Toon posts:

[T.net] geband op t.net FP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k, dit is een forum voor de forumadmins, maar zie geen forum voor de t.net admins dus post ik het hier.

- Naar aanleiding van de USA-hysterie en het bijhorende artikel op t.net, had ik, zoals iedereen wel hier, m'n comments ook gegeven.
Toegegeven, vanuit democratisch standpunt gezien waren m'n opmerkingen idd bedenkelijk, misschien zelfs ongepermitteerd (nee, ik heb niet gezegd dat ik blij ben dat er 50.000 mensen dood zijn, wel dat er eindelijk is iemand amerika op z'n bek geeft), maar om me daar nou voor te bannen?

Wat had ik gezegd?

- Dat Amerika zelf om deze acties gevraagd heeft, hun jarenlange arrogantie en bemoeizucht kon gewoon niet ongestraft blijven doorgaan.
- Dat Amerika hypocriet is, Bush stelt dat je geen "innocent people" kan killen, maar zelf doet ie het ook, maar dan onder het motto "vredesmissie", my ass.
- Dat ik persoonlijk meer sympathie voel voor de terroristen dan voor de Amerikanen. Let wel : ik zeg NIET dat ik hun ideeen goedkeur, maar ik kan me heus wel de vreugde voorstellen die momenteel bij de Palestijnen heerst. Het verdriet aan Amerikaanse zijde kan ik me ook voorstellen, maar het raakt me gewoon niet echt, daarvoor is mijn afkeer jegens Amerika net iets te groot.
Toegegeven, het zijn ook mensen, maar... ik kan het niet helpen, ik kan gewoon geen begrip opbrengen voor de Amerikanen, ook niet na deze 'schokwekkende' gebeurtenissen.

Moet ik daar nou echt voor geband worden?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 11:14 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ja
en kan je dat ook ff toelichten als je wil?
Ik heb altijd in de veronderstelling geleefd dat je je eigen mening mag, nee, MOET hebben, maar daar wordt je tegenwoordig blijkbaar voor uitgesloten...

leuk, dat die 3e WO maar rap het mensdom van deze bol vaagt.

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30

Knutselsmurf

LED's make things better

Het is heel leuk dat je hier je standpunt nog een keer loopt te vermelden, maar vanwege je ban op de FP kun je hopelijk wel inzien dat dergelijke uitlatingen hier niet getolereerd worden. Om op deze manier nogmaals je mening te ventileren is IMO not done en wat mij betreft wordt hier dus actie tegen genomen.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 11:23 schreef Knutselsmurf het volgende:
Het is heel leuk dat je hier je standpunt nog een keer loopt te vermelden, maar vanwege je ban op de FP kun je hopelijk wel inzien dat dergelijke uitlatingen hier niet getolereerd worden. Om op deze manier nogmaals je mening te ventileren is IMO not done en wat mij betreft wordt hier dus actie tegen genomen.
Ow, ik snap het al, als iemand z,n mening niet samenvalt met het voorgekauwde en o zo doorzichtige westerse regime, dan wordt het niet getolereerd?

En dan zijn jullie geschokt over zulke gebeurtenissen??
Haha, je bewijst gewoon dat ik op dat punt alvast gelijk heb.

Trouwens, dit is niet om mn mening nogmaals te verkondigen, wel om te vragen of jullie (or whoever, wil niet generaliseren) nou echt zo kleinzerig en -zielig zijn.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 19:11

smallboy

N/A

Als je geband wordt voor zulke dingen ben je toch wel zo slim om ze niet nog een keer neer te zetten ?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je mag je mening hebben, maar het gaat om de manier waarop je het brengt en het tijdstip waarop. De uitlatingen van jou - en nog een aantal mensen die hun account kwijt zijn - komen als een schok aan bij anderen die meeleven en zelfs vrienden/familie zijn verloren.

Je wekt niet echt de indruk dat je van plan bent om rekening te houden met deze mensen, sterker nog, het lijkt erop dat je doelbewust tegendraads en schokkerend wil zijn. Daarom dus een ban, omdat wij zo'n mentaliteit niet kunnen waarderen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 11:29 schreef smallboy het volgende:
Als je geband wordt voor zulke dingen ben je toch wel zo slim om ze niet nog een keer neer te zetten ?
jah, kmoet toch uitlegen waarom ik geband ben, of niet soms :?

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30

Knutselsmurf

LED's make things better

Op woensdag 12 september 2001 11:29 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Ow, ik snap het al, als iemand z,n mening niet samenvalt met het voorgekauwde en o zo doorzichtige westerse regime, dan wordt het niet getolereerd?

En dan zijn jullie geschokt over zulke gebeurtenissen??
Haha, je bewijst gewoon dat ik op dat punt alvast gelijk heb.

Trouwens, dit is niet om mn mening nogmaals te verkondigen, wel om te vragen of jullie (or whoever, wil niet generaliseren) nou echt zo kleinzerig en -zielig zijn.
Een verstandig mens weet wanneer hij moet zwijgen. Mensen die dat niet uit zichzelf kunnen moeten soms een handje geholpen worden.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

RM ik snap wat je bedoelt, het is een mening, maar het valt op geen enkele manier goed te praten natuurlijk w at ze gedaan hebben. Maar ik heb wel begrip voor je stelling, de crew blijkbaar niet, want dan zouden ze mij (en de rest van heel tweakers) ook een ban moeten geven als ik zeg dat het mij geen bal kan schelen (en ook inwendig een feestje zal houden) als al die bananenplukkers en kamelenneukers plat gebombardeerd zullen worden.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

dan zouden ze mij (en de rest van heel tweakers) ook een ban moeten geven als ik zeg dat het mij geen bal kan schelen (en ook inwendig een feestje zal houden) als al die bananenplukkers en kamelenneukers plat gebombardeerd zullen worden.
Als je dat zo op de frontpage zet heb je een goede kans op een ban ja.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 11:30 schreef WouterTinus het volgende:
Je mag je mening hebben, maar het gaat om de manier waarop je het brengt en het tijdstip waarop. De uitlatingen van jou - en nog een aantal mensen die hun account kwijt zijn - komen als een schok aan bij anderen die meeleven en zelfs vrienden/familie zijn verloren.

Je wekt niet echt de indruk dat je van plan bent om rekening te houden met deze mensen, sterker nog, het lijkt erop dat je doelbewust tegendraads en schokkerend wil zijn. Daarom dus een ban, omdat wij zo'n mentaliteit niet kunnen waarderen.
howhow, ik heb nergens gezegd dat ik het overlijden van al deze mensen toejuich of hoop dat er nog x-aantal zulen sterven, daar is niemand gebaat bij.

Je kan het misschien doelbewust noemen, maar het is gewoon m'n mening, ik geef toe dat (heb zelf net even m'n uitleg overlezen) het voor de slachtoffers/familieleden/andere idd schokkend is en misschien zelfs nog versterkend kan werken, had ik idd wat meer op moeten letten

Ach ja, wat maakt het ook uit.

Verwijderd

Een paar van je stellingen die je hierboven neerzet vind ik best wel iets hebben. Het is misschien wel het verkeerde moment om ze te ventileren. Op dit moment loopt iedereen half in paniek te gillen ohje derde wereld oorlog. En wat erger is er zijn vele duizenden doden. Ik denk dat je timing beter had kunnen wezen.

Verwijderd

Ik denk niet dat de mensen die het allemaal wel heel erg vinden op zulke meningen zit te wachten. Ik heb vandaag ook al een post gezien van iemand die zijn neef is verloren bij de ramp. Misschien zou je daar eens rekening mee kunnen houden.
Zoals daarna al is gezegt, je timing is niet zo best. Nu heerst er alleen maar paniek, en is er ff geen ruimte voor zulke rationele stellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 11:49 schreef Bart_traB het volgende:
Een paar van je stellingen die je hierboven neerzet vind ik best wel iets hebben. Het is misschien wel het verkeerde moment om ze te ventileren. Op dit moment loopt iedereen half in paniek te gillen ohje derde wereld oorlog. En wat erger is er zijn vele duizenden doden. Ik denk dat je timing beter had kunnen wezen.
whatever, ik kom wel teug naar de FP in een Boeing 747 als Palestina-Terrorist ofzo...

ik ga me een andere site zoeken :'( :(

Verwijderd

Succes

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 11:52 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

whatever, ik kom wel teug naar de FP in een Boeing 747 als Palestina-Terrorist ofzo...

ik ga me een andere site zoeken :'( :(
komop zeg wees redelijk. Zulke reacties zijn te verwachten op dit moment. Als ik al die (soms domme) paniek reacties lees er gelijk nostradnogwattes bij word gesleurd erger ik me ook. Een beetje hysteria opwekken. Maar dat betekend niet dat je gelijk kritische teksten gaat plaatsen. Op dit moment zijn er duizenden doden en dat is belangrijker dan allemaal bullsjit gelul wat we nu overal te horen en te zien krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 11:57 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

komop zeg wees redelijk. Zulke reacties zijn te verwachten op dit moment. Als ik al die (soms domme) paniek reacties lees er gelijk nostradnogwattes bij word gesleurd erger ik me ook. Een beetje hysteria opwekken. Maar dat betekend niet dat je gelijk kritische teksten gaat plaatsen. Op dit moment zijn er duizenden doden en dat is belangrijker dan allemaal bullsjit gelul wat we nu overal te horen en te zien krijgen.
is idd misschien ovehaast, belachelijk en kinderlijk van me om zo te reageren, maar waarom zou ik blijven als ik de wetenschap heb dat ik hier niet m'n mening kan verkondigen zonder daarvoor te moeten uitkijken? (politiestaat comes to mind...)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 12 september 2001 12:20 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

is idd misschien ovehaast, belachelijk en kinderlijk van me om zo te reageren, maar waarom zou ik blijven als ik de wetenschap heb dat ik hier niet m'n mening kan verkondigen zonder daarvoor te moeten uitkijken? (politiestaat comes to mind...)
Je zou kunnen overwegen diezelfde mening wat genuanceerder te verkondigen, op een nogal lastig en gevoelig moment als gisteren. (en vandaag, enz...)

Het is het stukje "de toon maakt de muziek" die op zo'n moment mensen triggered om zulke acties te ondernemen.

Aannames zijn fataal.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja, ik kan me eigelijk wel voorstellen dat je (al dan niet tijdelijk?) bent gebanned van tweakers.net. Ik vindt dat je, ook in deze situatie's, best je eigen mening mag geven (critisch zijn) maar je moet opletten op de manier waarop je het zegt en 'waar' je het zegt... in dit geval is dat IMO beide niet helemaal 'goed' gegaan. Zelf moet ik ook heel eerlijk zeggen dat 'het een keer fout moest gaan', denk bijv. aan het gezijk in het Midden Oosten... wees eerlijk... Bush deed daar vrijwel niets... of je kunt zeggen dat Amerkia er 'om heeft gevraagd' dat denk ik niet.... maar neemt niet weg dat er wel grote fouten zijn gemaakt (door de USA, Bush).

Tja... Wouter zegt eigelijk 't zelfde:

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Soms wordt het nou eenmaal niet gewaardeerd, om altijd en overal je mening te verkondigen. Als persoon moet je daartegen kunnen en er rekening mee houden, anders ben je in mijn ogen niet echt sociaal bezig.

Sommige geloofsgroepen, vinden het ook nodig om altijd en overal mensen te moeten bekeren, dat werkt dus niet.

Dat heeft niets met vrije meningsuiting te maken. Mensen wensen op dat moment niet lastig gevallen te worden met jouw zienswijzen en overtuigingen. Dat kan heel goed kwaadheid en agressie oproepen. Bovendien krijg ik de indruk dat mensen die zich altijd moeten laten horen zichzelf TE belangrijk vinden, een EGO probleem naar mijn mening.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik vind het iig niet normaal dat je op zo'n moment zo je mening gaat uiten, vooral de manier waarop. Als jij er zo over denkt moet je dat zelf weten, maar hou rekening met de mensen lijkt me wel verstandig. Onschuldige mensen zijn hier de dupe van een enorme zwakke actie van een terrorist. Dat valt gewoon voor mij niet goed te praten. en wie er dan het slachtoffer is kan me eigenlijk niet schelen, ook ik heb het niet zo op het amerikaanse volk.

Mensen die dit soort dingen bedenken/uitvoeren hebben IMO weinig recht van leven.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 12 september 2001 11:13 schreef SM-DoubleD het volgende:
Wat had ik gezegd?

- Dat Amerika zelf om deze acties gevraagd heeft, hun jarenlange arrogantie en bemoeizucht kon gewoon niet ongestraft blijven doorgaan.
- Dat Amerika hypocriet is, Bush stelt dat je geen "innocent people" kan killen, maar zelf doet ie het ook, maar dan onder het motto "vredesmissie", my ass.
- Dat ik persoonlijk meer sympathie voel voor de terroristen dan voor de Amerikanen. Let wel : ik zeg NIET dat ik hun ideeen goedkeur, maar ik kan me heus wel de vreugde voorstellen die momenteel bij de Palestijnen heerst. Het verdriet aan Amerikaanse zijde kan ik me ook voorstellen, maar het raakt me gewoon niet echt, daarvoor is mijn afkeer jegens Amerika net iets te groot.
Toegegeven, het zijn ook mensen, maar... ik kan het niet helpen, ik kan gewoon geen begrip opbrengen voor de Amerikanen, ook niet na deze 'schokwekkende' gebeurtenissen.

Je hebt gelijk wat betreft jouw standpunten, je hebt alleen de verkeerde draad gebruikt om dit mede te delen.
Je kunt niet verwachten dat mensen jou gelijk gaan geven wanneer jij jouw uitlatingen over Amerika neerzet in een draad, die gebruikt word voor de ramp.

Je bent dus terecht geband. :(

Krankzinnige muziek vind je hier.

• wouzer
  • Niet online
Die eerste twee standpunten ben ik het ook wel mee eens.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me niet dat dit de plek is om over die standpunten te lullen. Het gaat hier om het feit dat ie een ban heeft gekregen. Anders kan Topic net zo goed dicht.

Ik denk dat het nu toch wel duidelijk is dat de meeste mensen het met die ban eens zijn. Of ze het met die standpunten m.b.t. de aanslag eens zijn, gaat het hier niet om.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 13:14 schreef KillerAce_NL het volgende:
Lijkt me niet dat dit de plek is om over die standpunten te lullen. Het gaat hier om het feit dat ie een ban heeft gekregen. Anders kan Topic net zo goed dicht.

Ik denk dat het nu toch wel duidelijk is dat de meeste mensen het met die ban eens zijn. Of ze het met die standpunten m.b.t. de aanslag eens zijn, gaat het hier niet om.
then so be it

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Op woensdag 12 september 2001 13:14 schreef KillerAce_NL het volgende:

precies. duidelijk

Verwijderd

Ik vindt dit een zeer terechte ban, want als je alleen al nadenkt over het feit dat mensen gigantisch emotioneel worden als ze al terugdenken aan de ramp hier in Nederland dan kun je dit soort opmerkingen NIET maken :(

En dan nog even over die standpunten:

Amerika heeft gemoord inderdaad met "vredesmissies" en niks anders, en ik denk dat als je het nieuws goed heb gevolgd de laatste jaren, dat je weet dat al die "gestoorde landen" zomaar eens een actie hebben en dan niet met eenig goed doel in gedachten anders dan "de westerse wereld schade aan brengen".

En ik vindt ook de uitslag van de enquete die is gehouden
ronduit belachelijk, en dan doel ik vooral op de vraag of Nederland moet helpen....... :(

MVG

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vind dat iedereen die gaat lopen verkondigen dat het een goeie actie was, dat al die doden en gewonden niks uit maken en iedereen die gaat lopen verkondigen dat het uitroeien van arabische of islamitisch landen een goeie actie vind een permanente ban op T-net en GoT mogen krijgen.

Niemand kan zeggen dat het niet erg is dat er duizende mensen omgekomen om wat voor reden dan ook.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Inderdaad maar als Amerika niks terug doet z'n de gevolgen groter dan ls ze wel een wraak actie doen denk ik.....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Flauw dat vrijheid van meningsuiting hier toch niet altijd geld. Een berichtje editen omdat het niet door de beugel kan, ok. Maar iemand bannen? Pff.. hypocriet

[edit]
K.. misschien een beetje overdreven. Je raakt er wel een hoop mensen mee als je zoiets zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 13:34 schreef spook het volgende:
Ik vind dat iedereen die gaat lopen verkondigen dat het een goeie actie was, dat al die doden en gewonden niks uit maken en iedereen die gaat lopen verkondigen dat het uitroeien van arabische of islamitisch landen een goeie actie vind een permanente ban op T-net en GoT mogen krijgen.

Niemand kan zeggen dat het niet erg is dat er duizende mensen omgekomen om wat voor reden dan ook.
kunde gulle nie lezen ofzo??
'tgaad em hier nie over het feit of ge al dan nie akkoord zij me hetgene ik gezegd heb, wel of hetgene ik gezegd heb genoeg argumentatie voor de admins is om mij te bannen.
Sjeezes man, bij sommige moete het er toch echt inkloppen ze

/edit : en sorry maa kzijn pissed, kome ze hier op mn werk ook al lastig doen :(

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 13:38 schreef Bigs het volgende:
Flauw dat vrijheid van meningsuiting hier toch niet altijd geld. Een berichtje editen omdat het niet door de beugel kan, ok. Maar iemand bannen? Pff.. hypocriet
( Mensen ) noemen dit medeleven :(

En niet hypocriet :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 13:40 schreef Species_8472 het volgende:

[..]

( Mensen ) noemen dit medeleven :(

En niet hypocriet :(
en ik noem medeleven schijnheilig want deep inside weet je gewoon dat je er geen zak om geeft, de maatschappij verwacht echter wel van je dat je je medeleven betuigt.
En als de maatschappij erom vraagt doen we het toch gewoon braafjes, niet toch??

Verwijderd

Nou ik denk toch dat ik anders in elkaar steek als jou :?

Ik kan niet begrijpen hoe jij denk maar ja.....ik begrijp de arabieren die de aanslag hebben gepleegd ook niet :(

Dat mensen zo geweten/ziel loos kunnen zijn is gewoon afschuwelijk :(

MVG

Verwijderd

"Vrijheid van meningsuiting" is iets waarbij je de vraag zou moeten stellen:

Als er iemand is met een mening waar ik me ZO INTENS over opwindt, en die persoon staat pal voor me die mening LUID uit te schreeuwen, ben ik dan nog voor "vrijheid van meningsuiting" of niet?

Verder is een mening hebben voor iedereen weggelegd (terwijl de gemiddelde nederlander bijna nergens echt een mening over heeft) maar het uiten van die mening niet, omdat je volgens andere bepalingen van dit land mensen niet mag kwetsen, bv door discriminerende taal/acties, ookal is dat je mening. Dus de vrijheid van meningsuiting heeft in dit land niet de prioriteit boven de bepaling dat je niet mag discrimineren (in de VS bv wel).

Op zich ben ik tegen bannen van mensen want het haalt zo weinig uit, maar wel voor het wijzen op de fout die mensen begaan. Echter aangezien de betreffende thread op de FP dermate veel reacties van airheads en aanverwant gespuis trok, kun je als adje wel bezig blijven met editen van postings, plus komt daarbij het feit dat iemand die anderen discrimineert op basis van geuitte taal gewoon gebanned dient te worden, ongeacht welke thread dat in gebeurt, ivm het overtreden van een onderdeel van de Nederlandse grondwet.

Als je dat niet snapt, is het wellicht zaak om een land op te zoeken waar ze andere regels kennen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 15:25 schreef Otis het volgende:
"Vrijheid van meningsuiting" is iets waarbij je de vraag zou moeten stellen:

Als er iemand is met een mening waar ik me ZO INTENS over opwindt, en die persoon staat pal voor me die mening LUID uit te schreeuwen, ben ik dan nog voor "vrijheid van meningsuiting" of niet?

Verder is een mening hebben voor iedereen weggelegd (terwijl de gemiddelde nederlander bijna nergens echt een mening over heeft) maar het uiten van die mening niet, omdat je volgens andere bepalingen van dit land mensen niet mag kwetsen, bv door discriminerende taal/acties, ookal is dat je mening. Dus de vrijheid van meningsuiting heeft in dit land niet de prioriteit boven de bepaling dat je niet mag discrimineren (in de VS bv wel).

Op zich ben ik tegen bannen van mensen want het haalt zo weinig uit, maar wel voor het wijzen op de fout die mensen begaan. Echter aangezien de betreffende thread op de FP dermate veel reacties van airheads en aanverwant gespuis trok, kun je als adje wel bezig blijven met editen van postings, plus komt daarbij het feit dat iemand die anderen discrimineert op basis van geuitte taal gewoon gebanned dient te worden, ongeacht welke thread dat in gebeurt, ivm het overtreden van een onderdeel van de Nederlandse grondwet.

Als je dat niet snapt, is het wellicht zaak om een land op te zoeken waar ze andere regels kennen.
allemaal heel vriendelijk da ge de moeite wilt doen om da allemaal te typen enzo, maar, with all respect, bespaar je de moeite, het boeit me niet

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op woensdag 12 september 2001 15:28 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

allemaal heel vriendelijk da ge de moeite wilt doen om da allemaal te typen enzo, maar, with all respect, bespaar je de moeite, het boeit me niet
Ach ja, wat je mening ook is, je kan hem helaas niet altijd uiten. Mensen zitten nu eenmaal op een rare manier in elkaar...
Ik ben wel begaan met de situatie, omdat ik al een verre kennis kwijt ben die in het WTC zat, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen in dezelfde mate meeleeft. En ik kan ook goed begrijpen dat iemand een andere mening heeft dan de andere 14 miljoen nederlanders. Lijkt me niet meer dan normaal.

Maar besef wel dat ondanks dat je die andere mening hebt, dat je nog steeds (in geen enkel land) voor je mening uit mag komen. Wat nou vrijheid van meningsuiting!?! Dat bestaat niet, en zal ook nooit helemaal bestaan. Dus als forumbezoeker moet je je hypocriet voorhouden dat je meeleeft, ook al doe je dat niet. Ook al zou een moderator hier een andere mening hebben, dan zal je dat nooit weten omdat hij waarschijnlijk toch de sociale plicht voelt een andersdenkende te bannen.

Zieke wereld, maar ja, het zij zo.. live with it.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 15:28 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

We hadden al door dat niks jou boeit hoor :(

Door z'n opmerking bevestig je alleen maar alle posts over jezelf....

En moet je dus ook niet lopen zeuren over je ban, want die is gewoon zeer terecht...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 15:46 schreef Species_8472 het volgende:

[..]

We hadden al door dat niks jou boeit hoor :(

Door z'n opmerking bevestig je alleen maar alle posts over jezelf....

En moet je dus ook niet lopen zeuren over je ban, want die is gewoon zeer terecht...
de reden dat het mij niet boeide is omdat ik hetzelfde reeds tig keer van tig personen heb moeten lezen, kuddebeesten.
De kwestie boeit me wel, jullie quasi klakkeloos van elkaar overgenomen 'meningen' (instant soup als je het mij vraagt) echter niet

Kijk man, binnen dit en 30 jaar zijn wij degenen die elkaar de kop gaan moeten inslaan voor een plekje onder de zon, je kan maar beter gewend geraken aan het individualisme en de daarmee gepaarde hardheid, want anders gaat je kop rap aan scherven (of fracties als je het dan toch zo correct wilt) liggen

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 12 september 2001 15:54 schreef SM-DoubleD het volgende:
Kijk man, binnen dit en 30 jaar zijn wij degenen die elkaar de kop gaan moeten inslaan voor een plekje onder de zon,
Als dat zo is hebben we dat te danken aan types zoals jij.

Ik zal je ook maar niet proberen je duidelijk te maken dat als iedereen iets anders roept dan jij, je EVENTUEEL misschien eens naar jezelf moet kijken in plaats van naar de rest. Puber.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 16:02 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Als dat zo is hebben we dat te danken aan types zoals jij.

Ik zal je ook maar niet proberen je duidelijk te maken dat als iedereen iets anders roept dan jij, je EVENTUEEL misschien eens naar jezelf moet kijken in plaats van naar de rest. Puber.
howhow, iedereen roept iets anders, correct, maar dat andere dat iedereen roept is allemaal HETZELFDE!!!!
En daar kan ik dus echt niet bij, het lijkt wel of jullie je meningen in een en dezelfde supermarkt halen ofzo...
Dat moet je mij dan toch ff uitleggen, ik heb altijd gedacht dat ieder individu uniek is en ook z'n eigen ideeen vertegenwoordigt, maar man, was ik fout.

Puber zou ik het trouwens niet noemen, ik bekijk de dingen gewoon zoveel mogelijk zonder emotie, en dan kom je idd tot conclusies die puberaal lijken, vanwege hun extremiteitsgehalte, volkomen mee eens, maar het zit niet zo simpel ineen dat je het met een simpele 'puber' kan afdoen.

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op woensdag 12 september 2001 15:54 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

de reden dat het mij niet boeide is omdat ik hetzelfde reeds tig keer van tig personen heb moeten lezen, kuddebeesten.
De kwestie boeit me wel, jullie quasi klakkeloos van elkaar overgenomen 'meningen' (instant soup als je het mij vraagt) echter niet
Kijk daar wringt bij mij de schoen. Jij wil dat ik jouw mening respecteer. Prima. Kan. Maar wil je dat dan ook doen bij mij en mijn medegebruikers ? Want dat doe je niet. je verwijt ons het niet eens te zijn met je, en omdat we het collectief niet eens met je zijn, zijn we "kuddebeesten".
Kijk man, binnen dit en 30 jaar zijn wij degenen die elkaar de kop gaan moeten inslaan voor een plekje onder de zon, je kan maar beter gewend geraken aan het individualisme en de daarmee gepaarde hardheid, want anders gaat je kop rap aan scherven (of fracties als je het dan toch zo correct wilt) liggen
Tsja, ik weet niet wat ik hier mee moet. Als liberaal in hart en nieren ga ik uit van het vrijheids en gelijkheids beginsel. We zijn beiden vrij om ons geluk na te streven, in alle vrijheid. Een vrijheid die imho pas op houd als je de ander in zijn vrijheid treedt. Ook qua kansen gelijkheid. Dus ik zorg over 30 jaar voor een bankje, zodat we samen in de zon kunnen zitten.

Het verkondigen van een afwijkende mening is zeker niet een uiting van individualisme. Mijn mening over jouw eerste bericht is waarschijnlijk dezelfde als die van de overgrote meerderheid. Aan de andere kant dit is maar een van de vele meningen en indrukken op een hele dag, dus het is een beetje jammer dat jij mij afschildert als een generalist op basis van het feit dat mijn mening nu even niet de jouwe is. Laten we elkaar geen hokje induwen voordat we het genoegen (??) hebben gehad om dieper van menig te wisselen.

Goed dan als icing on the cake even je stellingen :
Ok, vertel me eens waar Amerika zich mee heeft bemoeid zonder belang te hebben gehad ? Ik ben zeker niet een USA fan, maar vind wel dat je stellingen moet onderbouwen.
Vredesmissie, vredesmissie, de bedoeling is natuurlijk vrede brengen. Er is een verschil tussen peace-keeping en peace-enforcing. En bij dat laatste moet wel eens hard worden opgetreden tegen een van de strijdende partijen. Wie de AK47 opneemt moet vooral niet vergeten "Live by the sword, die by the sword". Maar goed, even vraagje :"Hoeveel doden zijn er gevallen als gevolg van directe Amerikaanse interventie tijdens de regeerperiode GW Bush ?" En nu de cijfers. Jij poneert, jij onderbouwd.
- Dat ik persoonlijk meer sympathie voel voor de terroristen dan voor de Amerikanen. Let wel : ik zeg NIET dat ik hun ideeën goedkeur, maar ik kan me heus wel de vreugde voorstellen die momenteel bij de Palestijnen heerst. Het verdriet aan Amerikaanse zijde kan ik me ook voorstellen, maar het raakt me gewoon niet echt, daarvoor is mijn afkeer jegens Amerika net iets te groot.
Bewezen is niet wie er achter zit. Maar dan nog. Terreur is een van de drie kenmerken van een totalitaire staat. Jij bent toch echt degen die ons een stukje naarboven beschuldigd van de politiestaat, wel je hangt een van de 3 basisvoorwaarden van die staat aan. Wil jij mij vertellen dat jij als Europeaan een voorstander bent van een totalitaire staatsvorm ? Ik kan niet bevatten dat jij 25000 onschuldige burger slachtoffers goedkeurt. Zoveel zijn er de laatste 20 jaar niet gevallen in het Palestijns-Israelisch conflict.
Ook ik heb best begrip voor de Palestijnse kant van het probleem, alleen een genuanceerd denker houdt altijd in zijn achterhoofd "waar er 2 strijden hebben er 2 schuld". Het Midden-Oosten conflict is niet zwart - wit. Er zijn geen good guys en geen bad guys.
Toegegeven, het zijn ook mensen, maar... ik kan het niet helpen, ik kan gewoon geen begrip opbrengen voor de Amerikanen, ook niet na deze 'schokwekkende' gebeurtenissen
Ach, als zelfs de Taliban beweging zijn afkeur uitspreekt, dan heb ik nog wel vertrouwen in mijn wereldbeeld. heel wat banger wordt ik van het jouwe. is het een pose, is het stoerdoenerij ? Imho moet je toch wel begrip hebben voor het lijden van 25000 onschuldigen, hun enige misdaad was het Amerikaan zijn, en in mijn perceptie is dat de doodstraf niet waard.

Verwijderd

Mag die SM-double-wide-D uberluser uit mn ogen, aub. Dit soort types... je probeert het nog uit te leggen etc. Maar wat zegt zaagselkopje? "Het boeit me niet". Nou, jouw lot hier boeit mij ook niet meer: so long.

Geezz... en dit heeft al 7 dagen stemrecht... Waar moet dit heen...

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op woensdag 12 september 2001 16:59 schreef Otis het volgende:
Mag die SM-double-wide-D uberluser uit mn ogen, aub. Dit soort types... je probeert het nog uit te leggen etc. Maar wat zegt zaagselkopje? "Het boeit me niet". Nou, jouw lot hier boeit mij ook niet meer: so long.

Geezz... en dit heeft al 7 dagen stemrecht... Waar moet dit heen...
Ja zo had ik het ook kunnen stellen, ipv die woordenzee hierboven. En eerlijk gezegd ben ik het volkomen met je eens.

ps je dacht toch niet dat zo'n l00ser ging stemmen ? I s zonde van z'n tijd.

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Gathering of Tweakers is een community, als de meerderheid vind dat je een BAN moet krijgen dan is deze terecht.

Geheel in de sfeer van de democratie , maar ja met de democratie zal je het ook wel niet eens zijn :?

En *hierbij smekend op mijn knieën* mag die BAN hier ook gelden aub.

aub :?

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 13:38 schreef Bigs het volgende:

[edit]
K.. misschien een beetje overdreven. Je raakt er wel een hoop mensen mee als je zoiets zegt.
Ja misschien kan je je ondertitel ook veranderen ?
"rm -rf /bin/laden" vind ik ook een beetje vaag op dit moment !

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
- Naar aanleiding van de USA-hysterie en het bijhorende artikel op t.net, had ik, zoals iedereen wel hier, m'n comments ook gegeven.
Toegegeven, vanuit democratisch standpunt gezien waren m'n opmerkingen idd bedenkelijk, misschien zelfs ongepermitteerd (nee, ik heb niet gezegd dat ik blij ben dat er 50.000 mensen dood zijn, wel dat er eindelijk is iemand amerika op z'n bek geeft), maar om me daar nou voor te bannen?

Wat had ik gezegd?

als je er zelf als tourist was geweest had je dit ook niet gezecht man man denk es na
at ik persoonlijk meer sympathie voel voor de terroristen dan voor de Amerikanen. Let wel : ik zeg NIET dat ik hun ideeen goedkeur, maar ik kan me heus wel de vreugde voorstellen die momenteel bij de Palestijnen heerst.
ban

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

In een democratie mag je niet iemand bannen op zijn mening.
Net zoals de politie niet mocht ingrijpen in die feestvierende marrokanen.
Hier is heel onze samenleving op gebaseerd. In Rusland of China zou bannen of oppakken wel kunnen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik die mening deel, maar bannen mag zo iemand niet.

Vanuit etisch oogpunt zou je dit misschien liever wel doen. Maar goed...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 13 september 2001 12:18 schreef MrK het volgende:
In een democratie mag je niet iemand bannen op zijn mening.
Net zoals de politie niet mocht ingrijpen in die feestvierende marrokanen.
Hier is heel onze samenleving op gebaseerd. In Rusland of China zou bannen of oppakken wel kunnen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik die mening deel, maar bannen mag zo iemand niet.

Vanuit etisch oogpunt zou je dit misschien liever wel doen. Maar goed...
Er is al eens eerder besloten dat t.net/GoT niet een echte democatie is. Modjes worden bv niet gekozen. Dus kunnen ze iemand bannen als de mening hun niet aanstaat :(
Formullering van de mening is een andere zaak. Bij 'normale' nieuwspostings heb je daar de modderators voor om te corrigeren als de formulering van de mening nogal brak is, maar blijkbaar is dat bij een gevoelige zaak als wat er nu gebeurt opeens anders. Jammer. Ik vind 't onzin om 'm te bannen voor z'n mening. Maar goed wie ben ik...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Geen Democratie?
Kan je dat zomaar besluiten?
Volgens mij stond die kerel wel in zijn recht. Terwijl ik zijn mening persoonlijk verafschuw !!!!!!!

Alle respect voor die regels hoor. Anders is het moeilijk om de zaak netjes te houden.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 12:45 schreef MrK het volgende:
Geen Democratie?
Volgens mij stond die kerel wel in zijn recht. Terwijl ik zijn mening persoonlijk verafschuw !!!!!!!
ehm, je snapt iets niet helemaal, deze website is iemands eigendom...

laat jij ook mensen stemmen over wat voor soort velgen er op jouw auto komen :? (om maar iets te noemen)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 13 september 2001 12:45 schreef MrK het volgende:
Geen Democratie?
Heb jij ooit kunnen stemmen voor modje? Nee. Is jou ooit je mening gevraagt over bepaalde wijzigingen? Nee. Geen democratie dus. In een democratie stem je nl. voor de vertegenwoordigers, en die bepalen het beleid. Hier zijn de modjes en die zijn niet gekozen, en die bepalen het beleid. (nu zijn er wel goeie argumenten waarom modjes niet gekozen wordt ed. maar conclusie is dus dat het geen democratie is hier).

Alle respect voor die regels hoor. Anders is het moeilijk om de zaak netjes te houden.
Dat vind ik dus ook. Maar blijkbaar mag je mensen als het om 'moeilijke onderwerpen' (ff geen beter woord voor de afgrijselijke dingen van de laatste dagen) gaat regels anders hanteren. Normaal zou je een -1 troll/flamebait krijgen, nu wordt je gebanned. En als het je niet bevalt kun je je er of bij neerleggen, of een andere site opzoeken waar je wel je mening mag verkondigen over delicate kwesties die anders is dan die van de massa.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Duidelijk, het is dus geen democratie.

Live with it,
Wij hebben nog de keuze waar we kunnen zijn,de chinezen niet.

Verwijderd

Je mag iemand niet discrimineren (bannen e.d.) om iemands mening. Je mag echter wel op basis van een reglement besluiten iemand de toegang te ontzeggen wanneer die persoon dat reglement overtreedt, bv door discriminerende, ophitsende taal. Dan kan dan nog 10.000 keer je mening zijn, discrimineren mag niet. En als je hier het reglement overtreedt, past daarbij een sanctie, bv een ban.

Als jij het reglement van je provider overtreedt, bv door te roepen dat alle joden dood moeten op allerlei fora, dan raak je ook je abbo kwijt, ookal is dat je mening.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Het heeft helemaal nix te maken met regelementen.

Er staat idd in de grondwet dat je vrijheid van meningsuiting hebt. Maar wat veel mensen vergeten is dat er ook nog bij staat dat je met dit recht niet andere mensen mag schaden/kwetsen.

Dit doet de topicstarter duidelijk wel. Dus een ban....

Verwijderd

Topicstarter
je hoeft echt niet de moeite te doen hier nog op te replien hoor, ik heb er me allang bij neergelegd
itt anderen ben ik niet rancuneus :)
Pagina: 1