Draadloze schakelaar die integreert met 230 volt schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:29
Mijn vraag

Ik heb een gewone wandcontactschakelaar die gewoon een lamp bedient, 230v. Bestaat er een inbouwunit die daarop mee schakelt (zodat een andere unit draadloos mee kan schakelen)?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dacht dat dit vrij simpel was maar Hue, klikaan klikuit en dergelijke systemen willen allemaal een maak/breek contact of puls contact en kunnen niet omgaan met dat daar ook stroom op staat voor de gewone schakeling, althans waarschuwen daar expliciet tegen.

Is het nu zo raar om zonder muurbreekwerk een tweede unit te willen schakelen bij een ouderwetse lamp op de originele schakelaar? Of zit ik fout?

Beste antwoord (via tinytinnie op 09-09-2024 13:44)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:59

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het hangt even af van wat je al hebt. Want ik kan niets dat dit gewoon stand alone doet.

Maar volgens mij kan je met Hue of Tradfri wel een tweede lamp meeschakelen met de eerste. Dan zou je gewoon een volledige smart module achter beide kunnen zetten. Bijvoorbeeld een ZBMini. Moet je wel een Hue / Tradfri controller hebben.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Septillion

Septillion

Het hangt even af van wat je al hebt. Want ik kan niets dat dit gewoon stand alone doet.

Maar volgens mij kan je met Hue of Tradfri wel een tweede lamp meeschakelen met de eerste. Dan zou je gewoon een volledige smart module achter beide kunnen zetten. Bijvoorbeeld een ZBMini. Moet je wel een Hue / Tradfri controller hebben.

• tinytinnie
Ja op zo een manier werkt het wel, maar heb ik geen traplicht als internet eruit ligt. Net dat dat vaak gebeurt. Ik heb al wat Hue lampen met Hue controller inderdaad. Ideaal nee, als noodoplosing te overwegen. Dank voor het meedenken!

• Septillion

Septillion

Zowel Hue als Tradfri zijn werkelijk zelf de controller en zijn niet afhankelijk van de cloud. Het werk dus nog prima zonder internet, alleen niet als de controller er zelf uit ligt.

Veel andere goedkope controllers zijn inderdaad afhankelijk van het internet. Dat zijn echt alleen bridges / gateways.

• tinytinnie
Ah je hebt gelijk ja, er moet stroom zijn, geen internet. En zonder stroom sowieso geen licht. Dan is jouw oplossing de beste denk ik. Moet ik alleen nog kijken hoe ik dat in de praktijk doe, zit ook nog een hotelschakeling op namelijk.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:51
tinytinnie schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:14:
Ah je hebt gelijk ja, er moet stroom zijn, geen internet. En zonder stroom sowieso geen licht. Dan is jouw oplossing de beste denk ik. Moet ik alleen nog kijken hoe ik dat in de praktijk doe, zit ook nog een hotelschakeling op namelijk.
Hotelschakeling is super makkelijk.
Simpelweg meerdere zenders op 1 ontvanger.
Dat wordt in vrijwel alle systemen ondersteunt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1