Verschil tussen twee lichtstraten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
in de aanbouw die ik maak (samen met goede hulp) wil ik een lichtstraat plaatsen. Ik wist al dat er diverse zelfbouw pakketten online te bestellen zijn. Dat vind ik wel een mooie optie. Helaas heb ik wat moeite om het aanbod te vergelijken. Prijzen lopen aanzienlijk uit elkaar.

Bijvoorbeeld heb ik de volgende twee opties:

BouwhandelGlasdiscount
3,4*0,77=2,6m23*1=3m2
Opstand meegeleverdOpstand zelf maken
€ 2.920,63€ 1.332,33

Verder hebben beide
  • Zonwerend HR++ glas met een U-waarde van ± 1 W/m²K.
Het dak moet nog gemaakt worden, we kunnen alles aanpassen aan de afmetingen die nodig zijn voor de lichtstraat.

Ik heb zelf al mailcontact gehad over de ruimte voor isolatie in de opstand. Voor het maken van de opstand bij de levering vanuit glasdiscount is niet heel veel ruimte om die te isoleren. De breedte van de balk ik ongeveer zes centimeter en het profiel heeft net genoeg ruimte om dakbedekking tussen te stoppen (<1 cm). Bij bouwhandel zal dit van binnenuit moeten en ik verwacht niet veel meer ruimte te krijgen.

Zoals ik dit zie biedt glasdiscount een groter venster voor ruim de helft van de prijs.
  • Zien jullie verschillen tussen beide die de meerprijs bij Bouwhandel rechtvaardigt?
  • De informatie op de websites is niet super uitgebreid. Zijn er wellicht zaken die ik even uit moet zoeken of navragen voordat ik een aanschaf doe?
Oh en ik zit niet vast aan beide leveranciers, het zijn twee voorbeelden van de tientallen bedrijven die dit online aanbieden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Tsja, niet helemaal gerelateerd maar ik schrok ook van deze prijzen.

Ik wilde in mijn platdak een vlakglasraam. Triple, zonwerend, gelaagd etc.

Ik heb dus gekozen voor een monolitische oplossing. 1 dakraam, 1 glasplaat. geen naden, geen afwerklatten etc. Dat haal je niet met jouw gewenste formaat.

Dat kostte gewoon 1600 euro voor 60x120 voor de opstand en de glasplaat! (ex montage)

Ik heb uiteindelijk bij een glasbesteller voor 300 euro een ruit met de goede specificaties besteld. Zelf een opstand getimmerd, en de plaat er op gelegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3R3vFtbz/dakraam.png
glasplaat steekt een centimetertje over, randen afgewerkt met restafval epdm + ms polymeer.
Technisch gezien koudebrugt de onderste plaat, maargoed noem me maar een boer dan :P
Maargoed je kunt dat ook anders bestellen trouwens, zonder gigantische meerprijzen. Dan is de buitenste ruit groter en ligt ie in het frame.

[ Voor 42% gewijzigd door AtomicShockwave op 08-09-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:05
SirLenncelot schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:30:
in de aanbouw die ik maak (samen met goede hulp) wil ik een lichtstraat plaatsen. Ik wist al dat er diverse zelfbouw pakketten online te bestellen zijn. Dat vind ik wel een mooie optie. Helaas heb ik wat moeite om het aanbod te vergelijken. Prijzen lopen aanzienlijk uit elkaar.

Bijvoorbeeld heb ik de volgende twee opties:

BouwhandelGlasdiscount
3,4*0,77=2,6m23*1=3m2
Opstand meegeleverdOpstand zelf maken
€ 2.920,63€ 1.332,33

Verder hebben beide
  • Zonwerend HR++ glas met een U-waarde van ± 1 W/m²K.
Het dak moet nog gemaakt worden, we kunnen alles aanpassen aan de afmetingen die nodig zijn voor de lichtstraat.

Ik heb zelf al mailcontact gehad over de ruimte voor isolatie in de opstand. Voor het maken van de opstand bij de levering vanuit glasdiscount is niet heel veel ruimte om die te isoleren. De breedte van de balk ik ongeveer zes centimeter en het profiel heeft net genoeg ruimte om dakbedekking tussen te stoppen (<1 cm). Bij bouwhandel zal dit van binnenuit moeten en ik verwacht niet veel meer ruimte te krijgen.

Zoals ik dit zie biedt glasdiscount een groter venster voor ruim de helft van de prijs.
  • Zien jullie verschillen tussen beide die de meerprijs bij Bouwhandel rechtvaardigt?
  • De informatie op de websites is niet super uitgebreid. Zijn er wellicht zaken die ik even uit moet zoeken of navragen voordat ik een aanschaf doe?
Oh en ik zit niet vast aan beide leveranciers, het zijn twee voorbeelden van de tientallen bedrijven die dit online aanbieden.
Geen idee verder waar dit goedkoper kan maar bedenk je wel dat isolatie echt heel belangrijk is. Kou valt naar beneden, als jij onder die lichtstraat zit met matige isolatie ga je dat merken. Ook omdat je glas 'maar' HR++ is en horizontaal geplaatst glas houdt nauwelijks isolatiewaard over, dus ook daar valt de kou doorheen. Investeer in HR+++.

Veroordeel niet, verwonder u slechts