Amazon account direct opgeschort?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jr1001
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-09-2024
Hi all.

Net een account aangemaakt met mijn werklaptop, mss geen goed idee, bij Amazon.de.

Kreeg gelijk na de eerste inlog de melding dat t account is opgeschort. Wil ik de klantenservice bereiken moet ik inloggen waar ik niet verder kom ivm de opschorting.

Hoe nu verder en of binnen welke termijn kan ik verdere instructies verwachten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58

Kraz

Saving the world

Volgens mij moet je een Duits adres hebben voor een Duits Amazon account.
Wellicht dat dat al de 'oplossing' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Heb je een SMS of email gekregen van Amazon nav de opschorting?

Een (overigens hele makkelijke en snelle) Google search leert dit:

Om weer toegang te krijgen tot je Amazon-account:
  1. Controleer je e-mail of sms-berichten op een 'Account opgeschort'-melding van Amazon.
  2. Log in bij je Amazon-account.
  3. Vul het formulier in en voeg de nodige bijlagen toe.
Er wordt op die pagina geen termijn genoemd, maar wel dit:
  • De snelste manier om je account te ontgrendelen, is door zelf de gevraagde gegevens in te dienen via het beveiligde inlogportaal. Het klantenserviceteam kan je hierbij begeleiden, maar zal je vragen om dezelfde instructies te volgen.
Link naar pagina

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jr1001
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-09-2024
Dank jullie wel.

@Kraz Goeie vraag: Zo ver was ik nog niet en heb geen adres moeten invullen alleen email adres 2 verificatie codes en ww en toen gelijk de melding dat t account gesperrt was. Ik wil een bepaalde serie kopen om digitaal te bekijken dus geen idee of ik voor dat soort dingen echt per se een adres nodig heb?

@Denman Tot zoverre die dingen nog niet gekregen. Want ik had dit ook gevonden. Ik dacht ik bel of chat even maar dat kan dus niet omdat de blokkade erop staat. Ook echt handig dat je per se moet inloggen en er geen tel nr of email adres bij staat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-04 18:32
Kraz schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:19:
Duits adres is niet nodig.
Ik heb een Belgisch, Nederlands, Frans en Duits account.
Ik bestel altijd op deze die op dat moment het goedkoopst is en wordt altijd netjes geleverd naar Belgie.
Enkel op mijn Belgisch account heb ik ook Prime en is er gratis verzending.
Op de andere accounts zijn er meestal wel verzendingskosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-04 14:26
Kraz schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:19:
Met 1 account kun je op alle Amazon sites bestellen. Ik heb een Duitse account en heb zelfs van Amazon Japan besteld.

Via Hagglezone kan je kijken welke land het voordeligst is.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Digitale series echter staan in de Prime Video winkel dus dat gaat niet zomaar met een NL adres ... al kom ik best een eind tot nu toe als ik wat probeer (wordt om een pincode gevraagd maar die ben ik natuurlijk allang weer vergeten en misschien als ik die invul dat ik al meteen aan een aankoop vastzit dus dat gaan we maar niet proberen).
Maar, als het al lukt om te kopen, is het waarschijnlijk niet zonder omwegen te kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 13-09-2024 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Amazon.de bestond jaren eerder dan Amazon.nl. Destijds kon je probleemloos op Amazon.de registreren als Nederlander. Later hebben ze ook iDeal toegevoegd voor de Nederlanders. Ik koop er nog steeds weleens wat omdat het assortiment wat anders kan zijn op Amazon.nl en .de.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-04 15:47
Ik ben wel benieuwd of dit nu is opgelost voor je. Ik heb hetzelfde probleem met mijn account - ik had een VPN aanstaan, waarna ik geblokkeerd werd. Ging eigenlijk altijd wel goed - tot deze week. Ik heb echter nooit een mail gehad zoals in de FAQ staat (eveneens geen SMS trouwens). Ik shop soms met een VPN en incognitomodus, omdat je anders helemaal kapot gespamd wordt met advertenties. Grasmaaiers bekeken? Krijg je wekenlang grasmaaiers te zien. Met alles wat ik block (pi-hole, incognitomodus, en vpn) weet ik dat redelijk buiten de deur te houden.

Helaas is Amazon het daar niet mee eens. Ik zag wel een telefoonnummer, maar daar heb ik geen trek in. Ik heb nog genoeg andere emailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoepstoep
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 16:13
Mijn vrouw had hetzelfde. Ze maakte gisteren een account aan bij Amazon, ze koppelde haar creditcard en meldde zich aan voor Prime. Enkele minuten daarna werd het account opgeschort en kon ze niets meer. Ze kreeg de volgende mail:
We hebben uw Amazon-account opgeschort.

Waarom is dit gebeurd?
We hebben deze maatregel genomen omdat de informatie waarover we beschikken aangeeft dat u mogelijk onjuiste informatie aan Amazon heeft verstrekt of uw Amazon-account op een wijze heeft gebruikt die in strijd is met onze gebruiksvoorwaarden. Deze beslissing is genomen met behulp van een combinatie van automatisering en menselijke expertise.

Is deze actie ten onrechte ondernomen?
Als u bezwaar wilt maken tegen deze beslissing, beantwoord dan deze e-mail (baa-customer-appeal@amazon.nl) en we zullen dit verder onderzoeken.
Vervolgens kreeg ze doodleuk een melding dat Prime geactiveerd was, maar dat kon ze niet meer stopzetten door de opschorting. We hebben om opheldering gevraagd en kregen vandaag onderstaand bericht:
Na een controle van de door u verstrekte informatie, hebben we besloten uw Amazon-account op te schorten. We hebben deze maatregel genomen omdat de informatie waarover we beschikken aangeeft dat u mogelijk onjuiste informatie aan Amazon heeft verstrekt of het account op andere wijze heeft gebruikt in strijd met het gebruiksbeleid van Amazon.

We reageren niet op verdere e-mails over dit probleem.
Twee vragen hierover:
1. Wordt Prime ook stopgezet tijdens een opschorting? Dat konden we nergens gemakkelijk terugvinden.
2. Mogen ze dergelijke vage redenen opgeven voor blokkering van een account?

Overigens hebben we in ieder geval teruggemaild om het abonnement op Prime stop te zetten, het account te sluiten en de persoonsgegevens te verwijderen. Als ze zo met hun klanten omgaan, biedt dat weinig vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

hoepstoep schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:00:
Mijn vrouw had hetzelfde. Ze maakte gisteren een account aan bij Amazon, ze koppelde haar creditcard en meldde zich aan voor Prime. Enkele minuten daarna werd het account opgeschort en kon ze niets meer. Ze kreeg de volgende mail:

[...]

Vervolgens kreeg ze doodleuk een melding dat Prime geactiveerd was, maar dat kon ze niet meer stopzetten door de opschorting. We hebben om opheldering gevraagd en kregen vandaag onderstaand bericht:

[...]

Twee vragen hierover:
1. Wordt Prime ook stopgezet tijdens een opschorting? Dat konden we nergens gemakkelijk terugvinden.
2. Mogen ze dergelijke vage redenen opgeven voor blokkering van een account?

Overigens hebben we in ieder geval teruggemaild om het abonnement op Prime stop te zetten, het account te sluiten en de persoonsgegevens te verwijderen. Als ze zo met hun klanten omgaan, biedt dat weinig vertrouwen.
Als je met creditcard hebt betaald en de betaling daadwerkelijk is doorgevoerd, gewoon je CC maatschappij bellen en aangeven dat Amazon geen mogelijkheid tot contact biedt, en dat je dat bedrag terug wil vorderen en Amazon wil blokkeren. Als CC maatschappij aangeeft dat je eerst zelf contact moet zoeken kun je ze om directe contactgegevens vragen, misschien dat ze een contactpersoon bij Amazon hebben die wel iets voor je kan betekenen.

Antwoord op je tweede vraag is heel simpel 'ja'. Een verkoper mag zelf om welke reden dan ook (dus ook zonder enige reden te geven) kiezen om geen zaken met je te doen, daar hoeven ze niet over met je in discussie te gaan. Je kunt ze niet verplichten om je account te deblokkeren want je hebt ook niks waar je toegang tot verliest.
Alleen moeten ze natuurlijk wel netjes die betaling terugdraaien/niet doorvoeren. Als dat niet gebeurt is dat wel een probleem, maar dat staat los van je tweede vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoepstoep
Oon schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:14:
[...]

Antwoord op je tweede vraag is heel simpel 'ja'. Een verkoper mag zelf om welke reden dan ook (dus ook zonder enige reden te geven)
Dat mag toch niet onder de DSA, waar Amazon ook onder valt? Ze moeten een duidelijke reden geven waarom een account opgeschort is (nieuws: Microsoft blokkeert accounts zonder uitleg, ondanks nieuwe EU-wetgeving). Voor ons is het onduidelijk waarom het is opgeschort, maar misschien lezen we ergens overheen?

Op dit moment is er gelukkig nog geen geld afgeschreven. De eerste dertig dagen zijn gratis van Prime. Kaart is gelukkig alleen geverifieerd. Ik zal eens kijken hoe ik dat aan de kaartkant kan intrekken voor specifiek Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoepstoep
hoepstoep schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:00:

Overigens hebben we in ieder geval teruggemaild om het abonnement op Prime stop te zetten, het account te sluiten en de persoonsgegevens te verwijderen.
Mijn vrouw kreeg weer precies dezelfde vage reactie terug. Ze heeft een klacht ingediend bij de AP omdat Amazon nu blijkbaar ook niet ingaat op het verzoek om persoonsgegevens te verwijderen en het account te sluiten, in plaats van zoals nu op te schorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

hoepstoep schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:31:
[...]

Mijn vrouw kreeg weer precies dezelfde vage reactie terug. Ze heeft een klacht ingediend bij de AP omdat [bedrijf] nu blijkbaar ook niet ingaat op het verzoek om persoonsgegevens te verwijderen en het account te sluiten, in plaats van zoals nu op te schorten.
De webwinkel hoeft je persoonsgegevens niet te verwijderen als die nodig zijn ter bestrijding van fraude. De DSA geeft je een betere stok omdat deze webwinkel daaronder valt (laat andere verkopers toe). De ACM houdt in Nederland op naleving van de DSA, en zal in dit geval samenwerken met de Europese Commissie omdat deze webwinkel als VLOP wordt aangemerkt. Je kunt daarvoor op https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer naar 'Probleem met een online dienst of platform' en kies voor 'webshop waar verschillende verkopers hun producten aanbieden'.

Je kunt ook naar de kantonrechter en vorderen dat de webwinkel je de reden vertelt. Als je dat zelf doet, krijg je bij winst alle kosten vergoed. De kans op winst schat ik zeer groot in.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoepstoep
@fopjurist bedankt. De website zullen we bekijken en maandag even bellen met de rechtsbijstandverzekering.
Pagina: 1