Ervaring Multifilm zonwering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelonBowl
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-08 16:57
Ik ben voor mijn hoogbouw appartement op zoek naar de beste warmtewerende binnenzonwering. Natuurlijk is buitenzonwering het beste, maar is niet beschikbaar voor mijn situatie.

Nu kwam ik Multifilm (https://multifilm.nl/) zonwering tegen. Hiebij wordt de warmte (IR) straling gereflecteerd door folie. Volgens de fabricant werkt dit (zo goed als) even goed als buiten zonwering. Met HR++ glas kan een g-waarde van minder dan 0.15 behaald worden.

Dit klinkt allemaal heel mooi, heeft iemand ervaring met deze (of soortgelijke) zonwering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Folies aanbrengen aan de binnenzijde van HR++ glas kan leiden tot thermische breuk, dus pas daarmee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
HR++ glas heeft juist een coating in het glas zitten die warmtestraling uit je huis terugkaatst ipv doorlaat. Wel warmte van buiten naar binnen, andersom niet. Als jij er dan een reflecterende folie op plakt binnen kan die warmte niet meer uit het glas.

Edit: multifilm hangt vrij van het raam, ze geven zelf aan dat er dan geen kans op thermische breuk is.

[ Voor 17% gewijzigd door _JGC_ op 08-09-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

_JGC_ schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:45:
HR++ glas heeft juist een coating in het glas zitten die warmtestraling uit je huis terugkaatst ipv doorlaat. Wel warmte van buiten naar binnen, andersom niet. Als jij er dan een reflecterende folie op plakt binnen kan die warmte niet meer uit het glas.

Edit: multifilm hangt vrij van het raam, ze geven zelf aan dat er dan geen kans op thermische breuk is.
Ook bij het plaatsen van iets vlak achter het raam kan warmte opeenhoping plaatsvinden wat tot thermische breuk kan leiden als de zon er vol op staat. Als er voldoende ruimte, dus ventilatie, achter het raam is wordt die kans natuurlijk veel kleiner.

• Jannie748
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-07 00:23
Ik heb in mijn vorige woning multifilm rolgordijnen gehad, geïnspireerd door mijn werk waar ze ook hingen. Dat was een school, waar ze tegen reflectie werkten, té fel licht en de warmte. Ik vond ze helemaal top en overweeg ze opnieuw in mijn nieuw op te leveren appartemen aan te schaffen. Op welke stand ze ook stonden, nooit glasbreuk gehad. Ze hingen op de zuidoostkant: van zonsopgang tot ongeveer 14:30 volle zon.

[ Voor 9% gewijzigd door Jannie748 op 25-09-2024 07:41 ]