Bosch Exlusiv Silence Plus als nood vaatwasser, ja of nee ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-05 18:28
Helaas is er geen "Het grote Vaatwasser topic ...",
dus moet ik een apart topic maken, sorry hoor.

Voor mijn tante die ver van mij woont, overweeg ik een nood vaatwasser als haar huidige IKEA Rengora (bj 2021) niet meer doet. Rengora heeft in 2023 al een kapot start knopje, dan is gerepareerd door een vakman.

Dan kom ik tegen een Bosch Exlusiv Silence Plus, model SMI84L05EU/35, prijs 125 Euro, bowjaar 2015 denk ik. Ik kan het nog niet testen want de huidige van mijn tante nog goed doet. Ik koop dus puur voor het gevoel en de naam (Bosch Exlusiv) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7hz3DQp_h0GHeHlqAy5PtIonM0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jnofmawQF50DaO3QaSmLUyJN.webp?f=user_large/35),

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_x1dh0AM8rm1I6gFd3lfS2uXgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWJMkBWLfUzgtHAnaDCKnxuS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g89kQ5ecAnVXon3yj8ZSWhaxjSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5yM9w6BKkTS7q4ywAt9gKNI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBT60LeM7AzT3cxYVZ8g6gD4JEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJjGmoEADXGR0yCDLSsst1Yl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMeyx6MO5WjCs3lWHZhKcyK53jI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jI8Kbj6gIFWd0noLffeFXsAM.jpg?f=fotoalbum_large

Dus wel of niet hem te kopen ?
...

[ Voor 56% gewijzigd door noucmen op 09-09-2024 17:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of dat specifieke tweedehands exemplaar in orde is of niet kunnen wij aan de hand van een paar foto's ook niet ruiken. En voor de vraag of dat model in algemene zin goed is kan je op zoek naar reviews.

Kortom: wat wil je nu met dit topic? We zijn hier, zoals vaker aangegeven, niet jouw persoonlijke helpdesk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:18
Een noodvaatwasser?
Waar laat je zo'n ding terwijl deze "standby" staat?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als een vaatwasser zo extreem belangrijk is dat er een 'nood vaatwasser' moet komen, zou ik gewoon 2 vaatwasmachines inbouwen in de (bij)keuken. Dan werkt er altijd wel ééntje en kan een defecte zonder spoed worden vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is het probleem wat je probeert op te lossen?

als op maandag een vaatwasser defect raakt, bestel je een nieuwe en dan wordt hij dinsdag geleverd en geplaatst. Is het echt zo'n issue als er maandag geen vaatwasser kan draaien?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
sarcasme aan..

heel verstandig.

ik heb zelf een noodhuis, noodauto, noodtafel, noodvoordeur, nooddakpannen, noodvriendin, noodkinderen en zelfs een noodjackzomer waar ik onderdelen van kan stelen indien nodig

sarcasme uit.

nee totaal overbodig, nu bestellen is morgen in huis. en 5 tientjes verder ingebouwd.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Het zoeken voor een goed prijs-kwaliteit ding koste mij veel tijd.
Topic mag verwijderd worden, thnks.

[ Voor 40% gewijzigd door noucmen op 09-09-2024 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
"Exclusiv" betekent trouwens niet meer dan: exclusief via de plaatselijke detailhandel te koop.

Zo hoeft de witgoedwinkel in het dorp niet te concurreren met reuzen als CoolBlue of Mediamarkt, want dit typenummer kun je bij de laatste 2 niet vinden dus je kunt geen prijzen vergelijken.

Verder zijn de apparaten niet zo bijzonder volgens mij.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Xander schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:03:
"Exclusiv" betekent trouwens niet meer dan: exclusief via de plaatselijke detailhandel te koop.

Zo hoeft de witgoedwinkel in het dorp niet te concurreren met reuzen als CoolBlue of Mediamarkt, want dit typenummer kun je bij de laatste 2 niet vinden dus je kunt geen prijzen vergelijken.

Verder zijn de apparaten niet zo bijzonder volgens mij.
Helder, inderdaad kan ik nergens een recensie van die Exclusiv model SMI84L05EU/35 vinden.

Ik leer iederedaag iets nieuw door Tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Allerbelangrijkste is de inbouwmaat. Vooral hoogte en diepte wijken wel is af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Question Mark schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:48:
als op maandag een vaatwasser defect raakt, bestel je een nieuwe en dan wordt hij dinsdag geleverd en geplaatst. Is het echt zo'n issue als er maandag geen vaatwasser kan draaien?
Maandag defect, de hele week zoeken en lezen, want goede dingen zijn zo duur.
Die nood ding is tijdelijk, tot dat een goede ding is gevonden en gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Waarom ik dit hier heb gevraagd, want misschien de oudere generaties van witgoed zijn een stukje beter dan de nieuwe.

Misschien sommige merken van sommige jaren zijn bekend voor kwaliteit, en misschien een paar mensen hebben goed ervaring voor, terwijl ik totaal niets weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:34
Een afwasborstel/schuursponsje en een flesje Dreft in je gootsteenkastje bewaren lijkt me een stuk praktischer als noodoplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:39
migchiell schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:47:
Een afwasborstel/schuursponsje en een flesje Dreft in je gootsteenkastje bewaren lijkt me een stuk praktischer als noodoplossing :)
Dit, je kunt toch een week met de hand afwassen?
Als de auto stuk is ga ik ook een week op de brommer. Dan heb ik geen reserve auto klaarstaan..

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-06 13:49
noucmen schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:16:
[...]

Een weekje met de hand afwassen, tegenover een groot lomp ding opslaan, en dan installeren, en dan weer na een week deinstalleren en weer verkopen, en dan een nieuwe neerzetten?

Ik zeg ook wel eens voor de grap dat ik een noodvaatwasser wil, maar dat is een grapje.

Overigens is mijn vaatwasser sinds afgelopen zaterdag stuk, en was ik al de hele week bij mijn schoonouders af (even heen en weer, 400 meter) terwijl ik een nieuwe uitzocht en nu deze probeer te installeren. Lijkt me niet heel groot probleem voor iets wat eens in de 5-10 jaar voorkomt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:23
Als je zo erg verwacht dat de huidige vaatwasser binnenkort vervangen moet worden en je tijd nodig hebt om een goede te zoeken, waarom begin je niet nu dan al met uitzoeken en vervang je dat ding meteen.

Bosch is verder een prima midrange merk. Heeft wat betere modellen en mindere. Volgens mij komt Siemens uit dezelfde fabriek, wellicht zegt dat merk je meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

noucmen schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:16:
[...]

In de Tweakers pricewatch kun je verlanglijstjes maken, zet daar wat koelkasten, wasmachines en vaatwassers op. Als die dan kapot gaan weet je welke je moet kopen. Dan bestel je hem bij een winkel die in één dag levert en de oude ophaalt. Kost wel wat meer, maar geen stress en je zit geen dag zonder, of met twee machines.

Je kan ook de oude machine verkopen als deze nog werkt maar uit de garantie is, als je wacht tot hij kapot gaat krijg je er niks meer voor.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
noucmen schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:26:
Waarom ik dit hier heb gevraagd, want misschien de oudere generaties van witgoed zijn een stukje beter dan de nieuwe.

Misschien sommige merken van sommige jaren zijn bekend voor kwaliteit, en misschien een paar mensen hebben goed ervaring voor, terwijl ik totaal niets weet.
Ja en nee. Elk bedrijf maakt fouten.
Er zijn wasmachines van Miele waarbij het trommelkruis afbreekt of de RVS kuip lekt bij hoge temperatuur.
Er zijn ook heel veel Miele die al 25 jaar oud zijn en nog werken.

Paar maanden geleden nog een AEG Lavamat op wieltjes van 50 jaar oud vervangen voor een nieuwe omdat de klant de wasmachine niet meer kon vullen met een emmer water...

Oftewel: russische roulette is betrouwbaarder.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1