Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:36
Ik weet niet helemaal of ik hiervoor op de juiste plek ben. Zo niet dan mag deze worden verplaatst.

Mijn nichtje van 12 heeft in het verleden een volwassen Google account gemaakt en loopt nu tegen dit probleem aan omdat ze ergens haar echte geboortedatum heeft ingevuld. Gewoon weer een valse geboortedatum invullen is geen optie, omdat dit een ID-kaart of creditcard vereist.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het is me wel gelukt om al haar data te downloaden, en ik heb op haar telefoon met een ander account ingelogd zodat ze nog wel YouTube kan kijken. Wat ik eigenlijk wil (en wat mogelijk zou moeten zijn, aldus Google) is haar account als kind aan haar moeder's account toevoegen. Helaas eindigen alle goedbedoelde instructies van Google op een dood spoor (inloggen lijkt helemaal niet meer mogelijk met haar account). Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Nichtje van 12, dus ze mag volgens de voorwaarden van Google ook nu nog geen account hebben, wat waarschijnlijk de reden is dat ze niet meer kan inloggen.
De enige manier om Family Link in te stellen is door ingelogd te zijn op het apparaat van het kind, als dat al niet meer het geval is dan wordt het lastig en zul je contact op moeten nemen met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Oon schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:13:
Nichtje van 12, dus ze mag volgens de voorwaarden van Google ook nu nog geen account hebben, wat waarschijnlijk de reden is dat ze niet meer kan inloggen.
De enige manier om Family Link in te stellen is door ingelogd te zijn op het apparaat van het kind, als dat al niet meer het geval is dan wordt het lastig en zul je contact op moeten nemen met Google.
Ja daar was ik al bang voor. Ik heb inderdaad geprobeerd Family Link in te stellen maar dat gaat niet als je niet in kan loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30
In family link kan je een family account aanmaken. Als je het toestel zelf niet wiped blijven de apps in principe staan. Ik heb dit toevallig onlangs gedaan met een oud toestel van mij, voor mijn zoontje.

Daar stond mijn eigen account op.

je moet dan op je eigen toestel (van haar moeder) een family aanmaken in family link, daar moet je een nieuw child mail adres ( ja, helaas ) aan toevoegen. Dat instellen op het toestel en je tijdelijke account verwijderen.

Nu het nog kan, evt spelletjes overzetten naar het andere mail adres.

op 12 jarige leeftijd heeft ze vast nog niet extreem veel mailverkeer.

edit:
ik vond wel deze link: https://families.google.com/supervision/intro

die zou je ook eens kunnen proberen. het lijkt dat je daar moet inloggen met de beoogde child account.

[ Voor 12% gewijzigd door eniux op 08-09-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
eniux schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:20:
In family link kan je een family account aanmaken. Als je het toestel zelf niet wiped blijven de apps in principe staan. Ik heb dit toevallig onlangs gedaan met een oud toestel van mij, voor mijn zoontje.

Daar stond mijn eigen account op.

je moet dan op je eigen toestel (van haar moeder) een family aanmaken in family link, daar moet je een nieuw child mail adres ( ja, helaas ) aan toevoegen. Dat instellen op het toestel en je tijdelijke account verwijderen.

Nu het nog kan, evt spelletjes overzetten naar het andere mail adres.

op 12 jarige leeftijd heeft ze vast nog niet extreem veel mailverkeer.

ik vond wel deze link: https://families.google.com/supervision/intro

die zou je ook eens kunnen proberen.
Voor een nieuwe mail is dat inderdaad een oplossing, maar ik ben bang dat haar Nintendo Switch account (en mogelijk andere accounts) aan haar bestaande gmail hangen, dus wil deze als het kan behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30
ErikT738 schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:24:
[...]

Voor een nieuwe mail is dat inderdaad een oplossing, maar ik ben bang dat haar Nintendo Switch account (en mogelijk andere accounts) aan haar bestaande gmail hangen, dus wil deze als het kan behouden.
Onder sign in and security settings is het mail adres bij Nintendo aan te passen. Datzelfde zal bij andere accounts ook waarschijnlijk zo zijn.

Die stond bij mij al op mijn mail adres met parental supervision 😅

Google customer service al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 11:01
Zelfde gehad, ik kon me destijds als ouder identificeren met credit card voor een account van 1 van mijn kinderen waarmee het probleem was opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
ErikT738 schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:24:
[...]

Nieuw account is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Ik herinner dat het kind account in Google Family zetten destijds nogal bewerkelijk was. Je kon ook nog geen account aanmaken met Family, wat nu wel kan en het dan meteen geregeld is. Ik heb kinderen in ongeveer dezelfde leeftijd.

Ik dacht dat het nu wel simpeler was. Dus ook dat nog even doen.

Als je dit scherm ziet kan je credit card id gebruiken:

s2n6 in "Google account uitgeschakeld vanwege leeftijd"

Dan is het als goed is gefixt, ik heb dit paar jaar terug gedaan, geen gedoe meer gehad. Wel correcte geboortedatum ingevuld gelijk. Ik twijfel of dit kan, indien niet dan geb.datum van een ouder invullen.

Je kon destijds alleen een account aanmaken met onechte datum, ik heb een tijd lang mijn geboorte datum ingevuld, en het als mijn accounts beschouwd.

Ik had echter wel een account nodig want op de basisschool hadden ze Chromebooks, waarvoor ze een eigen account nodig hadden.

Goed, even dat credit card riedeltje doen en dan is het opgelost. Vul bij twijfel een geboortedatum van een ouder in.

Even opgezocht: minimum leeftijd voor Google account in NL is 16, account van mijn jongste heeft nog steeds mijn geboortedatum. Zodra ze 16 is pas ik het aan. Met de oudste ook zo gedaan. Dit is naar mijn weten de enige optie met niet door Google Family aangemaakte accounts.

[ Voor 72% gewijzigd door pennywiser op 08-09-2024 23:12 ]

Pagina: 1