Uitgekocht worden

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irissofie1991
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-09-2024
Dag allen,

Helaas heb ik het bericht gekregen dat mijn huurbaas mijn huur appartement wil gaan verkopen. Nu heb ik als eerste de mogelijkheid gekregen om het appartement te kunnen kopen voor 250.000. Ik heb dit afgewezen (verschillende redenen: vve, veel onderhoud nodig, afhankelijk van andere appartement etc).

Nu was ik zelf niet van plan de aankomende jaren te gaan verhuizen want ik woon er wat dat betreft prima.
Ik krijg huurtoeslag en mijn kale uur is iets onder de 800 euro. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, dus wat dat betreft zit ik 'veilig'.

Nu heeft mijn huurbaas een voorstel gedaan om mij voor 5000 euro uit te kopen en dan moet ik er per 1 december uit. Met de boodschap erbij: met jou erin brengt het minder op (logisch). Mijn huurbaas heeft het appartement nog niet eens op de markt gezet, maar probeert mij er eerst met 5000 euro uit te krijgen

De huurmarkt is op het moment horror! Hoge huren, weinig aanbod. Ik ga voor 1 december echt niet iets soortgelijks vinden en zeker niet voor deze prijs.

Ik weet dat mijn huurbaas het appartement 10 jaar geleden heeft aangeschaft en de WOZ-waarde was toen 100.000. Het appartement staat nu voor 250.000 in de verkoop.

Alles zegt in mij niet akkoord te gaan met de 5000 euro. Aangezien ik niet weg wil, de meeste appartementen zijn qua huur 300/400 euro duurder en het aanbod is er gewoon niet.

Ik heb zelf weinig ervaring op dit gebied, dus hebben jullie een idee wat een redelijk bedrag is in deze situatie mocht ik ervoor kiezen om eruit te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 16:15

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Iris,

Kort antwoord: Koop breekt geen huur. Oftewel, jouw huisbaas wil jou eruit hebben, maar kan dat niet. Dus het huis kan prima met jou erin als huurder verkocht worden, het is dan alleen minder waard....

Zoek aub even hier op het forum, er zijn de laatste tijd meer van dit soort vragen gesteld, maar de uitkomst is hetzelfde.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Je bent vergeten dat je hier 2 maanden geleden ook al een topic over had aangemaakt? Uitgekocht worden, wat is een redelijk bedrag

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vorige keer deed je ook geen moeite om je met de discussie te bemoeien in je eigen gestarte topic, dus een tweede exact hetzelfde topic openen heeft niet veel nut lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:39
Spannend, deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irissofie1991
Dit is helaas gesloten?

[ Voor 80% gewijzigd door Irissofie1991 op 09-09-2024 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat topic is gesloten omdat je niet in je eigen topic reageert. Hier op Tweakers wordt meer inzet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Klopt, omdat je lange tijd niet meer reageerde. Maar dat neemt niet weg dat er vele tientallen reacties op dat topic waren, die antwoord geven op de vraag die je nu opnieuw weer stelt.

Het lijkt me niet nodig om weer van nul af aan te beginnen, dus lees je vorige topic door, en als er dan nog vragen zijn kan je de moderator vragen je vorige topic weer te openen (of dit topic aanpassen met je nog resterende vragen).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irissofie1991
Hoe kan ik deze verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Dat kun je zelf niet.

Akkoord gaan met het aanbod is jezelf in je voet schieten.
Of het aanbod moet flink omhoog of je blijft lekker zitten waar je zit.

Welke regio gaat het over?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Deze gaat op slot. Zal “deel 1” openen en daar kan je verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.