Schrootjes bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik wil een plafond maken van schrootjes. Deze allemaal vast gaan zetten met een hamer en spijkertjes zal me de rest van het jaar wel zoet houden. Ik heb liever dat het wat eerder klaar is ;) .

Dus wil ik ze gaan vastzetten met een tacker. Ik heb veel gereedschap van Ryobi, maar die accu tackers zijn 200+ euro. Dat wordt me te gortig voor een apparaat wat ik na deze klus niet vaak meer zal gebruiken. De vraag is nu of een apparaat als deze: Bosch PTK 14 EDT, de klus ook kan klaren?
Het gaat om 7mm dikke vuren schrootjes.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

High tack silicone lijm kit. Zoiets.

Die lichte spijkerpistoler schieten niet op (pun intended). Als je een goedkoper maar toch krachtig spijkerpistool wil kun je een compressor kopen en dan een luchtpistool. Die zijn goedkoper omdat je de “aandrijving” al hebt. Tweedehands ook goed te krijgen, maar spijkerpistoler zijn wat finnicky, dus houd rekening met een die vaak vastloopt als je tweedehands koopt.

En de compressor heb je nog wat aan naderhand (banden vullen, zaagwerk afblazen enzo).

[ Voor 131% gewijzigd door _eLMo_ op 08-09-2024 17:43 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
_eLMo_ schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:40:
High tack silicone lijm kit. Zoiets.

Die lichte spijkerpistoler schieten niet op (pun intended). Als je een goedkoper maar toch krachtig spijkerpistool wil kun je een compressor kopen en dan een luchtpistool. Die zijn goedkoper omdat je de “aandrijving” al hebt. Tweedehands ook goed te krijgen, maar spijkerpistoler zijn wat finnicky, dus houd rekening met een die vaak vastloopt als je tweedehands koopt.

En de compressor heb je nog wat aan naderhand (banden vullen, zaagwerk afblazen enzo).
Compressor heb ik wel. Dat zou een optie zijn, maar zijn die tackers niet te zwaar boven je hoofd te gebruiken?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Elektrische spijkermachines kunnen dat ook wel, maar dan wel met een snoertje.
Ik heb een Novus J170, die 26 mm nieten en 40 mm brads kan schieten.

Maar als je al een compressor hebt, dan is iets op lucht wel logisch.
Wat is zwaar? Een STANLEY tacker APC 2in1 weegt 1,1 kg om maar een voorbeeld te noemen.
En dat is een vrij krachtige tacker die nog wel meer dan dunne schrootjes kan spijkeren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Inderdaad op lucht doen, kan prima.
Tip: Check even ecotools.nl die hebben ook prima tackers en Brads ed voor incidenteel gebruik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

FreakNL

Well do ya punk?

Heb je de schrootjes al?

Er bestaan namelijk ook mooie klik-systemen.

Heb ik in mijn badkamer;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

Wuursj

want worst is al bezet

rimave schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:57:
[...]

Compressor heb ik wel. Dat zou een optie zijn, maar zijn die tackers niet te zwaar boven je hoofd te gebruiken?
Ik heb een vrij forse lucht tacker die 50mm lange nietjes moeiteloos in hout ragt en ook die gebruik ik prima boven mijn hoofd. Ik zit inmiddels op >50k nieten incl. een 60m2 plafond en het bevalt uitstekend zonder spierpijn en ben echt geen sportschool mannetje :)
Zelfs de flinke tackers zijn lichter dan veel boormachines omdat ze geen accu hebben.

Kijk bij het kiezen van een tacker ook even naar de gebruikte nieten / spijkers en de verkrijgbaarheid er van. De nieten die de mijne gebruiken zijn alleen bij enkele webshops te bestellen en dat maakt het wel wat lastiger.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
Luchtpistool+compressor en bijpassende nietjes/spijkers halen die goed zijn voor je doel.

Paar jaar terug gedaan met een latjes wand, en dit ging zonder problemen en staat nog steeds. (Solide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 14:16
Weet niet of je intussen al iets besteld hebt, maar ik heb soort gelijke situatie gehad en heb er toevallig 2 weken geleden 1 bij HBM besteld (geen relatie met HBM ofzo). Maar ik ben echt blij dat ik die besteld heb, zeker als je al een compressor hebt is het een kleine investering (60 euro + nog wat spijkers) en het heeft mijn leven een heel stuk makkelijker gemaakt!

Zeker omdat ik hem na deze klus niet vaak ga gebruiken, vind ik dit een prima optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:12

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Let wel op welk soort pistool je pakt. die handige nieten + spijkers combi dingen laten nog wel eens behoorlijke deuken achter in het hout. Als het voor afwerking is, is zoals de amerikanen hem noemen een pinnailer het juiste gereedschap. Als je uit het zicht of blind kan bevestigen is dat uiteraard geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 10-09-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:15
hier een goedkope LIDL Parkside luchttacker die alles wat ik wil overal ingemept krijgt. Zelfs door dun metalen damwandprofielen heen geschoten ermee. Laat geen indruk achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-05 16:08
twain4me schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:43:
Let wel op welk soort pistool je pakt. die handige nieten + spijkers combi dingen laten nog wel eens behoorlijke deuken achter in het hout. Als het voor afwerking is, is zoals de amerikanen hem noemen een pinnailer het juiste gereedschap. Als je uit het zicht of blind kan bevestigen is dat uiteraard geen probleem.
Als je een luchttacker hebt kan dit ook komen omdat je met maximale luchtdruk zo'n spijker er in schiet. even spelen/oefenen met de nodige druk en gaan met die banaan. Geen deukjes of niks (hier met parkside luchtpistool en 12l compressortje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-05 15:27
Ik heb recent een schrootjes plafond in de badkamer gemaakt met deze: https://www.hornbach.nl/p...52&isInitialRequest=false

Kost niet veel en geen schroeven en spijkers te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heb de hele bovenverdieping gedaan met de Makita AF505 15-50mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCsFKJS9fkVfnFpPOOvc21-iaj0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CvTCF060K9aqjs0iR5qhiRp1.jpg?f=user_large

Dat geeft dit resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRfBU4GtSHvWvQPFcaRbKNgTK-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgjC5r1GQT9pRAaU9xH5mke2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoPQYqbwseae_HTcvgxqry52iOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpGSRParXTwmJ9OgRbQV94s8.jpg?f=fotoalbum_large

En recent nog hoekje voor bij de tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4eJxYDMYY5dRo508Mt2Jq7GVVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRQyncu2eXAx4Gxxh95ig0fC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of je een laser hebt? Maar is wel handig om die erbij te hebben zodat je een rechte lijn hebt waar je op kan spijkeren anders krijg je een golfslag in je spijkerpatroon.

[ Voor 21% gewijzigd door FrankSpin op 10-09-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
FreakNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 03:26:
Heb je de schrootjes al?

Er bestaan namelijk ook mooie klik-systemen.

Heb ik in mijn badkamer;
Schrootjes heb ik inderdaad al gehaald en de tacker is onderweg met de post.
Bij de Lidl besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 12:58
rimave schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:03:
[...]

Schrootjes heb ik inderdaad al gehaald en de tacker is onderweg met de post.
Bij de Lidl besteld.
Je hebt wellicht een elektrische tacker besteld? Weet wel dat je niet het zelfde resultaat krijgt als een pneumatische Makita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
com2,1ghz schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:42:
[...]

Je hebt wellicht een elektrische tacker besteld? Weet wel dat je niet het zelfde resultaat krijgt als een pneumatische Makita.
Klopt inderdaad. Dat compressortje wat ik heb is maar een klein ding.
Gezien de dikte van het materiaal moet een elektrische tacker het volgens mij ook prima aankunnen.
Ik zal m’n bevindingen nog wel laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Waarom huur je geen (professionele) tracker?
Want hoevaak ga je dat ding nou gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:43
Ik zou ook een tacker huren eventueel met compressor. Je kan er een kopen maar als de nietjes op zijn is het waarschijnlijk moeilijk om de juiste maat weer te krijgen als het een goedkoop en niet gangbaar (wegwerp) merk is. Nietjes/spijkers zijn niet universeel uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:33
rimave schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:57:
[...]

Als je uit het zuiden van het land komt, tacker voor op lucht en brads bij cranenbroek zijn een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXICDo1Dhn2aY2Y-zdBeqzs-nko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kntN2HVOF1kncbL3n8GBOTCj.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat de tacker volgens de lidl webshop pas volgende week geleverd zou worden (is veranderd in morgen) en ik nu een paar dagen vrij was ben ik toch maar met hamer en spijker aan de slag gegaan. En dat ging prima, zie resultaat hierboven. De verdere afwerking op de wand e.d. moet nog.

Pagina: 1