Ik heb me voor de site/app marinetraffic.com aangemeld en een abonnement genomen via de (iOS)-app. In die app kun je leuk bootjes volgen. Ik heb daar gebruik gemaakt van een 'Verberg mijn emailadres' adres (dat werd blabla@privaterelay.appleid.com). Nu wil ik mijn wachtwoord resetten. Echter, de wachtwoord reset mails komen niet aan op mijn emailadres waarnaar de mails zouden worden doorgestuurd. Ik heb het blabla@privaterelay.appleid.com adres getest door vanaf mijn gmail of een ander adres mail heen te sturen, maar iedere mail bounced ('unauthorized sender'). Misschien dat daarom de password reset mails dan ook niet aankomen. Ik kan uiteraard een nieuw account aanmaken, maar dan doen mijn betaalde functies het niet meer. Kortom, er gaat iets niet goed; zien jullie een optie voordat ik bij Apple en/of Marinetraffic aan de bel trek?
Welk adres stuur je het naar door, ook je Gmail?
Gmail checkt of de verzendende server wel mail mag sturen van een domeinnaam, hiervoor wordt het SPF-record gebruikt. Als Apple de mail opnieuw stuurt alsof het van de originele partij komt dan gaat dat mis, want de server van Apple heeft natuurlijk niet het recht om vanuit die domeinnaam te mailen.
Deze relay kan daarmee nooit goed werken voor andere ontvangers dan een iCloud mailaccount.
Gelukkig heb je iets gekocht waarbij je gewoon recht hebt om die aankoop te gebruiken, je kunt het beste bij Marinetraffic aankloppen met je transactie ID van de App Store en vragen of ze je gewone emailadres aan dat account kunnen hangen.
Je bent overigens niet de enige met dit probleem:
https://discussions.apple.com/thread/253676594?sortBy=rank
https://discussions.apple.com/thread/255092997?sortBy=rank
https://www.reddit.com/r/...ot_forwarding_any_emails/
Gmail checkt of de verzendende server wel mail mag sturen van een domeinnaam, hiervoor wordt het SPF-record gebruikt. Als Apple de mail opnieuw stuurt alsof het van de originele partij komt dan gaat dat mis, want de server van Apple heeft natuurlijk niet het recht om vanuit die domeinnaam te mailen.
Deze relay kan daarmee nooit goed werken voor andere ontvangers dan een iCloud mailaccount.
Gelukkig heb je iets gekocht waarbij je gewoon recht hebt om die aankoop te gebruiken, je kunt het beste bij Marinetraffic aankloppen met je transactie ID van de App Store en vragen of ze je gewone emailadres aan dat account kunnen hangen.
Je bent overigens niet de enige met dit probleem:
https://discussions.apple.com/thread/253676594?sortBy=rank
https://discussions.apple.com/thread/255092997?sortBy=rank
https://www.reddit.com/r/...ot_forwarding_any_emails/
[ Voor 16% gewijzigd door Oon op 09-09-2024 13:29 ]
Dit gaat hier toch helemaal niet op?Oon schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:28:
Welk adres stuur je het naar door, ook je Gmail?
De mail komt vanaf Marinetrafic en gaat naar iCloud.
Wat de OP bedoelt is dat als hij zelf via zijn Gmail een mail stuurt naar dat private relay adres dat die mail een NDR/bounce geeft. Althans zo lees ik het.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Daarom dus mijn vraag, als het account waar Apple het naar doorstuurt ook een Gmail-account is dan gaat dit niet werken, want Gmail gaat geen mails van gmail.com of marinetraffic.com toestaan die van een server komen die niet in het SPF-record van de versturende domeinnaam staat.Donstil schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:21:
[...]
Dit gaat hier toch helemaal niet op?
De mail komt vanaf Marinetrafic en gaat naar iCloud.
Wat de OP bedoelt is dat als hij zelf via zijn Gmail een mail stuurt naar dat Hide-my-email adres dat die mail een NDR/bounce geeft.
De melding is heel duidelijk; de verzendende partij mag die domeinnaam niet gebruiken. Daar zijn maar een handjevol redenen voor, 9/10 keer gaat het om zo'n constructie.
Maar dan ziet hij de NDR niet, die ziet de verzendende partij en dat is de OP alleen als hij zelf vanuit Gmail mailt. En dan gaat het niet om een forward.Oon schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:23:
[...]
Daarom dus mijn vraag, als het account waar Apple het naar doorstuurt ook een Gmail-account is dan gaat dit niet werken, want Gmail gaat geen mails van gmail.com of marinetraffic.com toestaan die van een server komen die niet in het SPF-record van de versturende domeinnaam staat.
De melding is heel duidelijk; de verzendende partij mag die domeinnaam niet gebruiken. Daar zijn maar een handjevol redenen voor, 9/10 keer gaat het om zo'n constructie.
We moeten even oppassen dat er niet twee dingen door elkaar gaan. "Verberg mijn emailadres" en "privaterelay.appleid.com adressen" zijn niet hetzelfde.Wokschotel schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:21:
Ik heb me voor de site/app marinetraffic.com aangemeld en een abonnement genomen via de (iOS)-app. In die app kun je leuk, bootjes volgen. Ik heb daar gebruik gemaakt van een 'Verberg mijn emailadres' adres (dat werd blabla@privaterelay.appleid.com). Nu wil ik mijn wachtwoord resetten. Echter, de wachtwoord reset mails komen niet aan op mijn emailadres waarnaar de mails zouden worden doorgestuurd. Ik heb het blabla@privaterelay.appleid.com adres getest door vanaf mijn gmail of een ander adres mail heen te sturen, maar iedere mail bounced ('unauthorized sender'). Misschien dat daarom de password reset mails dan ook niet aankomen. Ik kan uiteraard een nieuw account aanmaken, maar dan doen mijn betaalde functies het niet meer. Kortom, er gaat iets niet goed; zien jullie een optie voordat ik bij Apple en/of Marinetraffic aan de bel trek?
Je kunt een privaterelay.appleid.com adres idd niet zelf mailen, dan krijg je de NDR die je aangeeft.
Want elk domein is een "Unauthorized sender" naar dit domein.
Wat ik alleen niet helemaal duidelijk krijg uit je bericht is waarom je een wachtwoord reset moet uitvoeren via het systeem van marinetraffic, je hebt via "Sign-in with Apple" (vandaar privaterelay.appleid.com) ingelogd en moet daarom op die mamnier nu ook weer aanmelden. Als je dat doet (web als ze dat ondersteunen, anders app) kom je automatisch in je eigen profiel.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 09-09-2024 14:32 ]
Waarom staan die @privaterelay.appleid.com dan wel tussen de mailadressen bij 'Verberg mijn emailadres' in de instellingen onder AppleID-iCloud?Donstil schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:30:
[...]
We moeten even oppassen dat er niet twee dingen door elkaar gaan. "Verberg mijn emailadres" en "privaterelay.appleid.com adressen" zijn niet hetzelfde.
Je kunt een - passwords resets vanaf Marinetraffic naar blabla@privaterelay.appleid.com komen niet aan. adres idd niet zelf mailen, dan krijg je de NDR die je aangeeft.
Want elk domein is een "Unauthorized sender" naar dit domein.
Wat ik alleen niet helemaal duidelijk krijg uit je bericht is waarom je een wachtwoord reset moet uitvoeren via het systeem van marinetraffic, je hebt via de app waarschijnlijk voor "Sign-in with Apple" (vandaar privaterelay.appleid.com) gekozen en moet daarom op die mamnier weer aanmelden.
/f/image/j00p2GCKWG85LDDZEgFkPLvv.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan niet (meer) inloggen via 'Signin with Apple'. Ik weet mijn wachtwoord niet, vandaar dat ik een wachtwoord reset wilde aanvragen. Ik kan alleen een account aanmaken als ik kies voor 'Sign in with Apple'
/f/image/bd3XoiT26XTmvpyyabovYiBz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LbGTT0JTQeNs7JUF7XRRYE3T.png?f=fotoalbum_large)
Je moet niet je Privaterelay email invullen met een password, je moet onderin op die "sign-in with apple" knop drukken. Je hebt namelijk geen wachtwoord bij dat account, je doet een login met je AppleId. Een soort Single sign-on zeg maar.Wokschotel schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:45:
[...]
Waarom staan die @privaterelay.appleid.com dan wel tussen de mailadressen bij 'Verberg mijn emailadres' in de instellingen onder AppleID-iCloud?
[Afbeelding]
Ik kan niet (meer) inloggen via 'Signin with Apple'. Ik weet mijn wachtwoord niet, vandaar dat ik een wachtwoord reset wilde aanvragen. Ik kan alleen een account aanmaken als ik kies voor 'Sign in with Apple'
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 09-09-2024 14:49 ]
Ja dat snap ik (ik heb meer apps/sites waar ik met apple inlog) maar dat werkt dus niet. Ik kan er geen screenshot van maken maar als ik kies voor 'Sign in with Apple' krijg ik (na FaceID authenticatie) een keuzescherm te zien waar ik kan kiezen voor Naam, deel mijn emailadres (mijn apple-ID emailadres) of voor 'verberg mijn emailadres' waaronder staat 'stuur door naar: mijn Apple_ID-mailadres'. Ik kies de laatste optie, druk op 'Ga door' en dan na faceID authenticatie krijg ik onderstaande melding:Donstil schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:47:
[...]
Je moet niet je Privaterelay email invullen met een password, je moet onderin op die "sign-in with apple" knop drukken. Je hebt namelijk geen wachtwoord bij dat account, je doet een login met je AppleId. Een soort Single sign-on zeg maar.
/f/image/QHdXrT6PbOEpwD8BDN41Di3D.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dus dat het gewoon een bug is in de iOS app van Marine Traffic.
Ja lijkt er wel op dat het aan de kant van Marine traffic niet goed gaat idd.Wokschotel schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:18:
[...]
Ja dat snap ik (ik heb meer apps/sites waar ik met apple inlog) maar dat werkt dus niet. Ik kan er geen screenshot van maken maar als ik kies voor 'Sign in with Apple' krijg ik (na FaceID authenticatie) een keuzescherm te zien waar ik kan kiezen voor Naam, deel mijn emailadres (mijn apple-ID emailadres) of voor 'verberg mijn emailadres' waaronder staat 'stuur door naar: mijn Apple_ID-mailadres'. Ik kies de laatste optie, druk op 'Ga door' en dan na faceID authenticatie krijg ik onderstaande melding:
[Afbeelding]
Ik denk dus dat het gewoon een bug is in de iOS app van Marine Traffic.
[ Voor 192% gewijzigd door Donstil op 09-09-2024 15:27 ]
Edit: Dit is voor een ander topic

[ Voor 90% gewijzigd door Donstil op 09-09-2024 15:28 ]
Wil je het (mogelijk) verlossende antwoord hebben?
Ik ben hier ook tegen aangelopen bij een andere site en zelf ook ervaren toen ik de Sign In With Apple ging toepassen in een app van mijzelf.
Je moet als developer je mail from domain opgeven zodat apple emails op jouw private relay adres gaat toestaan (mits SPF record klopt). Die private relay adres van de sign in with apple optie is dus juist bedoelt dat andere partijen jou niet gaan mailen omdat jouw email adres is verkocht aan derden.
Dit zijn ze waarschijnlijk vergeten na het instellen van Sign In With Apple.
Waarschijnlijk nog niet op hun radar gekomen omdat de meeste mensen hun mail adres delen en niet de private relay optie gebruiken.
Ik ben hier ook tegen aangelopen bij een andere site en zelf ook ervaren toen ik de Sign In With Apple ging toepassen in een app van mijzelf.
Je moet als developer je mail from domain opgeven zodat apple emails op jouw private relay adres gaat toestaan (mits SPF record klopt). Die private relay adres van de sign in with apple optie is dus juist bedoelt dat andere partijen jou niet gaan mailen omdat jouw email adres is verkocht aan derden.
Waarschijnlijk nog niet op hun radar gekomen omdat de meeste mensen hun mail adres delen en niet de private relay optie gebruiken.
/f/image/GuZa4hsl8egrE1v21b9s1JyB.png?f=fotoalbum_large)
Hmz, dat is dus iets wat Marine Trafic moet instellen? Zo ja, dan wordt het een aardige klus om daar een ingang te vinden om dit daar onder de aandacht te brengen....peak schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:27:
Wil je het (mogelijk) verlossende antwoord hebben?
Je moet als developer je mail servers opgeven zodat apple emails op jouw private relay adres gaat toestaan. Die private relay adres van de sign in with apple optie is dus juist bedoelt dat andere partijen jou niet gaan mailen omdat jouw email adres is verkocht aan derden.
[Afbeelding]
correct. Ik had het bij een hotel boeking en wat doen ze... je kan alles doen (dus ook boeken van een kamer) en de eerst volgende keer dat ik wilde inloggen moest ik mijn email verifieren... nou dat mailtje kwam dus nooit aan.Wokschotel schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:29:
[...]
Hmz, dat is dus iets wat Marine Trafic moet instellen? Zo ja, dan wordt het een aardige klus om daar een ingang te vinden om dit daar onder de aandacht te brengen....
Dus met support contact opgenomen. Ik gebruik nu de Verberg mijn Email optie (ja ik heb ook liever zo veel mogelijk Sign In With en dan die private relay optie.. waar het niet kan gebruik ik de email + password login met de verberg mijn email optie)
Pagina: 1