijk allemaal. Sommigen vinden 85" op 2 meter afstand prettig en jij twijfelt over 65" op 4 meter afstand.

Ikzelf ging van 42" naar 55". Door de dikke randen van de oude en dunne randen van de nieuwe was het apparaat qua formaat niet heel veel anders. Vorig jaar van 55" naar 65" gegaan (LG C3). Weer iets groter en we waren ook bang dat het misschien te groot zou zijn.
Bij het uitpakken en installeren zeiden we echter al tegen elkaar dat het qua formaat best mee viel.

De volgende hoeft niet perse groter te zijn, maar dat zeiden we de vorige keer ook....
En inmiddels sta ik er ook zo in: we zijn helemaal gewend en het is een fijn scherm. De volgende tv komt over een jaar of 5 en dan is er toch een kans dat we voor 77" gaan, een week piepen en toch weer blij zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-06 17:16
Alles is gewenning, maar het moet esthetisch natuurlijk wel in je woonkamer situatie passen.

Ik zit op 4 meter afstand en ging van 48" naar een 65" LG G1. Ik wou 77", maar dat vond m'n vriendin té.
Na een maand kwam mijn vriendin toch langzaam met de tekst, "Misschien hadden we toch voor 77" moeten gaan.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Corsa Nostra schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:41:
Alles is gewenning, maar het moet esthetisch natuurlijk wel in je woonkamer situatie passen.

Ik zit op 4 meter afstand en ging van 48" naar een 65" LG G1. Ik wou 77", maar dat vond m'n vriendin té.
Na een maand kwam mijn vriendin toch langzaam met de tekst, "Misschien hadden we toch voor 77" moeten gaan.
Helemaal eens! Ik ben ondertussen ook zeker al gewend aan de 65", maar ik krijg 77" er bij de wederhelft nog niet door. Gelukkig gaan we eerst jarenlang genieten van deze prachtige G4!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15:39
Ik heb hetzelfde 'probleem' gehad als @Corsa Nostra. Het helpt ook enorm mee dat de G-serie zo enorm strak en netjes afgewerkt tegen de muur aanzit. Hiervoor hadden we een Philips met VA-paneel en die hing toch wat verder van de muur. Dan voelt de tv ook plots een stuk groter.

Onlangs hebben we zelfs even staan kijken bij een 98" :9. Ook nog even opgemeten en dat zou net aan moeten passen. Is dat te groot op 3m afstand? Waarschijnlijk wel. Zullen we dat dan doen? Nee waarschijnlijk niet. Maar ergens er tussenin zou geen overbodige luxe zijn. Vooral niet met mooie 4K (HDR) content.\\

Overigens gebruiken wij een Nvidia Shield Pro met ingebouwde upscaler. Dat werkt voor ons gevoel ook erg goed op niet-4K content.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:48:
Ik heb hetzelfde 'probleem' gehad als @Corsa Nostra. Het helpt ook enorm mee dat de G-serie zo enorm strak en netjes afgewerkt tegen de muur aanzit. Hiervoor hadden we een Philips met VA-paneel en die hing toch wat verder van de muur. Dan voelt de tv ook plots een stuk groter.

Onlangs hebben we zelfs even staan kijken bij een 98" :9. Ook nog even opgemeten en dat zou net aan moeten passen. Is dat te groot op 3m afstand? Waarschijnlijk wel. Zullen we dat dan doen? Nee waarschijnlijk niet. Maar ergens er tussenin zou geen overbodige luxe zijn. Vooral niet met mooie 4K (HDR) content.\\

Overigens gebruiken wij een Nvidia Shield Pro met ingebouwde upscaler. Dat werkt voor ons gevoel ook erg goed op niet-4K content.
In principe zou de G4 goed moeten zijn in upscalen, maar merk nu al dat het bekijken van Dolby Vision-materiaal helemaal geen overbodige luxe zou zijn in 77". Maar de stap van 55" naar 77" was te groot, scheelde ook nog eens 1000 euro. Laat de prijzen de aankomende jaren maar weer eens zakken, kijken we dan weer verder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corsa Nostra
THE_BASE schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

Helemaal eens! Ik ben ondertussen ook zeker al gewend aan de 65", maar ik krijg 77" er bij de wederhelft nog niet door. Gelukkig gaan we eerst jarenlang genieten van deze prachtige G4!
Je hebt een beest van een machine in huis gehaald, dus dat genieten gaat zeker lukken!
Heel veel plezier ermee!

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corsa Nostra
alex3305 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:48:

Ik kan mij als klein jochie nog herinneren dat er bij de Mediamarkt vroeger een gigantisch flatpanel verkocht werd van 80.000 gulden. Ik kan mij niet meer het formaat herinneren maar mijn gevoel zegt dat het 65/77" moet zijn geweest. Tegenwoordig is dat dus normaal, haha.

Ik weet niet of je een PC met een dedicated GPU hebt rondslingeren, maar daar zou je eventueel Media Player Classic + MADVR op kunnen proberen.
Die heeft nog wat meer upscaling en enhancement opties. Dat geeft bij mij nog een iets ander(beter) beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Corsa Nostra op 07-10-2024 14:04 ]

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 11:08
Ik sta ook op het punt om een G4 te kopen.

Heb nu een Sony xf9005 55inch en voor films een 120inch projectie scherm met een sony hw55.

Ik heb geen zin meer om het scherm te laten zakken, pj aan, receiver aan en kijken.

Daarbij is een G2 al mooier beeld dan een 1080p PJ laat staan een G4.

Alleen hetzelfde als hierboven allemaal. 65 of 77 nemen met een kijk afstand van 4m. De vrouw wil de bank 2 'm van de muur af...

De G4 de 65 inch nu voor 2299e en de 77 3050e. Over 1.5maand is BF, zouden we dan nog betere prijzen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Unknown Alien schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:05:

Heb nu een Sony xf9005 55inch en voor films een 120inch projectie scherm met een sony hw55.

Ik heb geen zin meer om het scherm te laten zakken, pj aan, receiver aan en kijken.

Alleen hetzelfde als hierboven allemaal. 65 of 77 nemen met een kijk afstand van 4m. De vrouw wil de bank 2 'm van de muur af...

De G4 de 65 inch nu voor 2299e en de 77 3050e. Over 1.5maand is BF, zouden we dan nog betere prijzen krijgen?
Black Friday is koffiedik kijken, prijzen die eerst omhoog gaan en cashback die niet meer geldt volgens mij.

Men zegt altijd: voor de grootste gaan wat je kan betalen. Ben ik het niet mee eens, want 4 meter en 77” vind ik persoonlijk too much. Bovendien is het esthetisch gezien in de woonkamer misschien ook geen gezicht, daar zal je zelf over moeten oordelen.

Komende van 55” is 65” al een mooie upgrade en daarmee houd je nu 800 euro in je zak. Ik ben uiteindelijk blij me 65” voor de aankomende jaren op 4 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat soort praktijken zijn verboden sinds vorig jaar en als je de PW in de gaten houdt en speciale apps/websites, is het vrij eenvoudig om te zien of iets een goede aanbieding is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:26:
Dat soort praktijken zijn verboden sinds vorig jaar en als je de PW in de gaten houdt en speciale apps/websites, is het vrij eenvoudig om te zien of iets een goede aanbieding is of niet.
Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd en dat je buiten Black Friday om niet een goede deal kunt scoren. Ik haalde de LG G4 voor 2.049 euro een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
THE_BASE schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:45:
[...]

Black Friday is koffiedik kijken, prijzen die eerst omhoog gaan en cashback die niet meer geldt volgens mij.

Men zegt altijd: voor de grootste gaan wat je kan betalen. Ben ik het niet mee eens, want 4 meter en 77” vind ik persoonlijk too much. Bovendien is het esthetisch gezien in de woonkamer misschien ook geen gezicht, daar zal je zelf over moeten oordelen.

Komende van 55” is 65” al een mooie upgrade en daarmee houd je nu 800 euro in je zak. Ik ben uiteindelijk blij me 65” voor de aankomende jaren op 4 meter afstand.
Nou de wand is 6 bx 2.7h en vanwege de projector is het ook een donkergrijze wand. De TV valt erin weg. Dat is het probleem niet. Ik zit met de kijk ervaring, het moet wel fijn TV kijken zijn. Nu kijk ik al dik 30 jaar animes die subbed zijn, dus ik heb geleerd om snel ondertiteling te lezen :+

Enige wat wij kijken is een serie of een film. Ik heb geen TV abo om RTL of SBS6 te kijken oid.

C4 of G4, flink prijsverschil voro alleen extra licht opbrengst (ideaal voor HDR) en de kijkhoek...
Sprongen gemaakt.
32"
47"
55"

Van 32 naar 47 was wel even flink wennen...na 1 week volledig never going back :+
47 naar 55 was bijna geen verschil
55 naar 65 zal ook marginaal zijn, maar naar 77 lijkt me dan weer even wennen.

Keuzes ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:13

smv

THE_BASE schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

Inmiddels toch spijt? 8)

Deze staat bij mij sinds begin dit jaar op mijn wensen lijstje, maar zoals nu naar uitziet gaat het niet eerder dan volgend jaar worden en dan misschien de nieuwe maar doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
smv schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:51:
[...]

Inmiddels toch spijt? 8)

Deze staat bij mij sinds begin dit jaar op mijn wensen lijstje, maar zoals nu naar uitziet gaat het niet eerder dan volgend jaar worden en dan misschien de nieuwe maar doen?
Spijt? Zeker niet, perfect voor onze nieuwe woonkamer op een afstand van net geen 4 meter. Groter zou overheersen. En het is echt een fantastisch mooie tv, heel blij mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qvKuR-AUVIQ1FpZGfc-rjPGCnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMqWSYl4dCgTIX7z0Zuwggng.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 19:07

Tao

DPC DE_KOMETEN

Unknown Alien schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:05:

Bij ons wordt over 2 weken een G4 77" geplaatst (E 2699,- na cashback tijdens BF, dus ja nog goedkoper).
We hadden een 48" die overleed, dus nu "behelpen" we ons met een 32" totdat de nieuwe wordt geplaatst. Wij hebben een kijkafstand van 4,5 meter en met 48" vonden we dat te klein. Ben benieuwd naar de nieuwe.

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Tao schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:35:
[...]

Bij ons wordt over 2 weken een G4 77" geplaatst (E 2699,- na cashback tijdens BF, dus ja nog goedkoper).
We hadden een 48" die overleed, dus nu "behelpen" we ons met een 32" totdat de nieuwe wordt geplaatst. Wij hebben een kijkafstand van 4,5 meter en met 48" vonden we dat te klein. Ben benieuwd naar de nieuwe.
Same :D alleen is de TV gisteren opgehangen. het is heir ook de G4 77" geworden. Zelfde prijs als jij.

We hadden een LED van 7 jaar oud, dus dit is wel een mooie stap vooruit.

Njoy the new TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 17:37
Dit weekend een nieuwe 65" opgehaald om de oude 49" te vervangen. We zitten 3,5m van de tv en ik heb het zelfde gevoel als TS @THE_BASE, het voelt alsof mijn ogen het scherm moeten 'scannen'. Vooral storend om ondertitels te volgen.

Hopelijk went het nog want ik heb momenteel een beetje spijt van de aankoop. Maar net zoals TS geef ik mezelf geen tijd om te wennen en overdenk ik te veel :P

[ Voor 17% gewijzigd door Li1quid op 02-12-2024 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Li1quid schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:02:
Dit weekend een nieuwe 65" opgehaald om de oude 49" te vervangen. We zitten 3,5m van de tv en ik heb het zelfde gevoel als TS @THE_BASE, het voelt alsof mijn ogen het scherm moeten 'scannen'. Vooral storend om ondertitels te volgen.

Hopelijk went het nog want ik heb momenteel een beetje spijt van de aankoop. Maar net zoals TS geef ik mezelf geen tijd om te wennen en overdenk ik te veel :P
Geloof mij dan ook maar: het went echt. Ik heb er nu geen last meer van en vind het een heerlijk formaat. Al zitten wij wel op 4 meter, maar ik geloof best dan die 50cm niet veel uitmaakt. Geef het twee weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-06 20:58
Onze LG OLED 55" (LG OLED55C7V) televisie vertoont een grote vlek in het middengebied van het scherm. Dit heeft als gevolg dat wanneer er mensen worden getoond deze een groene huidskleur hebben. Geen Hulk-groen maar wel vergroend.

Je ziet de vlek heel duidelijk wanneer je een volledig geel beeld of rood beeld hebt. Het zal iets met de pixels te maken hebben vermoedelijk. De televisie is 7 jaar oud.

Hebben anderen toevallig hetzelfde probleem meegemaakt en zo ja, wat kun je er aan doen? Ik zou verwachten dat een televisie tenminste 10 jaar probleemloos mee zou moeten kunnen gaan.
Pagina: 1