in de aanbouw die ik maak (samen met goede hulp) wil ik een lichtstraat plaatsen. Ik wist al dat er diverse zelfbouw pakketten online te bestellen zijn. Dat vind ik wel een mooie optie. Helaas heb ik wat moeite om het aanbod te vergelijken. Prijzen lopen aanzienlijk uit elkaar.
Bijvoorbeeld heb ik de volgende twee opties:
Verder hebben beide
Ik heb zelf al mailcontact gehad over de ruimte voor isolatie in de opstand. Voor het maken van de opstand bij de levering vanuit glasdiscount is niet heel veel ruimte om die te isoleren. De breedte van de balk ik ongeveer zes centimeter en het profiel heeft net genoeg ruimte om dakbedekking tussen te stoppen (<1 cm). Bij bouwhandel zal dit van binnenuit moeten en ik verwacht niet veel meer ruimte te krijgen.
Zoals ik dit zie biedt glasdiscount een groter venster voor ruim de helft van de prijs.
Bijvoorbeeld heb ik de volgende twee opties:
Bouwhandel | Glasdiscount |
3,4*0,77=2,6m2 | 3*1=3m2 |
Opstand meegeleverd | Opstand zelf maken |
€ 2.920,63 | € 1.332,33 |
Verder hebben beide
- Zonwerend HR++ glas met een U-waarde van ± 1 W/m²K.
Ik heb zelf al mailcontact gehad over de ruimte voor isolatie in de opstand. Voor het maken van de opstand bij de levering vanuit glasdiscount is niet heel veel ruimte om die te isoleren. De breedte van de balk ik ongeveer zes centimeter en het profiel heeft net genoeg ruimte om dakbedekking tussen te stoppen (<1 cm). Bij bouwhandel zal dit van binnenuit moeten en ik verwacht niet veel meer ruimte te krijgen.
Zoals ik dit zie biedt glasdiscount een groter venster voor ruim de helft van de prijs.
- Zien jullie verschillen tussen beide die de meerprijs bij Bouwhandel rechtvaardigt?
- De informatie op de websites is niet super uitgebreid. Zijn er wellicht zaken die ik even uit moet zoeken of navragen voordat ik een aanschaf doe?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.