Ledvision - calex - ikea

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-01 18:35
Hallo allemaal,

Een tijd geleden heb ik smart spots van ledvision laten aansluiten en we hoopte een de calex afstandsbediening te kunnen aansluiten omdat er geen normale aan/uit schakelaar meer hebben. Calex afstandsbediening werkte even max 24uur... nu kunnen we helaas de lampen alleen met de app gebruiken...

Nu dacht ik probeer een Ikea smart afstandsbediening maar helaas niet te koppeling...ander protocol gok ik.

Iemand een oplossing??

Andere vraag stel ik ga over op de idea smart lampen... nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat je de lampen aan moet doen om ze te kunnen koppelen... Kan ik deze sports dan nooit gebruiken omdat ik dus nu geen aan/uit schakelaar meer heb?

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:09
Eerste gedeelte van je vraag begrijp ik weinig dus dat sla ik even over.

Over de ikea smart lampen je kan ze natuurlijk altijd op een willekeurige plek koppelen bv een losse lamp spot met schakelaar voordat je ze op de plaats aansluit waar je geen schakelaar meer hebt. Vanaf dan de slimme schakelaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-01 18:35
Ok maar die spots van ikea moet je aan doen om.ze aan te sluiten op een draadloze schakelaar... je moet ze met de standaard schakelaar aan doen, alleen dat kan dus niet want heb geen standaard schakelaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:09
Nee hoor als er maar spanning op staat dan staan ze "aan".

Dus Ikea lampen koppelen op een plaats waar je wel een aan/uit schakelaar hebt.

Vervolgens op de plek waar je geen schakelaar hebt en dan gebruik je de draadloze afstandsbediening.

Ik gebruik verschillende Ikea lampen op plaatsen waar ik geen schakelaar heb.