Adobe Reader 32/64 bit vs Adobe Acrobat Pro 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleMarcus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb alleen even een vraag omdat ik het antwoord van de ict-beheerder van mijn werkgever niet begrijp.

Wij draaien Windows 10 op een server in de cloud. De laatste weken ervaren enkele collega's en ikzelf problemen met Chrome en Adobe Reader. Daarbij verschijnt een 'witte balk' bovenin Reader of Chrome, waardoor de menubalk niet meer functioneert. Ergens in die witte balk op klikken met de muis blijkt dan te corresponderen met een icoon dat op het bureaublad staat. De enige oplossing is alles aflsuiten, uitloggen en weer opnieuw inloggen in de cloudomgeving en dan wachten tot het weer fout gaat.

De ict-beheerder zegt dat het probleem niet ligt aan de 32-bit versie van Adobe Reader en de 64-bit versie van Adobe Acrobat Pro die ernaast draaien. Zijn commentaar: "Dat er een 32 bit Adobe Reader versie op de server draait is omdat er ook een 64 bit versie van Adobe Pro op de server staat en geen 2 versies van Adobe van 64 bit naast elkaar kunnen draaien."

Dat komt op mij erg vreemd over, maar misschien kan iemand van jullie het verhaal bevestigen of ontkrachten?

Edit: topic niet opgelost, maar kan wel dicht. Iedereen bedankt voor de bijdragen!

[ Voor 3% gewijzigd door KaleMarcus op 30-09-2024 18:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tja. Het lijkt mij voor een gebruiker niet heel interessant om te weten wát de reden van een probleem is.

Je meldt een probleem, en dat moet de beheerder maar oplossen.

Overigens is dit wel een bekend issue. Waarom wordt de default pdf-reader van Chrome niet gebruikt overigens? Is er een specifieke reden waarom Acrobat Reader gebruikt moet worden, en niet één van de andere beschikbare PDF-readers?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik zou er niet teveel energie insteken en dit bespreken met je manager:
"Totdat deze verstoring is opgelost kan ik slechts 90% van mijn werk doen doordat ik een aantal keer per dag mijn computer opnieuw moet opstarten."

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Die witt balk is al zo’n oud probleem. Het ligt ook niet aan Adobe of Chrome maar aan een schalingsfout in Windows waardoor een deel van het venster verdwijnt.

Je hebt twee opties:

- F11 drukken om fullscreen te gaan en weer F11 om terug te gaan
- Al je beeldschermen op 100% schaling zetten voordat je inlogt op de server

Je IT kan dit helaas ook niet oplossen. Het is een oude bug.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

KaleMarcus schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:40:
"Dat er een 32 bit Adobe Reader versie op de server draait is omdat er ook een 64 bit versie van Adobe Pro op de server staat en geen 2 versies van Adobe van 64 bit naast elkaar kunnen draaien."

Dat komt op mij erg vreemd over, maar misschien kan iemand van jullie het verhaal bevestigen of ontkrachten?
zoeken bij google naar 'install both acrobat reader and acrobat pro' lijkt het te bevestigen.

Er is https://www.adobe.com/dev...bit-unified-app-installer maar daar krijg je zo te lezen Reader of Pro versie afhankelijk van je rechten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)