Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:41
Paar maanden terug Galaxy A35 5G voor mijn vrouw gekocht; sindsdien geregeld problemen met aanmelden bij netwerk, zeker inpandig (op haar werk), maar ook wel buitenshuis. Vraag is of dat aan de telefoon of aan de sim of aan de combinatie daarvan ligt. Kom er niet uit.

Telefoon is na alle bekende trucs (cross-testen, netwerk resetten, sim eruit en weer terugplaatsen e.d.) door Samsung op afstand gecheckt; zou oké moeten zijn volgens Samsung.

Door Vijftig plus ook gecheckt; sim zou moeten werken, wat met de oude gsm (redmi note 8 ) overigens ook zo was. Uiteindelijk is er een nieuwe sim gestuurd, is ook handmatig ingesteld, maar dat helpt niet.

Het lijkt er sterk op dat de combi van specifiek deze gsm met dit specifieke netwerk niet werkt; de gsm doet het op haar werk namelijk wél met een odido-sim.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er nét toen de gsm wissel plaatsvond, iets bij Vijftig plus of het Vodafone netwerk is veranderd, dat ik het probleem ten onrechte aan de nieuwe gsm koppel; ze schijnen wel bezig te zijn met aanpassingen, onduidelijk hoe en wat. Komt bij dat in het gebouw waar ze werkt een groot bedrijf is vertrokken, met meename van de blijkbaar op het dak aanwezige wifi versterking o.i.d. Maar los daarvan treden de problemen ook elders op. Maar hoe het ook zit, een oplossing biedt het niet. Zolang niet duidelijk is waar de oorzaak ligt, is het ook niet duidelijk of een andere provider bijvoorbeeld de moeite is.

Mijn gsm (pixel 6a) doet het overigens wél zonder problemen met dezelfde provider.

Overigens helpt het soms wel in en uit vliegtuigstand te gaan; opnieuw aanmelden helpt dus soms wel. Los van de problemen met de netwerkdekking lijkt het dus ook om het wegvallen van de verbinding en/of aangemeld blijven te gaan.

Kom hier niet uit. Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:17
Heeft haar werkgever een Wifi netwerk? Zet dan in de instellingen aan om te mogen bellen via de wifi en ze is gewoon overdag bereikbaar inpandig.

Gezien je aangeeft dat ze met een Odido SIM geen problemen heeft zou je ook nog bij 50 plus het contract kunnen laten ontbinden en een contract bij Odido (of een aanbieder op hun netwerk zoals Ben of Simpel) kunnen overwegen.

En ter info, er zijn 5G veilingen geweest voor de 3500 Mhz band onlangs, en aanpassingen in mobiele netwerken daarvoor, dus het kan zeker invloed hebben gehad op het Vodafone netwerk en het deel wat 50 plus van hun huurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:41
Bellen via wifi werkt ook niet, vreemd genoeg. Maar daarnaast werkt het ook buiten haar werk geregeld niet, zowel binnen als buiten. Verbinding wordt blijkbaar verbroken en niet hersteld. Zoiets.

En andere provider zou ik zeker overwegen, als zeker zou zijn dat het aan 50+ ligt, maar dat is dus niet duidelijk. En bij mij werkt 50+ prima.

Nou ja, weet wel dat 50+ bezig is met testen van 5g, dus wellicht wordt het over een paar maanden beter. Maar blijft vreemd dat het bij mij wel werkt ondertussen...