Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goppster
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-09 22:28
Beste Medetweakers,

Ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen. Ik heb een AIO computer besteld bij een internationaal bedrijf wat vanuit Nederland opereert en in Nederland ook een filiaal heeft. Hiervan is binnen de garantieperiode de NVME schijf defect. De garantieclaim loopt al lang en ik krijg geen fatsoenlijke reactie maar onderhand heb ik een retouradres ontvangen wat in Amerika zit.

Omdat dit op eigen kosten moet is retourneren peperduur en daarbovenop ben ik dan op eigen risico mijn computer kwijt.

Wat ik veel liever zou doen is de computer (of eigenlijk, nog veel liever, alleen de schijf) terugsturen naar het Nederlands filiaal.

Wat zijn mijn rechten in deze situatie als consument?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Waar heb je hem precies besteld? Dat zal een groot deel van het antwoord bepalen....

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goppster
Wokschotel schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:32:
Waar heb je hem precies besteld? Dat zal een groot deel van het antwoord bepalen....
Bij het bedrijf zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:08

Jorissie87

No diggity

Heb je al gebeld met de klantenservice en besproken wat de exacte opties zijn. Voor jou de gehele PC naar de VS sturen en op hun kosten terug laten sturen na reparatie is voor hen ook geen wenselijke optie. Mogelijk komen jullie tot een compromis?

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Heb je *knip* winkel in NL al benaderd ?

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 09-09-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goppster
Jorissie87 schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:34:
Heb je al gebeld met de klantenservice en besproken wat de exacte opties zijn. Voor jou de gehele PC naar de VS sturen en op hun kosten terug laten sturen na reparatie is voor hen ook geen wenselijke optie. Mogelijk komen jullie tot een compromis?
Internationale nummer is buiten werking, via het Amerikaanse nummer komt de reactie neer op "niet ons probleem"

[ Voor 8% gewijzigd door Goppster op 09-09-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goppster
Hebben geen support afdeling (naar mijn weten, wel naar gezocht)

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 09-09-2024 18:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De verkoper is verplicht kosteloos herstel of vervanging aan te bieden. Verzenden is daarbij voor risico van de verkoper. De verkoper kan niet verlangen dat jij een hele pc naar de VS opstuurt omdat daarmee een financiële drempel wordt opgeworpen die jou ervan kan weerhouden je recht op een conform product geldend te maken.

Ik zou een e-mail aan de verkoper sturen dat de verzendkosten wel erg hoog zijn, dat je niet weet of zij het pakket willen verzekeren, en vragen of zij jou van een verzendlabel willen voorzien.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:08

Jorissie87

No diggity

Goppster schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:44:
[...]

Internationale nummer is buiten werking
Tja dan ga ik waarschijnlijk iets zeggen wat je misschien niet wil horen: Dit risico loop je als je bij een partij koopt die goedkoper is omdat ze bezuinigen op klantenservice. Als je bij een kleinere (en/of klantvriendelijkere) club besteld dan stuur je een mail (of bel je) en kun je over dit soort zaken overleggen. De grote multinationals werken een stuk bureaucratischer. Desondanks veel succes met de afhandeling!

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:13
Je zou ook de fabrikant van de NVME schijf kunnen benaderen voor garantie.
Dit heb ik ook gedaan bij mijn AiO met een defect reepje RAM. Ging prima.

Verder, hoe oud is de computer? Anders zou ik gewoon zelf een nvme schijf kopen.. Ja vervelend want je hebt garantie maar ik zou niet zonder mijn PC kunnen zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Drs_Ben schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:53:
Je zou ook de fabrikant van de NVME schijf kunnen benaderen voor garantie.
Is ook Corsair denk ik. (Uitgelezen kans om er een mooie Samsung in te zetten :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goppster
pennywiser schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:08:
[...]

Is ook Corsair denk ik. (Uitgelezen kans om er een mooie Samsung in te zetten :X )
hahaha nee die is dus al van Samsung dus het wordt zeker geen nieuwe Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Jorissie87 schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:52:
[...]

Tja dan ga ik waarschijnlijk iets zeggen wat je misschien niet wil horen: Dit risico loop je als je bij een partij koopt die goedkoper is omdat ze bezuinigen op klantenservice. Als je bij een kleinere (en/of klantvriendelijkere) club besteld dan stuur je een mail (of bel je) en kun je over dit soort zaken overleggen. De grote multinationals werken een stuk bureaucratischer. Desondanks veel succes met de afhandeling!
Tsja wat heeft de TS hieraan?

De kleinere ondernemer die doen ook moeilijk als ze het geld gaan kosten.
Zelf vaak zat meegemaakt.
Gek genoeg zijn juist de grote jongens beter en makkelijker met garantie afwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:38
NicoHF schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:51:
[...]

Tsja wat heeft de TS hieraan?

De kleinere ondernemer die doen ook moeilijk als ze het geld gaan kosten.
Zelf vaak zat meegemaakt.
Gek genoeg zijn juist de grote jongens beter en makkelijker met garantie afwerkingen.
Ergens klopt dit wil.. lokale fietsenwinkel best wat moeite moeten doen om mijn geld terug te krijgen toen bleek dat de fiets niet meer leverbaar was. Ik moest eerst maar even langs gaan om te kijken naar een andere mooie fiets 7(8)7 dus daar komen we ook nooit meer.
Pagina: 1