Somfy IO afstandbediening koppelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_robin
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:53
Mijn vraag
Ik heb 6 somfy solar ritsscreens opgehangen. Nu wil ik de afstandbediening koppelen, echter reageren hier alle screens gelijktijdig op waardoor ik niet per kanaal een los screen kan koppelen. Dit komt waarschijnlijk aangezien de afstandbediening een bereik heeft van 18 meter. Doordat de screens al hangen, is het voor mij niet mogelijk om de stroom van de andere screens te halen. Heeft iemand een tip/trick hoe ik wel een kanaal per screen kan koppelen (of het bereik van de afstandbediening kan verkleinen tot 50cm, en daarmee per screen een los kanaal kan instellen)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Somfy IO solar

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Standaard koppelen met afstandbediening bij motor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 11:46
Oeps. Volgens mij niet. Volgens mij moet alles gereset worden en opnieuw ingeleerd.

Heb jij dit zelf geïnstalleerd?

Vraag zelf even bij Somfy na. T verschilt ook per motor (niet je wel weten welke gebruikt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_robin
Ik heb ze inderdaad zelf geinstalleerd, de motor is Somfy RS100 IO Solar motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_robin
Ik heb via Youtube gevonden dat een somfy set en go dit probleem kan oplossen. Ik heb deze besteld, ik zal als het is gelukt hier een update plaatsen mochten andere ook tegen dit probleem aanlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_robin
Uiteindelijk heb ik via de set en go aan de somfy motoren een andere afstandbediening gekoppeld, daarmee een reset uitgevoerd (uitleg hiervan is via youtube te vinden), en dan opnieuw de afstandbediening gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
the_robin schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:30:
Uiteindelijk heb ik via de set en go aan de somfy motoren een andere afstandbediening gekoppeld, daarmee een reset uitgevoerd (uitleg hiervan is via youtube te vinden), en dan opnieuw de afstandbediening gekoppeld.
Interessant. Welke motor is dat? Ik had namelijk begrepen dat voor Set & Go geen solar meer wordt toegevoegd (Bron: comments bij YouTube: Installatie TaHoma ToolBox 2023/9). Set & Go wordt vervangen door een TaHoma Switch met Pro account -dus alleen dealers - gebruikt) als Toolbox. Ik heb hier een paar RS100io solar rolluiken met (eind)positie problemen. Misschien is een Set & Go toch ook iets voor mij, maarja moet RS100io wel supported zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_robin
@Tycoontje je kunt via set en go inderdaad enkel een andere afstandbediening koppelen. De verdere configuratie voor het eindpunt moet via de afstandbediening gebeuren. Ik heb via deze methode daarna de volledige reset uitgevoerd: YouTube: RS100 io motor resetten met afstandsbediening

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Thanks. Die video had ik al gevonden en geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen. Ga maar eens contact zoeken met Somfy, denk ik.
Pagina: 1