Hoi Iedereen,
ik ben bezig met een Ingrijpende Energetische Renovatie van een 3-gevel woning uit de jaren 60.
Architecte heeft aan Vaillant een opstelling gevraagd voor de warmtepomp en daar wilde ik graag de tweakers hun mening over...
De woning:
Is dit een beetje ok?
Mijn excuses als dat een beetje dom klinkt. Ik ben hier geen expert in...
Ik vroeg me ook nog af:
Alvast bedankt.
ik ben bezig met een Ingrijpende Energetische Renovatie van een 3-gevel woning uit de jaren 60.
Architecte heeft aan Vaillant een opstelling gevraagd voor de warmtepomp en daar wilde ik graag de tweakers hun mening over...
De woning:
- 3-gevel woning uit de jaren '60
- kelder, gelijkvloers, eerste verdieping en zolder die als bureau ruimte zal gebruikt worden voor eenmanszaak
- vloerverwarming op gelijkvloers (droogsysteem waarschijnlijk met Vasco platen), JAGA convectoren op verdieping en zolder. Met actieve koeling dus condensafvoer
- Gelijkvloers ongeveer 80m², 3 slaapkamers van 15m² elk. Zolder 53 m²
- Volgens warmteverliesbereking:
5,17kW Transmissieverlies,
2,5kW ventilatieverlies,
Nodig vermogen: 7,66kW
Is dit een beetje ok?
Mijn excuses als dat een beetje dom klinkt. Ik ben hier geen expert in...
Ik vroeg me ook nog af:
- de warmtepomp is 230v. We hebben een driefasige aansluiting 400v. Is dat ok?
- in Warmteverliesbereking lees ik 7,66kW benodigd vermogen. Deze pomp heeft 4x51kW vermogen. Is dat dan voldoende?
- Waar dient dat 45l buffervat voor?
- Is een electrische weerstand noodzakelijk in de warmwaterboiler? Of krijgt de warmtepomp het sanitair water warm genoeg?
Alvast bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door Bunecarera1 op 08-09-2024 21:52 . Reden: 400v vergeten ]