Matter devices in Apple Home en in Google home toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ik hoop dat iemand hier ervaringen heeft om een matter device in zowel Apple Home als in Google home te gebruiken?

Apple hub is een Apple TV
Google hub is een Google Nest hub max

Zemismart matter ceiling light en curtain motor. Beide werkend in Apple home
Ik heb verder vooral heel veel zigbee, netwerk zou dus niet een issue mogen zijn.

Zoeken op internet en hier op tweakers heeft nog niks bruikbaars opgeleverd.

Ik heb reeds 2 matter devices kunnen toevoegen in Apple home, iemand die weet of en hoe ik die devices ook kan toevoegen aan Google home?

Beste antwoord (via flip75 op 11-09-2024 18:52)

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:36
@flip75 je moet in je Apple home de producten in pairing mode zetten. Daarna krijg je een nieuwe code en die kun je vervolgens toevoegen in je Google home.

- Ga naar settings van je accessoire en scroll naar beneden, tot dat je 'schakel koppelingsmodus in'
- je krijgt een nieuwe pairing code (Die op het product kan alleen gebruikt worden voor de 1e Border router)
- In Google home voeg je een nieuw matter device toe, zonder QR en vult hier de pairing code in.

Hij zou nu toegevoegd moeten zijn

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
@flip75 je moet in je Apple home de producten in pairing mode zetten. Daarna krijg je een nieuwe code en die kun je vervolgens toevoegen in je Google home.

- Ga naar settings van je accessoire en scroll naar beneden, tot dat je 'schakel koppelingsmodus in'
- je krijgt een nieuwe pairing code (Die op het product kan alleen gebruikt worden voor de 1e Border router)
- In Google home voeg je een nieuw matter device toe, zonder QR en vult hier de pairing code in.

Hij zou nu toegevoegd moeten zijn

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
@Jerry_bboy Geweldig, ontzettend bedankt.
Dat ik dit nergens op een zoekmachine terugvind, raar….

Het was wel iets moeilijker dan je schetst, een beetje trial&error en wat geduld en het is voor beide devices gelukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
@flip75 graag gedaan :) Zal kijken of wij een handleiding online gaan zetten voor onze producten.
Daarvoor is dit ook soms nodig.