Toon posts:

ISDN aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik verhuizen en ga ik (eindelijk) ook ISDN aanleggen.

Dit netjes via de kpnsite aangebeld en de bevestigings formulieren kloppen tot nu toe (gelukkig).
Omdat het nog een dikke maand duurt krijg ik nog niet het NT1 kastje en de handleiding e.d.

Staat die handleiding op het internet?
Of kan iemand me vertellen hoe de aansluiting is van het NT1 kastje met de kpn lijn die binnenkomt? Maakt het ook gebruik van maar 2 draadjes (welke)?
ZO ja, kan ik de andere 2 draadjes dan gebruiken om deze weer aan de quatrovox te hangen en aan die 2 draden weer een analoog toestel aan hangen.

Alvast Bedankt.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat heb ik je toch ook al (geprobeerd!) uit te leggen? ;)

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik! Maar eigenlijk wil ik gewoon die handleiding hebben, maar kpn wil (nog) niet mee werken. En ik wil zeker weten of ik die 2 andere draadjes kan gebruiken om aan de Quatrovox te hangen.

Verwijderd

bij de primafoon ligt een doe hetzelf folder. Daarin staat vanalles uitgelegd.

Het nt1 kastje word aangesloten aan de lijn die binnekomt. Kan ook gewoon aan de eerste wantcontactdoos worden aangesloten dmv een bijgeleverde stekker. Anders kan het met draadjes je gebruikt dan de groene of blauwe(=B) en de rode(=A).

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Uit het NT1 kastje komen 2 uitgangen. Daarop kun je dmv RJ45 stekkers apparatuur aansluiten.
Je Quattro Vox heeft er 1-tje nodig, de andere kun je bv voor je computer gebruiken. Je kunt ook een ISDN-splitter of ISDN-HUB kopen en dan meerdere apparaten op 1 poort aansluiten. Het werkt namelijk volgens het BUS principe... (zie SCSI ;) )

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Topicstarter
En de KPN is ook over de brug. Vrijdag komen ze de boek al afgeven. Hoef ik geen moeite te doen om de handleiding nog ergens te bemachtigen.

Zoals ik de reacties lees kan ik gewoon de andere 2 kabels in de kabel gebruiken om daar (middels de Quatrovox) een analoog toestel op aan te sluiten, toch?

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 14:46 schreef Akko het volgende:
Zoals ik de reacties lees kan ik gewoon de andere 2 kabels in de kabel gebruiken om daar (middels de Quatrovox) een analoog toestel op aan te sluiten, toch?
Ja, de Quattrovox heeft naar mijn weten een analoge ingang voor een analoge apparaat (telefoon dus)

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 14:46 schreef Akko het volgende:
En de KPN is ook over de brug. Vrijdag komen ze de boek al afgeven. Hoef ik geen moeite te doen om de handleiding nog ergens te bemachtigen.

uhh, ik zou het niet doen. Als jij een telefoonkabel waarop het isdn staat gaat gebruiken staat daar 75volt op. Als je dan twee verschillende signalen erdoor heen gaat proppemn (ookal zijn het andere kabels) kan je storing krijgen.

Verwijderd

is er waar je naar toe gaat verhuizen geen kabel of adsl beschikbaar? heb nu zelf isdn, maar adsl aangevraagd, omdat je dan altijd online kan zijn en snel downen(vergeleken bij isdn)

Verwijderd

Topicstarter
Ter info:

Gisteren is de ISDN aansluting aangesloten door de KPN en mijn idee werkt ook nog!

Ik heb de 4 adering draad tot de zolder doorgetrokken en de normale blauwe en rode draad op het ISDN kasje aangesloten.

De andere twee draden (oranje/wit) heb ik op de eerste poort van de Quatrovox aangesloten en in de woonkamer werkt de telefoon perfect.

PS:
En nee, wij hebben geen kabel of ASDL! Kan ik ook niets aan doen.
Pagina: 1